Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Marije Lei
#2719610
Leia kreeg vrijdag last van acuut glaucoom, heel naar! Gelukkig slaat de Azopt goed aan en is de druk verminderd. Morgen gaan we terug voor controle en de mogelijkheden bespreken.

Nu vraag ik me af of ik haar met homeopatische middelen kan ondersteunen? Ik kwam iets tegen over bach bloesems die gewerkt hadden bij een kat met glaucoom maar welke bach stond er niet bij.

Iemand een idee? Het maakt mij niet uit dat ik de rest van haar leventje moet druppelen maar weet uit ervaring dat het uit eindelijk toch verslechterd ondanks de behandeling. Ze is nog zo jong dus hoop dat we iets vinden waar mee ze nog heel lang van haar beide oogjes kan genieten.
Door Lizzy
#2722061
Met zoiets ernstigs als glaucoom zou ik niet graag enig risico lopen en ik zou dit niet met thuismedicatie aanpakken maar echt naar een klassiek homeopaat gaan.
Door Marije Lei
#2722132
Lizzy schreef: Met zoiets ernstigs als glaucoom zou ik niet graag enig risico lopen en ik zou dit niet met thuismedicatie aanpakken maar echt naar een klassiek homeopaat gaan.
Dat willen we ook zeker niet. Ik denk ook niet dat het met homeopathie te verhelpen is maar meer als ondersteuning naast de behandeling.
Gister bij een oogarts geweest die glaucoom niet kan bevestigen maar ook niet uit kan sluiten op dit moment. Het is een groot raadsel...... Gelukkig lijken de druppels wel wat aan te slaan. Haar oog ziet er beter uit!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door