Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door BAC
#2718189
Wegens omstandigheden ben ik tijdelijk even KVV gaan voeren, hier staat ze nu 6 weken op en ik merk dat mijn hond begint te ruiken, haar huid dan, naar sokken.
In de brokkentijd rook ze ook, met het invoeren van Barf, eigen groentemix, is dit verdwenen.
Nu zwemt ze ook meer, temperaturen zijn hoger, dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Wassen na een slootduik heeft geen zin, ze blijft ruiken.

Wie heeft hier ervaring mee?
Ze krijgt nu degomeat uit Belgie.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2718408
Geef je nog regelmatig je eigen groentemix? Bij mij helpt dit vaak wel, hoewel mijn hond de laatste dagen ook zijn 'eigen luchtje' weer heeft.
Het kan natuurlijk door de warmte komen. Bij mijn hond komt de lucht voornamelijk van de pootjes af.
Door BAC
#2718424
Ik moet bekennen dat ik door de toegevoegde groente aan Degomeat, de laatste tijd wat slordiger met groente ben geworden, dus daar ga ik nu weer op letten. Blijft ze stinken ga ik toch maar weer over op barf!
Door BAC
#2720067
[quote="Fido"]
Ja bekend verhaal. Ga maar weer snel Barfen  ;)
[/quote]

Fido, als jij het zegt, dan ben ik volledig overtuigd zat ik toch niet naast mijn vermoeden! Dankjulliewel :)
Door M@rina
#2720471
[quote="Fido"]
Ja bekend verhaal. Ga maar weer snel Barfen  ;)
[/quote]
Is dat niet een beetje kort door de bocht?
Er zijn in de kvv-hoek talloze leden die naar volle tevredenheid kvv voeren zonder stinkende honden.  Ik heb 2 honden, ze eten hetzelfde voer (verschillende kvv merken), ze zwemmen even vaak in de meest smerige sloten en toch ruikt de één soms wel en de ander echt zelden (alleen als ze uit de moddersloot komt en ik heb geen schoon watertje in de buurt dan gaat ze meuren).

Teun gaat ruiken als hij veel spanning/extreme opwinding heeft gehad, het komt echt uit zijn poriën. Een kuurtje  chlorella en een wasbeurt verder en het is weer weg. Niet voedsel gerelateerd dus.
Door Fido
#2721432
[quote="M@rina"]
Is dat niet een beetje kort door de bocht?
Er zijn in de kvv-hoek talloze leden die naar volle tevredenheid kvv voeren zonder stinkende honden.  Ik heb 2 honden, ze eten hetzelfde voer (verschillende kvv merken), ze zwemmen even vaak in de meest smerige sloten en toch ruikt de één soms wel en de ander echt zelden (alleen als ze uit de moddersloot komt en ik heb geen schoon watertje in de buurt dan gaat ze meuren).

Teun gaat ruiken als hij veel spanning/extreme opwinding heeft gehad, het komt echt uit zijn poriën. Een kuurtje  chlorella en een wasbeurt verder en het is weer weg. Niet voedsel gerelateerd dus.
[/quote]

Voeding is een onderdeel van gezondheid. En meestal het makkelijkste onderdeel waar je een verandering in door kan voeren.
Belasting en belastbaarheid is een zeer belangrijk onderdeel of je klachten krijgt of juist niet  ;)

En soms is een kort door de bocht antwoord een beter antwoord dan geen antwoord. In dit geval vond ik het voldoende en Senta dus ook. 
Door BAC
#2721546
Ik ben idd blij met dit duidelijk antwoord van je Fido, en ik weet ook dat die deskundig is dus voor mij van waarde en overtuigend.

Mijn hond stinkt, ik ga de rollen opmaken, en met een week of 2 weer barfen. Ik zal jullie op de hoogte houden of ze weer lekker gaat ruiken. Want een hond hoort niet te stinken.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2721737
Okay, even een eye-opener voor mij dit topic.
Mijn oudje(staat al jaren op barf) krijgt de laatste tijd met name bot werk wat moeilijker weg, en daarom heb ik haar de laatste weken ook wat enkelvoudig gemalen spul van Dego gevoerd.
En ze stinkt nu dus inderdaad ook....
Door M.P
#2721770
[quote="Senta"]
Wegens omstandigheden ben ik tijdelijk even KVV gaan voeren, hier staat ze nu 6 weken op en ik merk dat mijn hond begint te ruiken, haar huid dan, naar sokken.
In de brokkentijd rook ze ook, met het invoeren van Barf, eigen groentemix, is dit verdwenen.
Nu zwemt ze ook meer, temperaturen zijn hoger, dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Wassen na een slootduik heeft geen zin, ze blijft ruiken.

Wie heeft hier ervaring mee?
Ze krijgt nu degomeat uit Belgie.
[/quote]
welke smaken zijn het als ik vragen mag, soms ze eens op...
Door Martine-Tom
#2721810
Ik heb mijn hond en 2 katten nu ook op dego enkelvoudig staan (ik hou niet van toevoegingen) en geen van allen stinken...niet meer dan voor dego in elk geval  :P
Door mijnmeiden
#2721839
[quote="Fido"]
Ja bekend verhaal. Ga maar weer snel Barfen  ;)
[/quote]

Mijn honden barfen en 1 stinkt altijd meer dan de andere 2 dus dan maar op KVV?????????????
Zij heeft dus een dikkere vacht en even in het water en ja ze ruikt vreselijk en de andere 2 niet.
Door BAC
#2721863
[quote="M.P"]
welke smaken zijn het als ik vragen mag, soms ze eens op...
[/quote]

http://www.degomeat.be/producteno.html

[quote="mijnmeiden"]
Mijn honden barfen en 1 stinkt altijd meer dan de andere 2 dus dan maar op KVV?????????????
Zij heeft dus een dikkere vacht en even in het water en ja ze ruikt vreselijk en de andere 2 niet.
[/quote]

Psstt....daarom noemde ik ook het voorbeeld van die rokende opa en die hond die bejaard is geworden op brokken  ;) uitzonderingen bevestigen de regel.

Hier is het misgegaan. Dus ik ga weer over op barf, we zullen het met een maand of 2 wel zien wat dr gebeurd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door