Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2722445
Morgen moet ik urine van Radja laten controleren,na 10 dagen AB + 1 week! Dus 3 weken geleden had zij een blaasontsteking! Ph waarde was toen 7. Heb zelf van die ph stickjes gekocht en heb net gemeten en was nu 8!! Heb haar vrijwel direct  na constatering blaasontsteking op 2000 mg vitamine C ascorbine zuur gezet en 2 tabletten cranberry 900 mg hoogwaardig cranberry - extract! Haar heel veel laten drinken,middels zelfgetrokken kippenbouillon zonder zout,water met wat karvan cevitan en regematig met dit weer een ijsblokje gegeven! Ze heeft vorige week door oververhitting ( zie topic prednison red Radja's leven ) 5 zakken vocht middels infuus gekregen! Ze plast normaal voor haar doen,redelijke hoeveelheden en zonder bloed! Zie tegen morgen op! Wat kan ik nu nog doen! Ga sowieso brokken weigeren!!! Absoluut nooit meer! Maar graag advies!!!!

Jacqueline
#2722460
AUB laat iemand reageren! Mijn meise heeft vorige week zoveel meegemaakt!!!! Ze is 3 kwart minuut dood geweest! Zou het daar aan kunnen liggen???? Ze moest na vorige week dinsdag nog 3 dgn AB die heb ik door haar eten gemengd,omdat het mij niet verstandig leek,omdat ze een tube in haar keel heeft gehad,het achter in haar bek de stoppen,omdat haar keel behoorlijk dik was!
Zou het door het vermengen in haar CB kunnen liggen? Toen ze dinsdagavond terug kwam heb ik het gemengd met gekookte kipfilet,dus die is erin gegaan! Maar de dag daarna had ze CB kip en dat vond ze vreselijk en wilde niet eten,maar de AB zat er al in,terwijl ze dinsdagochtend de CB kip nog lekker vond!!!! AUB help!!!!!

Groetjes van een gestreste Jacqueline
#2722464
Is de urine op kweek gezet en is er aan de hand daarvan een gerichte antibiotica ingezet? Anders zou het kunnen zijn dat de antibiotica ''gewoon'' niet aangeslagen is. Of het is een heel hardnekkige bacterie die niet genoeg heeft aan 14 dagen (er vanuit gaande dat ze dus de laatste 3 keer antibiotica niet (goed) ingenomen heeft?)

Verder kan ik zo 1,2,3 niet bedenken. Heb je eenmaal gemeten? Ik zou nog eens testen; eerst wat laten plassen en dan stickje eronder, dus niet direct de eerste druppels sticken.
Sterkte!
#2722475
Weet niet of haar urine 3 wkn geleden op kweek is gezet!!! Ik heb de urine in met water schoon gemaakte soeplepel opgevangen en in een urinepotje gedaan,ook schoon! Stickje in gedaan! Voordat ik morgen naar de DA ga ,verdeel ik wat urine en meet zelf eerst! Heb een open,dus gebruikt doosje van de apotheek mee gekregen,misschien dat ze " besmet " zijn doordat zij er stickjes hebben uitgehaald! Dus wij meten morgenvroeg en de DA ook met zelfde urine en dan weet ik of het misschien aan stickje heeft gelegen!
Heb gisteren contact gehad met CB om te vragen hoeveel magnesium er in CB zit,omdat ik beslagen ten ijs wil komen wanneer ze mij weer met brokken naar huis willen sturen en de zij vertelde mij ook dat Radja misschien wat langer AB zou moeten krijgen!

In ieder geval bedankt voor je advies inge
#2722505
Radja schreef: Morgen moet ik urine van Radja laten controleren,na 10 dagen AB + 1 week! Dus 3 weken geleden had zij een blaasontsteking! Ph waarde was toen 7. Heb zelf van die ph stickjes gekocht en heb net gemeten en was nu 8!! Heb haar vrijwel direct  na constatering blaasontsteking op 2000 mg vitamine C ascorbine zuur gezet en 2 tabletten cranberry 900 mg hoogwaardig cranberry - extract! Haar heel veel laten drinken,middels zelfgetrokken kippenbouillon zonder zout,water met wat karvan cevitan en regematig met dit weer een ijsblokje gegeven! Ze heeft vorige week door oververhitting ( zie topic prednison red Radja's leven ) 5 zakken vocht middels infuus gekregen! Ze plast normaal voor haar doen,redelijke hoeveelheden en zonder bloed! Zie tegen morgen op! Wat kan ik nu nog doen! Ga sowieso brokken weigeren!!! Absoluut nooit meer! Maar graag advies!!!!

