Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2710643
Toen mijn kat nog buitenliep lustte ze zowat alles. Gaf haar afwisselend de Tinlo smaken (vooral konijn vond ze heerlijk, makreel gaat ze van overgeven), de Tinlo cattery en Bandit wildmix. Daarnaast ving ze dagelijk een muis 8)

Sinds ze binnen sinds lust ze niet zoveel meer. Ze lust alleen nog maar de Tinlo Cattery (krijgt ze 4 dagen per week) en de Bandit wildmix (krijgt ze 3x per week).

Wat ik al geprobeerd heb sinds ze binnen zit en wat ze dus niet moet:
- Caribest natuur en kalkoen;
- Bandit vleesmix en kipmix;
- Carnivoer vismix;
- alle losse smaken Tinlo (luste ze voorheen ook;
- Bibi beide smaken;
- Smuldier kip (luste ze voorheen ook)
- All animal kwartel
- runderhart
- kiphartjes en kipniertjes

Is het anders een idee om toch mij over de angst heen te zetten en haar 1 dag in de week een kwartel of kuiken aan te bieden ipv de KVV? Eet ze dan compleet?

p.s. alles moet te koop zijn op www.gelukkigdier.nl want daar bestel ik maandelijks ook voor de hond (die overigens geen restjes KVV van de kat mag ivm elimeren)
Laatst gewijzigd door Hondje_ op za 06 jul 2013, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#2710684
Lijkt mij wel dat het mogelijk is om BARF en KVV te combineren. Heb zelf geen ervaring met barfen, maar er is vast wel iemand anders hier die je daarin adviezen kan geven.

Wel lastig, je kunt het voer voor de kat dus niet laten staan omdat de hond het anders op eet.
Heb je al andere soorten KVV geprobeerd van die website waar je besteld?

Mijn katjes krijgen sinds een maand of 4 KVV, heb er 6 van boven de 10 jaar, dus overstappen is een behoorlijke uitdaging en ben er nog mee bezig.
DARF vinden ze hier veruit het lekkerst, dus raad ik je zeker aan als je die nog niet geprobeerd hebt.
Van de Carnivoer is kip het meest populair.
Van Naturis zijn sommige smaken ook geschikt voor de kat is mij verteld.
Ik heb nu de kip-makreel (dikke kans dat jouw kat daar ook van moet overgeven, maar je kunt het proberen) en lam. De kip-makreel vinden ze hier steeds lekkerder, maar er zit wel 5% pens en 2% zeewier in.
Deze merken staan allemaal op die site.

Succes!

Nog iemand met tips..?
#2710719
Ik zet het eten van de kat altijd op de krabpaal zodat mijn hondje er niet bij kan. Is pas wel een keer mis gegaan toen ze overgaf en de hond het dus opat >:(
Meteen 2 dagen ziek maar ja niets aan te doen.

De smaken van Carnivoer heb ik gegeven: kip, kerstdiner en vismix, was ik vergeten te melden. Mot madam niet.

Ik zal Darf eens proberen heb ik nooit gegeven. Wel jammer dat het meteen 2.5 kilo is en ik wellicht er dan mee in mijn maag zit maar goed alles voor de kat he.

Grappig van die oudjes nog over op KVV. Nu moet ik zeggen dat die van mij van de zomer 9 wordt en pas sinds een jaar of 2 aan de KVV. Ze vrat het direct en hoefde ook niet te wennen maar nu ze binnen is....
Door Martine-Tom
#2710720
Als je hond geen allergieen oid heeft kan je die Darf ook gewoon aan de hond geven.
Qua verhoudingen net niet optimaal maar van 1 keer in de week...daar krijgt ie niks van hoor, en weggooien is ook zonde  ;)
#2710737
Toevallig is mijn hondje aan het elimineren. Ben met haar aan de kalkoen als 1e diersoort, bijna aan de 2e toe. Ze kan niet tegen kip, lam en runderpens. Tenminste dat ging in het verleden een aantal keren mis maar moet ik aan het einde van het elimineren nog eens gaan proberen om zeker te weten dus helaas kan ik de DARF niet geven aan mijn hond.

