Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door saskia37
#2719650
Ik zit een beetje met een dilemma, dit jaar gaat Milay onze boxer van 10,5 mee met ons op vakantie en inprincipe blijven we in Nederland.
We gaan in september en het hangt wel van het weer af of we echt in Nederland blijven want met rot weer gaan we naar het buitenland, maar Milay haar rabies is in mei afgelopen en zou dus geënt moeten worden, maar dat heb ik eigenlijk liever niet want dat is toch wel behoorlijk belastend voor haar.
Wat zouden jullie doen en is er ook een alternatief middel voor rabiës?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2719679
Er is geen alternatief voor Rabies. Dus als je de prik niet wilt geven omwille van dat deze erg belastend is voor de hond, dan zou ik het buitenland schrappen als vakantiemogelijkheid.

Je kan er ook voor kiezen om zonder rabies naar het buitenland te gaan, maar ook daar hangen risico,s aan ( inbeslagname/ rabiesinfectie) en het is dan aan jou of je die aan wilt gaan.
Gebruikersavatar
Door nova
#2719683
Even anders bekeken: je kunt bij vacantie in het buitenland ook slecht weer treffen  ;)

Wil je toch over de grens gaan  en je hond niet inenten tegen rabies, dan  kun je overwegen om hem ergens onder te brengen tijdens je vacantie :)
Door Martine-Tom
#2719684
Ik zou in Nederland blijven, het idee dát ik controle zou krijgen en ze mijn hond inbeslag nemen (kleine kans maar toch) vind ik onaanvaardbaar dus niet geent dan ga ik niet naar het buitenland. Niet dat ik fan ben van enten maar Tom heeft dus ook de rabiës gehad toen ik 1 nacht naar Belgie ging. En maar goed ook, hij liep met zijn hulphondendekje en de lokale agenten vonden dat maar wat intressant, gelukkig hing zijn rabiespenning eraan...
Door saskia37
#2719691
We willen haar erg graag mee nemen, ze is de laatste tijd ook erg aanhankelijk en wil bij je zijn en we hebben een goed adres hoor waar ze naar toe zou kunnen hoor.
Is het een idee om eerst een weerstand kuurtje te geven voor de inenting?
Ze is verder in goede conditie hoor, en dat willen we ook graag zo houden ;)
Ik moet er ook niet aan denken dat ze in beslag zou worden genomen :'(
Gebruikersavatar
Door nova
#2719732
saskia37 schreef: We willen haar erg graag mee nemen, ze is de laatste tijd ook erg aanhankelijk en wil bij je zijn en we hebben een goed adres hoor waar ze naar toe zou kunnen hoor.
Is het een idee om eerst een weerstand kuurtje te geven voor de inenting?
Ze is verder in goede conditie hoor, en dat willen we ook graag zo houden ;)
Ik moet er ook niet aan denken dat ze in beslag zou worden genomen :'(
ik moet eerlijk bekennen dat dit ook dé rede is dat ik mijn honden laat inenten tegen rabies.
Ik ga dan ook regelmatig met de honden naar naar Be en De ;)
Door miik
#2721088
saskia37 schreef: Is het een idee om eerst een weerstand kuurtje te geven voor de inenting?
Ja absoluut ! En een holistisch dierenarts kan je misschien nog verder helpen, door iets te geven wat de enting ontstoort ofzo (weet het zelf niet precies) - maar daardoor kan de enting minder kwaad...
Door saskia37
#2721291
miik schreef: Ja absoluut ! En een holistisch dierenarts kan je misschien nog verder helpen, door iets te geven wat de enting ontstoort ofzo (weet het zelf niet precies) - maar daardoor kan de enting minder kwaad...
Dank je wel, hier kan ik wel wat mee :)
Door Parelridder
#2721949
voor een enkele vakantie zo'n vaccinatie zetten zou mijn keuze niet zijn. Dan lekker in eigen land blijven of een heerlijk logeeradres voor je maatje zoeken voor die vakantie.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door