Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dami
#2724560
Tara is nu 9 jaar, ze weegt 46 kilo en mag absoluut niet zwaarder worden. Nu zijn haar nierwaarden gecontroleerd, ureum is 30 en creatine is 193. Ze heeft wel spierverlies aan haar achterhand daarvoor heeft ze een nandrosol injectie gehad, dus nu langzaam aan gana lopen met haar, zwemmen wil ze nl niet. Maar nu het volgende dus, haar ureum moet naar beneden, ze krijgt al zo'n 6 jaar kvv, maar de laatste jaren alleen Carnibest omdat ze van de rest spuugt. Een nierdieet van Barf staat er wel op, maar daar gaat zij van spugen is mijn ervaring, hele karkassen komen er dan uit. Dus wie heeft al eens een nierdieet gegeven in combinatie met een kvv. Hoeveel kvv moet ik dan dagelijks geven? Ze krijgt nu dagelijks maar 700 gram carnibest anders groeit ze dicht, het is een hele rustige hond, die niet graag buiten loopt en ze is al aardig op leeftijd voor en bordeauxdog, dus erg actief is ze niet. Kan ik haar 25% groenten bij gaan geven en nog andere aanvullingen zo ja hoeveel %?
Door Borke
#2726364
Ik geef Sofi nierdieet periodiek als ze allopurinol (nierbelastend medicijn tegen leishmaniose) krijgt om haar nieren zo goed mogelijk te houden.

Ik ben dit noodgedwongen gaan doen omdat ze steeds minder Barf wilde eten.

In die periodes ga ik uit van het principe dat de kvv een normaal dieet is en ga ik naar de verhoudingen van het hier op BP beschreven barf nierdieet.
Effectief is dat dus veel groentemix maken en mengen met de kvv en meer orgaanvlees geven.
Je kan ook Bandit nierdieet kopen.

Overigens voer ik geen Bandit, maar Tinlo.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2727816
[quote="Borke"]
Ik geef Sofi nierdieet periodiek als ze allopurinol (nierbelastend medicijn tegen leishmaniose) krijgt om haar nieren zo goed mogelijk te houden.

Ik ben dit noodgedwongen gaan doen omdat ze steeds minder Barf wilde eten.

In die periodes ga ik uit van het principe dat de kvv een normaal dieet is en ga ik naar de verhoudingen van het hier op BP beschreven barf nierdieet.
Effectief is dat dus veel groentemix maken en mengen met de kvv en meer orgaanvlees geven.
Je kan ook Bandit nierdieet kopen.

Overigens voer ik geen Bandit, maar Tinlo.
[/quote]

Ik denk dat je bedoeld minder orgaan vlees? (ivm fosfor gehalte)
Citaat uit het Barf nierdieet:
"Dus, 20% vleesbot, 25% groentes, 20% pens, 5% andere organen zoals hart en nier en lever, 5% vetten, 20% spiervlees, 5% eieren en zuivel en eventueel gezonde tafelrestjes."
Door Borke
#2727857
[quote="Sanyo"]
Ik denk dat je bedoeld minder orgaan vlees? (ivm fosfor gehalte)
Citaat uit het Barf nierdieet:
"Dus, 20% vleesbot, 25% groentes, 20% pens, 5% andere organen zoals hart en nier en lever, 5% vetten, 20% spiervlees, 5% eieren en zuivel en eventueel gezonde tafelrestjes."
[/quote]ik bedelde meer spiervlees inderdaad  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door