In het verleden ook niet durven te bestellen de DARF omdat je meteen relatief veel moet nemen voor maar 1 kat maar goed. Heb in ieder geval de DARF besteld zojuist en 3x kwartel zonder en 3x kwartel met veren naast haar gewone maandelijkse voer. Ben erg benieuwd.  :please:
#2719653
Helaas de kwartels blieft mevrouw ook niet. Ruikt eraan en klaar.
Heb ze maar even in een topic gezet gratis af te halen want mijn hond mag e.e.a. ook niet helaas:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 790.0.html

Nu hoop ik maar dat ze de doos met katten Darf wel lust. Heb het voor morgen ontdooid een beetje. Mocht ze het niet lusten dan komt het in bovenstaand topic erbij :-[
#2720140
Hoop echt voor je dat ze die Darf kvv lust.
Mijn katjes zijn nu volledig over op rauw en ik geef grotendeels Darf omdat ze dit allemaal lekker vinden. Andere smaken en merken hebben sommige van mijn katjes nog steeds moeite mee, dus betwijfel of het overstappen zonder Darf wel was gelukt.
Ik heb 1 keer kuikens geserveerd, maar dat was hier ook geen succes.

Mocht Darf goedgekeurd worden, er is ook Darf eend (hier 1x geprobeerd en beviel niet) en Darf rund/kip. Weet niet of het bedrijf waar jij besteld dit ook verkoopt...
Eerst maar even afwachten of ze het lust.

Ik moet wel zeggen dat mijn katten met deze warmte een stuk minder honger hebben en dus minder geinteresseerd zijn in hun eten dan normaal. En soms is gebleken dat mijn katjes moeten wennen aan smaken en merken, dus ik zou het zeker een andere dag nog een keer voorschotelen als ze het niet wil eten.

Verder werkt handvoeren erg goed voor 2 van mijn katjes als ze geen interesse hebben en Toby heeft zijn maaltijd liever op een schoteltje geserveerd. Kleine bergjes eten blijkt ook aantrekkelijker te zijn voor die 2 dan een kwak voer in hun bakje.
En soms meng ik de 'minder lekkere' smaken met een beetje gekookte kip, dit helpt hier goed om ze te laten wennen.

Hoop maar dat jouw katje gewoon uit zichzelf gaat eten, is wel de bedoeling natuurlijk.
Toitoitoi!
#2722223
Ik denk dat je ook rekening moet houden met het feit dat  het warm weer is. Katten eten op het moment sowieso niet graag. Ze liggen stil en eten minimaal en wachten tot het weer koeler is. Ik zou wel wanneer ze niet te dik is haar meerdere kansen geven. Een kat eet nu eenmaal niet zoals een hond op commando maar wil soms even wachten. Verder zou je gewoon een maaltijd over kunnen slaan en voordat ze gaat eten een ienimieni klein beetje blikvoer geven verder niet. De spijsvertering zal dan worden aangezet en de kat krijgt honger.

Wanneer ze honger heeft zal ze op een gegeven moment eieren (of kuikens) voor haar geld kiezen en gaan eten. Het risico op leververvetting is er met name wanneer een kat veel te zwaar is. Wanneer jij steeds je hele koelkast en vriezer leegtrekt om te kijken wat ze wil eten zal ze steeds kritischer worden. Het is niet erg om af en toe een maaltijd over te slaan, dan zal ze (zeker wanneer je de spijsvertering aanzet) vanzelf gaan eten.

Verder kun je nog koolvis proberen (zit niet veel in maar vinden  veel katten lekker)
Lamshart is wat zoeter.
tsja, toch dat kuiken :)

Verder wanneer een kat ineens zo'n slechte eter is geworden is het wel zaak even naar de dierenarts te gaan en haar nierwaarden te laten prikken, misschien is ze misselijk.
#2722852
Een van onze 4 katten is ook zeer kieskeurig in de KVV die hij eet. Bandit wildmix is zijn favoriet (tot nu toe). Daarnaast gaat Haaksbarf konijn en tinlo konijn er goed in.
En sinds kort heb ik van Cats Nature de wildmix hert en kwartel en die gaan er ook goed in. Helaas is cats nature nog niet goed te verkrijgen.
Heb aan Lupa gevraagd of zij het kunnen leveren en ik hoop dat ze het kunnen, kan ik al mijn smaakjes bij 1 bedrijf bestellen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door