Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2724691
Sinds Radja blaasontsteking heeft ,geef ( gaf ) ik 1 x per dag hoge dosis vitamine C en cranberry! Ph bleef hoog,nu geef ik 2 x daags 1250 mg vitamine C en 2 x daags een cranberry pil + 2 x daags halve eetlepel biologische appelazijn! Doe ik dit goed of moet de cranberry en vit. C in hoge dosis 1 x per dag? Ik weet het niet meer!

Groet Jacqueline
#2724706
Dus als ik het goed begrijp 2 x daags? Kan het ook nog opvoeren tot 3000 mg?! Ze heeft nog steeds geen diaree gehad! Dankje Lizzy! Oja ik laat haar ook even niet zwemmen,alleen stilstaand water in mijn omgeving,of kan dat geen kwaad en zou vervuild water op een ander losloopgebied een/ de oorzaak kunnen zijn dat ze blaasontsteking heeft gekregen? Oja ongeveer 2 weken voordat ze die blaasontsteking kreeg,heeft ze alle inentingen gehad incl. Rabies! Omdat we naar Spanje zouden gaan,gaat niet door!

Groet Jacqueline
Laatst gewijzigd door Radja op za 27 jul 2013, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#2724751
Radja schreef: Dus als ik het goed begrijp 2 x daags? Kan het ook nog opvoeren tot 3000 mg?! Ze heeft nog steeds geen diaree gehad! Dankje Lizzy! Oja ik laat haar ook even niet zwemmen,alleen stilstaand water in mijn omgeving,of kan dat geen kwaad en zou vervuild water op een ander losloopgebied een/ de oorzaak kunnen zijn dat ze blaasontsteking heeft gekregen? Oja ongeveer 2 weken voordat ze die blaasontsteking kreeg,heeft ze alle inentingen gehad incl. Rabies! Omdat we naar Spanje zouden gaan,gaat niet door!

Groet Jacqueline
Nou, ik vind 3000 mg wel erg veel... Iets minder moet ook werken. En als dat niet werkt, gaat het niet werken denk ik. Geef je wel ascorbinezuur? Geef het wel tijdelijk hoor, met vitamine C moet je niet aan de gang blijven. Of het van vies water kan komen....? Ik heb geen idee. Normaalgesproken mag dat geen oorzaak zijn, denk ik (zouden alle honden blaasontsteking hebben). Ik weet ook niet of de blaasontsteking getriggerd kan zijn door de entingen. Ik houd het niet voor onmogelijk. Ik zou morgen of overmorgen de pH waarde weer even meten als ik jou was.
#2724829
Dan houd ik het op die 2 x 1250 mg per dag. Ga morgen weer meten en maandag naar de DA voor controle! Geef haar nu bijna 4 wkn die vitamine C ascorbinezuur vanaf de eerste dag dat ze blaasonsteking heeft. Ze drinkt en plast heel goed,mooie grote plasjes en nu maar hopen dat haar ph waarde gedaald is!
#2725377
Vanmorgen was haar ph oke 6.5,terwijl die inmiddels al naar 8.5 was gestegen! Hoop morgen bij DA ook! Neem aan dat ik als haar urine goed bevonden wordt,moet stoppen met de tabletjes vitamine C,azijn en cranberry? Wat jij al voorstelde Lizzy,haar middels vers fruit vitamine C toevoegen,deed ik al,sinaasappel is haar favoriet!, en 1x per maand? Ph controleren en indien afwijkend weer al die dingen toevoegen!?

Lizzy echt heel hartelijk dank voor jou advies,ik vond het heel eng,maar wel met een goed gevoel! Mijn DA vond het tijdens het behandelen van de shock( ging opnoemen wat radja die dag had gedaan en had gegeten ) heel goed van de vitamine C en cranbeery !Er ligt dus een vtamine bommetje op tafel,prima!!! Dat was zijn commentaar!
#2725708
Radja schreef: Vanmorgen was haar ph oke 6.5,terwijl die inmiddels al naar 8.5 was gestegen! Hoop morgen bij DA ook! Neem aan dat ik als haar urine goed bevonden wordt,moet stoppen met de tabletjes vitamine C,azijn en cranberry? Wat jij al voorstelde Lizzy,haar middels vers fruit vitamine C toevoegen,deed ik al,sinaasappel is haar favoriet!, en 1x per maand? Ph controleren en indien afwijkend weer al die dingen toevoegen!?

Lizzy echt heel hartelijk dank voor jou advies,ik vond het heel eng,maar wel met een goed gevoel! Mijn DA vond het tijdens het behandelen van de shock( ging opnoemen wat radja die dag had gedaan en had gegeten ) heel goed van de vitamine C en cranbeery !Er ligt dus een vtamine bommetje op tafel,prima!!! Dat was zijn commentaar!
Een pH waarde van 6.5 is prima. Ik zou eerst de halve dosering gaan geven. En dan na een paar dagen weer opnieuw meten. En daarna zul je het even in de gaten moeten houden. Als het prima rond de 6,5 blijft, kun je met de spullen stoppen. En dan even blijven monitoren hoe het gaat. Sinaasappel geven heeft geen zin, dat verzuurt de urine niet.
#2725984
Radja schreef: Vanmorgen bij de DA was haar ph 6 zag er keurig uit niets in te vinden. Zal haar haar op halve dosis zetten en idd blijven controleren. Nogmaals hartstikke bedankt! ;)
Kijk, dat is goed nieuws! Gefeliciteerd! Ik zou haar nu inderdaad op de halve dosis zetten en kijken wat er gebeurd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door