Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2725468
kwam vanmorgen beneden.. geen zimba
die stond in de kamer te trillen, kreunen en steunen..
belast zn ene achterpoot niet...
als ie loopt hoor je iets kraken...
niet gepoept vandaag...
is erg triest en angstig..
dus naar de da...en tja dan is ie weer een bikkel..... gaf totaal geen pijn aan..
verdenking.. artrose of spondylose....
vd week foto s laten maken..
voor nu metacam
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 05 aug 2013, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2725526
vanaalst schreef: kwam vanmorgen beneden.. geen zimba
die stond in de kamer te trillen, kreunen en steunen..
belast zn ene achterpoot niet...
als ie loopt hoor je iets kraken...
niet gepoept vandaag...
is erg triest en angstig..
dus naar de da...en tja dan is ie weer een bikkel..... gaf totaal geen pijn aan..
verdenking.. artrose of spondyolose....
vd week foto s laten maken..
voor nu metacam
Toen de mijne (Ted) knakte in de achterpoot bleek hij een spierscheur te hebben, waardoor zijn knie een raar geluid maakte, doordat de spieren niet alles mee konden dragen.

En mijn hond (Mika) die wel in ernstige mate spondylose/artrose heeft, heeft niet die symptomen die jij beschrijft, dat hebben ze niet van de een op de andere dag, dat gaat veel sluipender.
Tenzei hij natuurlijk al langer spondylose heeft en er nu misschien een zenuw knel zit doordat bijv. een brug afgebroken is.

Sterkte ermee!!
Door Lil
#2725532
Ik duim!

Hier de artrose trouwens alles behalve sluipend ontdekt. Boris liep toen IPO en versprong zich tijdens een wedstrijd op de 2 m wand/schutting tijdens het aport. Iedereen dacht goed versprongen (een korte woef en op 3 poten lopen), maar uit de foto bleek zware artrose hele heup was een grote botwoekering. Niets sluipend, dan was die hond nooit toegelaten tot wedstrijden. Eerder echt nooit gekreupeld of pijn getoond, dan had niet alleen ik maar ook anderen al veel eerder ingegrepen.

Knakken vind ik wel raar. Dat heeft hij pas sinds 1 jaar en we weten 4,5 jaar dat hij zware artrose heeft.

Maar laten we even hopen dat het iets is dat heel goed gaat genezen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2725553
zimba is een rustige jongen... heb hem ook niks zien doen oid..
wel dat ie de laatste tijd veel op zn achterpoot wil bijten... en af en toe hoor ik hem sloffen...
tja dat hoort bij t ouder worden dacht ik :-[
Door Lil
#2725568
vanaalst schreef: zimba is een rustige jongen... heb hem ook niks zien doen oid..
wel dat ie de laatste tijd veel op zn achterpoot wil bijten... en af en toe hoor ik hem sloffen...
tja dat hoort bij t ouder worden dacht ik :-[
Logisch dat je dat dacht!

Bijten en sloffen is niet zo gunstig vrees ik.

Maar goed even de foto's afwachten. Kan je bij beide klachten wel wat tips geven. Hij kan met de juiste instelling medicatie en suplementen nog lang een heel leuk en (bijna) pijnvrij leven hebben.
Door saskia37
#2725811
vanaalst schreef: 13.00 naar de da..
hij rekte zich uit en krijste het uit..
rillen trillen.. blinde paniek bij hem!!
Ach arme Zimba :'(
Dat heeft Milay ook gehad twee jaar geleden, dat ze het uit gilde van de pijn en in paniek we mochten absoluut niet aan haar komen op die momenten, op foto's was duidelijk spondylose te zien en niet zo'n klein beetje ook, ze heeft nu meloxidyl en het gaat heel goed ;) :)

Succes met je mannetje!
Door Nugget
#2725826
Mijn 1e Duitse Herder had spondylose.
Hij kreeg accupunctuur op een gegeven moment en pijnstillers.
De accupunctuur sloeg behoorlijk aan.
En verder, je gaat nu flink wat kosten maken.
Ik wil je dan ook adviseren om bij je eigen huisarts een recept te vragen voor meloxicam (voor mensen dus), de werkzame stof in metacam.
Metacam=meloxicam.
Het is identiek, alleen 10 x zo goedkoop.
Je moet wel even omrekenen welke hoeveelheid je dan moet gaan geven.
Sterkte voor Zimba!
#2725952
zijn naar de da gegaan.. foto's gemaakt..
zimba heeft behoorlijke HD en artrose... tussen de heupkom en heupkop zit een ontsteking... daar heeft ie nu mega last van..
dus voorlopig pijnstillers rust en hoge dosering glucosemide
Door Lizzy
#2725954
vanaalst schreef: zijn naar de da gegaan.. foto's gemaakt..
zimba heeft behoorlijke HD en artrose... tussen de heupkom en heupkop zit een ontsteking... daar heeft ie nu mega last van..
dus voorlopig pijnstillers rust en hoge dosering glucosemide
Oh ieks! Jeetje ja, ik kan me voorstellen dat hij echt vergaat van de pijn.... :'(. Arme Zimba. Dikke knuffels voor hem. Wist je dat hij HD heeft of kwam dit voor jou ook als een donderslag?
#2725962
ik wist dit niet.... had hier ook helemaal niet aangedacht dat het HD zou kunnen zijn..
artrose ed dat wel... maar nee..
ze rade aan om met supplementen aan de slag te gaan en dat gaan we ook doen..
als ie veel pijn zou blijven houden een eventuele nieuwe heup maar laten we maar gewoon het stap voor stap bekijken..
nu ligt ie nog voorlopig voor del
Door Lil
#2726001
O nee, hetzelfde als Boris. Ruk zeg. Beiden heupen hd of maar 1 heup?

Zalmolie, een zeer hoog gedoseerde glucosamine/chondriontine/msm complex, goede visolie. Hier ook baat bij groene lipmosel, maar daar zijn de ervaringen zeer wisselend mee. Wel is groenlipmossel tevens maagbescherming, handig met de pijnstillers.

Als pijnstiller is cox compositum erg goed. Gelet op de kleintjes geef ik nu sinds 1 jaar yucca en dat werkt bijna even goed (Boris is namelijk stabiel).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door