Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2724494
Na een hoop gelezen te hebben wil ik zo min mogelijk troep in mijn pup zijn lijfje stoppen vooral als het niet nodig is (ontwormen ontvlooien en zo ook met vaccineren) Hij heeft zijn eerste drie prikjes gehad. De da zei dat hij op zijn verjaardag terug moet komen voor nog een prik en vanaf dan 1 x in het jaar.
Ik vroeg me af of ik hem kan laten zwemmen (hij sprong pasgeleden bijna in de sloot ???) of moet hij daar een speciale prik voor hebben?

Ik vroeg me ook af va welke leeftijd ik hem kan laten titeren? Weet iemand toevallig ook wat het ong kost en of ik dat in de buurt van Spijkenisse kan laten doen?
Door Lizzy
#2724670
Iris & Django schreef: Na een hoop gelezen te hebben wil ik zo min mogelijk troep in mijn pup zijn lijfje stoppen vooral als het niet nodig is (ontwormen ontvlooien en zo ook met vaccineren) Hij heeft zijn eerste drie prikjes gehad. De da zei dat hij op zijn verjaardag terug moet komen voor nog een prik en vanaf dan 1 x in het jaar.
Ik vroeg me af of ik hem kan laten zwemmen (hij sprong pasgeleden bijna in de sloot ???) of moet hij daar een speciale prik voor hebben?

Ik vroeg me ook af va welke leeftijd ik hem kan laten titeren? Weet iemand toevallig ook wat het ong kost en of ik dat in de buurt van Spijkenisse kan laten doen?
Waarschijnlijk is je pup wel gevaccineerd tegen Lepto en dus kan ie zwemmen. Kijk anders even in zijn boekje, of je Lepto ziet staan.

Je kunt hem op 1 jarige leeftijd laten titeren ipv laten boosteren. Geen idee waar dat in Spijkernisse kan. En que prijs kijk je ook beter op het forum of er een titer-party in je buurt wordt gehouden rond die tijd. Of ga je naar een DA die een speciaal titer-spreekuur heeft.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2724672
je kan hem beter nu al titeren, dan weet je dat de vaccinatie is aangeslagen en je de komende 3 jaar geen DHP hoeft te vaccineren.
Stel de vaccinatie is niet aangeslagen, dan loopt je hond een jaar onbeschermd rond.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2724674
Bedankt voor de reacties  :) we hebben nog geen boekje omdat we niet van plan zijn om hem maar naar het buitenland te nemen maar wil deze alsnog aanvragen is toch wel handig. Ik weet dat hij deze drie heeft gehad:

6 weken Puppy enting 
9 weken Weil + Parvo-C + Kennelhoest
12 weken DHP + Weil
Hoort die Lepto daar eigenlijk bij te zitten?

Ja dat moeten we niet hebben natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2724678
Iris & Django schreef: Bedankt voor de reacties  :) we hebben nog geen boekje omdat we niet van plan zijn om hem maar naar het buitenland te nemen maar wil deze alsnog aanvragen is toch wel handig. Ik weet dat hij deze drie heeft gehad:

6 weken Puppy enting 
9 weken Weil + Parvo-C + Kennelhoest
12 weken DHP + Weil
Hoort die Lepto daar eigenlijk bij te zitten?

Ja dat moeten we niet hebben natuurlijk :)
Geen boekje? Is jouw pup wel gechipt dan?
Door Lizzy
#2724684
Iris & Django schreef: Bedankt voor de reacties  :) we hebben nog geen boekje omdat we niet van plan zijn om hem maar naar het buitenland te nemen maar wil deze alsnog aanvragen is toch wel handig. Ik weet dat hij deze drie heeft gehad:

6 weken Puppy enting 
9 weken Weil + Parvo-C + Kennelhoest
12 weken DHP + Weil
Hoort die Lepto daar eigenlijk bij te zitten?

Ja dat moeten we niet hebben natuurlijk :)
Hoe kun je nou een pup hebben en geen boekje?

Weil = Lepto. Dus daar hoef je je in principe geen zorgen meer om te maken. En wat Dorothea schrijf is natuurlijk helemaal waar. Als je nu laat titeren, weet je of de DHP enting (de belangrijkste) wel/niet is aangeslagen. Goed, aan de andere kant... is de titer niet erg hoog, geloof ik dat ik er niet een 4de enting in zou laten rossen.... Dus ik zou zelf nu niet laten titeren maar dat is persoonlijk.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2724688
Wij hebben al zijn entingen laten zetten en meteen gechipt onze dierenarts zei dat we konden kiezen voor een boekje en dat zou handig zijn als hij naar een kennel ging of mee naar het buitenland ging en dat zijn we beide niet van plan te doen.

@ Lizzy jij zou die 4e zoiezo niet doen? Wat bedoel je met dan is de titer niet erg hoog?

Dankjewel :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2724689
Iris & Django schreef: Wij hebben al zijn entingen laten zetten en meteen gechipt onze dierenarts zei dat we konden kiezen voor een boekje en dat zou handig zijn als hij naar een kennel ging of mee naar het buitenland ging en dat zijn we beide niet van plan te doen.
ik vraag het omdat de fokker van jouw hond wettelijk verplicht is zijn pups te chippen.
Door Lizzy
#2724693
Iris & Django schreef: Wij hebben al zijn entingen laten zetten en meteen gechipt onze dierenarts zei dat we konden kiezen voor een boekje en dat zou handig zijn als hij naar een kennel ging of mee naar het buitenland ging en dat zijn we beide niet van plan te doen.

@ Lizzy jij zou die 4e zoiezo niet doen? Wat bedoel je met dan is de titer niet erg hoog?

Dankjewel :)
Maar de fokker zorgt toch voor entingen en een paspoort?

Nee, ik zou geen 4de enting laten zetten. Wat jouw gekregen heeft zijn de standaard entingen.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2724696
Ja dat weet ik maar wij hebben m via vrienden die een eenmalig nestje hadden en hun dierenarts gaf aan dat ze moesten wachten met de enting omdat hij nogal klein was dus die hebben wij laten zetten met 9 weken.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2724713
@ Dorothea, jij bent dierenarts toch? Is de kans groot dat de vaccinatie niet is aangeslagen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2724791
Iris & Django schreef: Ja dat weet ik maar wij hebben m via vrienden die een eenmalig nestje hadden en hun dierenarts gaf aan dat ze moesten wachten met de enting omdat hij nogal klein was dus die hebben wij laten zetten met 9 weken.
eenmalig nestje of niet, iedereen is verplicht voor 6 weken pups te laten chippen.
Van het schema begrijp ik niet zoveel , hij heeft dus op 9 weken puppyDP gekregen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2724793
Iris & Django schreef: @ Dorothea, jij bent dierenarts toch? Is de kans groot dat de vaccinatie niet is aangeslagen?
nee die kans is niet groot, maar als je toch een keer wil titeren dan kun je het net zo goed nu doen, dan hoef je met een jaar niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door