Jacqueline
Je moet niet zo in paniek raken joh :-*! Ze gaat niet dood, van een pH waarde van 8 :-*

Ik zou de afspraak van morgen even een paar dagen uitstellen. Ze past normaal, heeft nergens last van dus wat is de haast? Gewoon rauw voer blijven geven (wat voer je precies?), met voldoende vocht, een scheutje biologische appelazijn, cranberry en over een dag of 3 nog een keer de pH waarde meten maar dan wel in de ochtend.
#2722511
Dank je Lizzy ,heb ook nog de ph van karnemelk en de puur jeuk gemeten,die waren beide ph 4,omdat ze die druppels toch nog moest,gelijk maar gegeven! Denk dat ik idd maandag dan maar laat testen en kan ik de vitamine C nog opvoeren naar 2500 mg,ze is van 2000 niet aan de diaree geraakt! Appelazijn haal ik morgen direct in huis! Mag dat over haar eten? Sorry,maar na vorige week raak ik volledig in paniek,kan het nog steeds niet vergeten wat ik zag,haar blik dat ik ff in doodsstrijd in de steek moest laten om hulp te halen! En de rest daarna wat er toen allemaal is gebeurd! Vandaar mijn paniek!! Ben toch bang voor die rottige blaasgruis/ stenen! Oja hoeveel appelazijn moet ik haar geven en hoevaak per dag! Ik voer haar verschillende smaken CB,behalve kip!

Lizzy dank voor jouw antwoord,stelt me een beetje gerust!
Laatst gewijzigd door Radja op wo 24 jul 2013, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#2722531
Radja schreef: Dank je Lizzy ,heb ook nog de ph van karnemelk en de puur jeuk gemeten,die waren beide ph 4,omdat ze die druppels toch nog moest,gelijk maar gegeven! Denk dat ik idd maandag dan maar laat testen en kan ik de vitamine C nog opvoeren naar 2500 mg,ze is van 2000 niet aan de diaree geraakt! Appelazijn haal ik morgen direct in huis! Mag dat over haar eten? Sorry,maar na vorige week raak ik volledig in paniek,kan het nog steeds niet vergeten wat ik zag,haar blik dat ik ff in doodsstrijd in de steek moest laten om hulp te halen! En de rest daarna wat er toen allemaal is gebeurd! Vandaar mijn paniek!! Ben toch bang voor die rottige blaasgruis/ stenen! Oja hoeveel appelazijn moet ik haar geven en hoevaak per dag! Ik voer haar verschillende smaken CB,behalve kip!

Lizzy dank voor jouw antwoord,stelt me een beetje gerust!
Dit soort kleinigheden hebben in mijn ogen echt geen invloed op de pH waarde van de urine.... (puur jeuk) en karnemelk zou ik niet geven want al is dat zuur, het verzuurt de urine niet. Laat haar gewoon genoeg bouillon drinken en geef inderdaad een scheutje (2 x per dag een halve eetlepel) appelazijn door het eten. Meet nou over een dag of 2 a 3 de pH waarde even in de ochtend.

Dingen als watermeloen zijn goed, kokoswater mag ook, geef ook probiotica (Solgar is echt super) en laat (als het niet over gaat) de urine even op kweek zetten zodat je weet met welke bacterie je van doen hebt.
#2722555
Pro biotica gebruik ik al,moet toch nieuwe halen,dus dan haal ik gelijk solgar! En watermeloen doet ze een moord voor dus dan eten we de honing meloen lekker zelf op  ;)!

Nogmaals heel veel dank,ik ben blij dat jij ook jij gereageerd hebt,want ik lees al weken van achter na voren alles over atopie en blaasontstekingen en zie jou door het lezen echt als een expert op dat gebied!
#2724530
Toch nog even een vraag naar aan leiding van de vitamine C en de cranberry. Sinds radja haar blaasontsteking, gaf ik haar de vitamine C 2000 mg en 2 cranberry 1 x per dag.nu sinds 2 dagen geef ik  haar 's morgens en 's avonds een dosis. 1250 mg vit C en 1 cranberry + halve eetlepel biologische appelazijn. Doe ik het zo goed,of moet ik haar in 1 x,zoals ik het een paar dagen geleden deed,geven? Morgen ga ik haar ph waarde weer meten. Heb haar ook een paar dagen niet meer laten zwemmen,omdat het mij niet goed leek, zwemt vaak in een ven in het bos,maar is stilstaand water en met dit hete weer hmm,lijkt me niet zo! Of kan dat geen kwaad?

Groet Jacqueline
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door