Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2722206
Hai hai,
Ik heb gister een droger gekocht.
Nu wil ik hem natuuuurlijk meteen uitproberen.  ;D

Mijn meiden zijn namelijk gek op stukjes gedroogde kip, en dat lerk me ook wel een simpel iets om mee te beginnen.  :biggrin2:

Maar ik heb hier een tijd terug zo veel gelezen dat ik vrees dat ik het een en ander door elkaar haal, en aangezien ik het niet terug kan vinden. ( zit al anderhalf uur te zoeken)  :o dacht ik, toch maar vragen dan.

Ik heb ooit gelezen dat je rauw vlees eerst drie dagen in moet vriezen om bacteriën te doden voor je het aan de hond geeft.
Maar nu vrasg ik me af. 
Moet dat ook met verse kipfilet voor het de droger in gaat in reepjes? 

O, en ik las een uurtje of 8 als het kleine stukjes zijn?
Klopt dat ongeveer?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2722208
lekker op de droger leggen  ;)
vet zoveel mogelijk eraf snijden , want dat droogt niet waardoor de houdbaarheid minder lang is .

je weet dat vlees drogen verslavend kan werken?  :biggrin2:

succes , enne we willen natuurlijk wel je eerste resultaat zien he !!!
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2722212
Zo jij bent super snel.  ;D
Super bedankt.

Ja en dat het verslavend is had ik al begrepen, maar ik waag me eraan, hihi.
Vind mezelf hier ook een beetje een suffe muts hoor, want ik heb het barfen niet door gezet.
Ik werd zo iebelig van dat rauwe spul.  :-[ slap he. En dan gingen de kippen nekken ook nog zo gloep naar binnen bij de oudste, ik vond het dood eng. De jongste is een echte schok op, dus daar durfde ik het niet eens bij te proberen en die kleine prul van ons moest er niks van weten

Ach ik troost mezelf dat ze goed en gevarieerd kvv krijgen met soms toevoeging van wat extra pens en spiervlees. Eitje en griekse yoghurt hier en daar. Echt slecht hebben ze het niet.
Ze hoeven geen vieze graan brokken te eten.  ;)

Maar goed, ik maak mijn lafheid nu maar goed dor ze te verwennen met zelf gedroogd vlees.
Nog niet teveel verslaafd raken want ik heb nog een la vol gedroogde, runderlong, eend, bullepees en herten reepjes.
Maar de kip was op dus daar maar mee beginnen.  :D
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2722872
Nou de hondjes zijn weer blij met me hoor.

Afbeelding
En dat bakje stond daar link.  ;D
Afbeelding

Ik vind het super leuk, ik heb nu nog twee ringen apart gehouden voor fruit, dat staat er nu in, en dat ruikt lekker zeg.
Laatst gewijzigd door teckeltaart op do 25 jul 2013, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2722876
Ik koop mijn kvv meestal bij caroba, zit hier vlakbij dus heb ik ophaal korting, heel fijn. ;)

Maar ik zie bij hun kippen hartjes, levertjes en maagjes en eenden levertjes.
Zijn die ook geschikt om te drogen???
En kan dat er zo in of moet dat nog versneden?

(Hihi ik vind mezelf al dapper dat ik er aan denk dat soort spul door mijn handen te laten gaan, wahaha, watje he.  :D  ;D )
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2722941
Mooi drogertje heb je en de kipsnackjes zijn goed gelukt zeg.
Je hondjes zijn vast helemaal blij met je.

kippenhartjes, levertjes en maagjes kunnen zo in de droger zonder ze te versnijden.

Wat een leuke foto in je onderschrift !
Door Nynke
#2722946
Hou er wel rekening mee dat kipfilet heel makkelijk van je droogrekjes loslaat, maar lever vaak veel moeilijker, vooral als je ze niet tijdig omdraait, weet ik uit ervaring  ::)

Doe de droogrekjes niet in de vaatwasser, dan kunnen ze vervormen. Beter zet je ze een nachtje lekker in een sopje, dan kun je het vuil de dag erna er gewoon met een afwasborstel afschrobben. Ook ervaring  8)
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#2722986
O dank je das een fijne tip nynke

Ja ze vinden het heerlijk lucy, en dank je.
Die foto is van een paar maanden terug.
Inmiddels is cookie de jongste, de zwarte links de grootste.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2722994
Nynke schreef: Hou er wel rekening mee dat kipfilet heel makkelijk van je droogrekjes loslaat, maar lever vaak veel moeilijker, vooral als je ze niet tijdig omdraait, weet ik uit ervaring  ::)

Doe de droogrekjes niet in de vaatwasser, dan kunnen ze vervormen. Beter zet je ze een nachtje lekker in een sopje, dan kun je het vuil de dag erna er gewoon met een afwasborstel afschrobben. Ook ervaring  8)
Zo hee, wil net voor het eerst lever gaan drogen en lees nu je tip, nog nét op tijd dus  :biggrin2:

Hoe snel / hoe vaak is "tijdig" omdraaien? ???
Gebruikersavatar
Door Neally
#2723042
Wat een leuke honden heb je.  :smitten: :smitten:

Neus in de wind. Kipkipkip...

Misschien een idee om er bakpapier tussen te leggen bij lever.. (zei zij die nog nooit gedroogd heeft  ;D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door