Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Radja
#2720995
Was net op een site voor verkooppunten carnibest en daar staan een aantal dierenartsen bij die in hun praktijk carnibest verkopen! Zowel in Nederland als in Belgie
!

Gr Jacqueline
Laatst gewijzigd door Radja op do 25 jul 2013, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2721065
Radja schreef: Was net op een site voor verkooppunten carnibest en daar staan een aantal dierenartsen bij die in hun praktijk carnibest verkopen! Zowel in Nederland als in Belgie
!

Gr Jacqueline
Ja carnibest is nou net het enige merkje wat veel op nascholingen wordt genoemd en als je dan toch zo nodig vlees moet voeren, doe dan maar carnibest.  :-X Dus ja de keuze voor carnibest is dan wel een logische....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2721067
Radja schreef: Was net op een site voor verkooppunten carnibest en daar staan een aantal dierenartsen bij die in hun praktijk carnibest verkopen! Zowel in Nederland als in Belgie
!

Gr Jacqueline
Dat is al zo'n jaar of tien het geval.  :)
#2721083
*Dorothea* schreef: Ja carnibest is nou net het enige merkje wat veel op nascholingen wordt genoemd en als je dan toch zo nodig vlees moet voeren, doe dan maar carnibest.  :-X Dus ja de keuze voor carnibest is dan wel een logische....
Zal wel niet in de praktijk waar jij werkt zijn denk ik zomaar?  :P
Door Lil
#2721187
*Dorothea* schreef: Ja carnibest is nou net het enige merkje wat veel op nascholingen wordt genoemd en als je dan toch zo nodig vlees moet voeren, doe dan maar carnibest.  :-X Dus ja de keuze voor carnibest is dan wel een logische....
Angelique schreef: Dat is al zo'n jaar of tien het geval.  :)
Precies en voor de rest moet je RC voeren, maar de plaatselijke dag praktijk verkoopt ook CB voor mensen die perse vers willen of voor echt heel zieke honden.
Door Fido
#2721201
Er zijn wel meer merken KVV die bij dierenartsen verkocht worden.

Maar Dr. E. Plantinga doet aardig haar best om de angst bij da om rauwe voeding te adviseren te vergroten  :-\
Door Lil
#2721328
Radja schreef: Sorry,ik bedoelde het goed! Er staan een aantal DA bij die niet in de pro vers dierenartsen lijst staan.
Ja, o.a. die bij ons in de buurt. Die is pro brok, maar verkoopt toch CB.
Ligt er waarschijlijk ook maar net aan welke da van de praktijk je treft.
Door Fido
#2722425
Radja schreef: Sorry,ik bedoelde het goed! Er staan een aantal DA bij die niet in de pro vers dierenartsen lijst staan.
Zo heb ik het ook gelezen hoor dat je het goed bedoel  ;) Zoals zo vaak komt geschreven woord niet zo over als dat je denkt dat het over had moeten komen, heb ik ook vaak last van  :-[
Gebruikersavatar
Door Radja
#2722597
Dank je fido,gelukkig! ;) Heb het eigenlijk ook geschreven voor evt. nieuwe mensen die zoekende zijn! En dan is het makkelijker voor hen om te weten dat ze op een site van bijvoorbeeld carnibest kunnen kijken waar zij het kunnen kopen en of er evt. een DA bij zit die het niet afwijst.
Door Parelridder
#2722711
Ik begrijp je blij verrast zijn, maar het verkopen van een kvv betekent niet dat de da 'pro vers' is. Mijn da las me de les toen hij hoorde dat ik de pups rauw had gevoed, ik had het naar zijn idee op z'n minst moeten koken. Hij lichtte e.e.a. ook toe. twee weken later hoorde ik tot mijn verbijstering 2 van de assistentes samen praten over het voornemen van de da om Carnibest te gaan verkopen :o Wegens gebrek aan ruimte in het pand waar ze toen nog in gehuisvest waren, kon dit toen niet door gaan, maar inmiddels zijn ze verkooppunt. De Carnibest snacks staan vrolijk naast de schaal met brokjes op de balie. Ze zijn zeker niet vóór vers, maar komen tegemoet aan de vraag, t.b.v. de verkoop.
Net zoals dierenartsen da-praktijken die wél 'pro vers' zijn, en zich zo ook nadrukkelijk profileren, ook brokjes verkopen en op hun balie bijv. Eukanuba reclame hebben liggen. Of een stapel met zakken brokken onder een tafel, waarover een grote doek in natuurtinten gedrapeerd ligt, om ze uit het zicht te hebben (maar een hondenneus wordt daar niet door gehinderd :biggrin2:).

Ik heb er moeite mee dat een arts iets wat hij (m/v) als ongezond beschouwt, te koop aan biedt. Dat zal wel een romantische gedachte zijn, maar - zelf werkzaam in de hulpverlening en daar dus ook mijn boterham mee verdienend - blijf ik toch hopen dat mensen uit de gezondheidszorg een motivatie hebben die in de 1e plaats voort komt uit de wens te hélpen en de voldoening die dat geeft. Dat je daarmee centen mis loopt, omdat je bepaalde zaken niet verkoopt of omdat je info/advies gratis deelt in het belang van de ander, is de consequentie.
Romantisch, maar niet onwerkelijk!! Zo bewezen jaren lang bijv. mijn vroegere vee artsen Knibbe & Bouwman uit Landsmeer en hondenschool De Bacchanten uit Hem. Pracht mensen!!
Pardon, dat was even een uitstapje. Off topic :-[ Maar daarom niet minder uit het hart.
Door Martine-Tom
#2722790
Ik vind een echte pro-verse da die eukanuba of om het even welk merk brokjes verkoopt ongeveer hetzelfde als een tandarts waar je na behandeling een zak spekjes mee naar huis krijgt ofzo  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2722819
Martine-Tom schreef: Ik vind een echte pro-verse da die eukanuba of om het even welk merk brokjes verkoopt ongeveer hetzelfde als een tandarts waar je na behandeling een zak spekjes mee naar huis krijgt ofzo  :biggrin2:
tsja dat heb je makkelijk zeggen zo thuis vanuit je luie stoel.
Helaas moet ik gewoon werken om de kost te verdienen en als ik me vasthoud aan m'n idealen zit ik werkeloos thuis.
Dus ja heel leuk hoor zo'n romantisch beeld, maar anno 2013 ten tijden van crisis mag je al blij zijn als je een baan hebt.
Door Parelridder
#2722829
Ik probeerde aan te geven dat het verkopen van vers een da nog niet 'pro vers' maakt. Om te relativeren, benoemd dat de 'pro vers' da andersom hetzelfde doet (brokken verkopen terwijl ze menen dat dit de gezondheid niet ten goede komt). En daaruit vloeide voort dat ik eens deelde dat ik bij sommigen zo teleurgesteld ben in het contrast tussen theorie en praktijk, het m.i. verloren zijn van idealen. Motivatie die verschoven is van het brood verdienen met hetgeen waarmee men begaan is & oprechte betrokkenheid voelt, naar zo veel mogelijk geld & eer.
*Dorothea* schreef: tsja dat heb je makkelijk zeggen zo thuis vanuit je luie stoel. Helaas moet ik gewoon werken om de kost te verdienen (...).
???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door