Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bika
#2723038
Wij zijn met onze honden begonnen met brokken en vlees apart te geven.
Jaren hebben we dat gewoon zonder problemen door elkaar gedaan maar willen dat nu apart geven.
smorgens krijgen ze brokken en smiddags vlees.
Na een paar weken blijven ze goed op gewicht.
Vlees geven we nu enkelvoudig dus geen totaal voer pens kip en 1 keer per week vis.
Is totaalvoer wel nodig aangezien ze dus smorgens een brok krijgen.
   
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2723052
Aangezien er in bron vaak geen natuurlijke calcium bron zit zoals in een kvv compleet lijkt het me dat ze op deze manier toch bepaalde tekorten krijgen.

Verder geen idee want ik voer geen brok.  :biggrin2:
Door Bika
#2723062
@teckeltaart/ dank je wel voor je antwoord dat dacht ik zelf eigenlijk eigenlijk ook wel vandaar mijn vraag.
Misschien dat er nog meer antwoorden komen.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2723161
idd waarom en brok en vlees want is niet echt logisch omdat het maagzuur voor vlees heel anders van samenstelling moet zijn dan voor brok.
Door Bika
#2723282
Toen wij onze 1e hond namen kreeg je advies van een fokker wat te eten.
Dat was destijds diner met vlees 2 keer per dag.
Later zijn we over gegaan naar brokken met vlees weer op advies van een fokker.
Je gaat eens rondkijken en vragen wat anderen doen en komt dan ook  uit op alleen vlees is mogelijk.
Heb nog brokken staan die ik wel op wil maken en dan op deze manier doen,
maar wil dan wel weten of het op deze manier verstandig is.
Dus brok en vlees apart, maar dan vlees niet totaalvoer.
Later als de brokken op zijn zien we verder.
Door Suzanne
#2723284
Ik kan me je gedachte voorstellen maar, als je perse de brok wilt opmaken moet je WEL die andere maaltijd ook een volledig voer geven!

En dan "stomweg" de helft van de dagportie die je normaal aan brok zou geven en de helft van de dagportie van het kvv (ik ga uit van kvv!)

Zeker geen enkelvoudig voer, dan ga je met je verhoudingen teveel de mist in!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2724537
Of zoals wij op vakantie gaan naar de veluwe en de brokken aan de zwijnen geven, is het zo op. ;D

Had allemaal proefzakken besteld van orijen, taste op the wild en wolfbluth omdat het me handig leek om iig op vak een zo goed mogenlijke brok mee te nemen, masr mijn verwende nesten blieven het niet.  :-X :D

De zwijnen zijn dus blij met me dit keer.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door