Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2718395
Casper heeft woensdag rond 16.00 een nectarine pit zo doorgeslikt. Iom diverse dierenartsen besloten af te wachten of jij het weer uitpoept. Dit was het enige wat we eigenlijk konden doen... Had meerdere da's nodig om me enigzins gerust te stellen. Laten overgeven kon gevaarlijk zijn evenals uit laten poepen. Nu heeft Casper al wel meer dingen verteerd...

Nu zijn we dus 40 uur verder. Hij is levendig eet goed drinkt goed plast en poept normaal. Maar hoe zou t dan met die pit zitten. Heb vanmiddag een telefoninsche afspraak met mijn da over hoe t nu gaat..
Laatst gewijzigd door Kim en Casper op zo 21 jul 2013, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2718448
Die pit gaat niet verteerd worden. Die moet hij uit poepen. Nou ja, nu is even de vraag, ik weet niet wat voor hond Casper is, maar poept hij in de regel wel eens drollen uit die net zo dik in doorsnede zijn als een nectarine pit? Ik denk van wel. En de kans dat zoiets in de darm blijft steken lijkt me zeer klein, zo niet nihil. Ik zou dus rustig afwachten. Je hebt dikke kans dat Casper die pit allang heeft uitgepoept trouwens. Je had dan elke drol moeten prakken, om te zien of je 'm terug had gevonden.
Door Kim en Casper
#2718470
Hoi Liszt Casper is een labrador van 37 kilo. Niet dik maar gewoon groot. Ik heb echt iedere drol opgepakt en helemaal platgedrukt.  Nog geen pit gevonden. hij poept inderdaad wel eens drollen die net zo groot zijn. Sorry voor de details..
Gistteren heb ik hem geen vleesbot gegeven maar spiervlees met pens. Ik denk dat geleid de pit misschien maar nog niks. Hij is wel gewoon zichzelf.

Oh ja hij heeft wel vaker iets gegeten dat helemaal verteerd werd. Ik heb hem in t verleden weleens zon parmabot gegeven ( ik wist toen niet beter ) dit is er altijd gewoon uitgekomen.

Maar toch maak ik me nu een beetje zorgen. Ondanks dat Casper geen enkel signaal geeft.
Door Annemarie Rijnveld
#2718474
Mijn hond, ook een Lab, maar dan wat kleiner dan die van jou, eet regelmatig pruimen en kersen uit de boomgaard.
Tot nog toe geen problemen hiermee gehad, (3x afkloppen maar).
Ik hoop dat dit je wat gerust kan stellen?
Door Kim en Casper
#2718477
Een pit van een nectarine is wel wat groter. Zal 1,5-2 cm zijn ten grootste.

En ja ben een beetje gerustgesteld. Maar zal pas echt zijn wanneer zijn t pitje terugvindt...
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2718492
Ik had vroeger diverse fruitbomen in de tuin, waaronder perziken en pruimen. Je wil niet weten hoeveel pitten Boeffie (mijn bouvier van 30 kg) destijds heeft opgegeten. Nooit enig probleem mee gehad.
Door Martine-Tom
#2718672
JOh relax, het is te warm om je zo druk te maken....
Grote hond, relatief kleine pit, komt echt wel goed hoor.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2718673
Een nectarine pit wordt hier op een gegeven moment, vroeg of laat weer uitgekotst.
En daar is wel eens een week over heen gegaan...
Door Kim en Casper
#2718692
Da gebeld en idd relax. Weekend gewoon aankijken er is helemaal niks aan de hond. Mocht ie vastlopen in de darmen merk je t meteen. En dan ben ik er meteen bij. Dus fijn weekend iedereen en bedankt voor jullie berichtjes!
Door BAC
#2719117
Kim en Casper schreef: Da heeft nog niet gebeld zal hem vanavond ( spreekuur) nog even bellen. Nog steeds geen pit.

Hoelang zou t moeten duren voor hij eruit is?
Misschien kan ik je geruststellen....Mijn hond heb ik van de week wat gekookte Opperdoeserrondes gegeven, die had ik over. Zij hebben een doorsnee van gemiddeld 2 cm.

Ze heeft 2 dagen lang krieltjes gepoept, weet ik dat ook meteen weer die dingen kunnen ze zelfs gekookt niet eten! Dus ik denk dat dat pitje dr bij jou hond ook wel uitkomt! :)
#2720073
Nou hèhè pit is eruit. Helemaal ingekapseld in gras heeft meneer hem vannacht in de bank gespuugd en onder de kussentjes geduwd... Doet hij altijd als ie gepuugd heeft. De boel verstoppen...
Doen jullie honden dit ook wel  eens?
#2720081
Gelukkig is de pit terecht!
En ja, kots ruim je als hond zijnde natuurlijk altijd op. Dat veeg je ergens heen en/of je gooit er je kussen overheen o.i.d.
Ik ben in één opzicht wel blij dat ik niet meer in m'n vorige huis woon: ik heb nu geen convectorputten meer.  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door