Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2721532
Ik zag dat ze bij de aldi sardientjes op water in blik hadden....is dit een leuk extratje? Voegt het wat toe of is het gewoon een extra snoepje?
Door Lizzy
#2722075
**Marjolijn** schreef: Ik zag dat ze bij de aldi sardientjes op water in blik hadden....is dit een leuk extratje? Voegt het wat toe of is het gewoon een extra snoepje?
Het bevat vitamines en omega vetzuren. Niet zo goed als een rauw/vers visje maar eens per week sardientjes uit blik is een prima toevoeging. Nou is mij wel opgevallen dat sommige vis uit blik brem-zout is.... dat zou ik wel even checken. Niet dat het kwaad kan als je hond een beetje zout binnen krijgt maar als het echt  :-X-zout is, zou ik het voorzichtig even afspoelen.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2722088
Lizzy schreef: Het bevat vitamines en omega vetzuren. Niet zo goed als een rauw/vers visje maar eens per week sardientjes uit blik is een prima toevoeging. Nou is mij wel opgevallen dat sommige vis uit blik brem-zout is.... dat zou ik wel even checken. Niet dat het kwaad kan als je hond een beetje zout binnen krijgt maar als het echt  :-X-zout is, zou ik het voorzichtig even afspoelen.
Lizzy, vraagje over (zoute) vis, ik heb een poosje geleden haring gekocht bij de liddl, dacht dat is handig, had geen vis meer in de vriezer dus hoppa alternatief, zelf houd ik niet van haring dus proeven gaat het niet echt worden, ik begreep van iemand anders dat ondanks dat er verse haring op staat dat het toch gezouten is. Je schrijft adh de sardientjes uit blik, voorzichtig afspoelen, is dit voldoende? een vis wat gezouten is is dan toch door en door gezouten en kan je het niet afspoelen, ja het aanhangige maar verder  blijft de vis toch zout? Ik durf nu zelfs geen haring die niet schoongemaakt is van een viswinkel mee te nemen, bang dat de vis gezouten is(ja kan het vragen ;)). Dus lizzy hoe zit het met vis? Ik probeer nog iedere keer te leren, en gelukkig zijn er altijd mensen die me weer een stap verder helpen.
Door Lizzy
#2722106
Extreme schreef: Lizzy, vraagje over (zoute) vis, ik heb een poosje geleden haring gekocht bij de liddl, dacht dat is handig, had geen vis meer in de vriezer dus hoppa alternatief, zelf houd ik niet van haring dus proeven gaat het niet echt worden, ik begreep van iemand anders dat ondanks dat er verse haring op staat dat het toch gezouten is. Je schrijft adh de sardientjes uit blik, voorzichtig afspoelen, is dit voldoende? een vis wat gezouten is is dan toch door en door gezouten en kan je het niet afspoelen, ja het aanhangige maar verder  blijft de vis toch zout? Ik durf nu zelfs geen haring die niet schoongemaakt is van een viswinkel mee te nemen, bang dat de vis gezouten is(ja kan het vragen ;)). Dus lizzy hoe zit het met vis? Ik probeer nog iedere keer te leren, en gelukkig zijn er altijd mensen die me weer een stap verder helpen.
Haring is inderdaad gezouten. Dat is net weer anders als een visje uit een blikje, waar ze alleen wat zout toevoegen. Haring wordt echt ingelegd in zout. Wel veel minder zout dan vroeger hoor! Ik denk niet dat je dit er zomaar afspoelt, dat zout. Maar, ik durf gerust een gezouten haring te geven hoor, aan de honden. Een beetje zout is heus zo erg niet. Alleen, niet teveel en niet te vaak. Dus een keer per week een gezouten haring zou ik zelf wel het matje vinden (eens per twee weken kan ook).

Je kunt bij de visboer ook om panharing vragen. Dat is ongezouten haring, groter dan de haring (Hollandse nieuwe) en ook lekker en gezond.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2722126
Lizzy schreef: Haring is inderdaad gezouten. Dat is net weer anders als een visje uit een blikje, waar ze alleen wat zout toevoegen. Haring wordt echt ingelegd in zout. Wel veel minder zout dan vroeger hoor! Ik denk niet dat je dit er zomaar afspoelt, dat zout. Maar, ik durf gerust een gezouten haring te geven hoor, aan de honden. Een beetje zout is heus zo erg niet. Alleen, niet teveel en niet te vaak. Dus een keer per week een gezouten haring zou ik zelf wel het matje vinden (eens per twee weken kan ook).

Je kunt bij de visboer ook om panharing vragen. Dat is ongezouten haring, groter dan de haring (Hollandse nieuwe) en ook lekker en gezond.
Bedankt voor je antwoord.
Beetje zout kan geen kwaad, ook niet als mijn hond voornamelijk KVV krijgt, ik ga er van uit dat daar geen zout aan toegevoegd is. Maar goed om te weten dat ik zo af en toe wel die haring mag geven.
Goeie tip die panharing  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door