Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2719673
???
Wat hebben ze dan gedaan, alleen "een knoop erin gelegd" en weer dicht gemaakt?
Is het niet gewoon nog opgezwollen?
Door Vivianneb
#2719675
Volgens mij is er ook een methode dat ze de zaadleiders doorbranden (dus geen knoopje, omdat daar teveel mee fout ging). Maar daar horen ze je wel over te informeren..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2719680
Dan zouden ze dus geteriliseerd zijn en dat zou natuurlijk wel overlegd moeten worden omdat het maar zo kan dat je dan een eventueel doel van de castratie voorbij schiet.
Door yvette_van_alert
#2719689
in beide gevallen zijn ze onvruchtbaar maar bij sterilistatie had mijn reu 2 buikwondjes en deze operatie is veel duurder.

Hb je ze dmv een implantaat laten castreren?? anders denk ik toch dat het om zwelling gaat
Door eelke
#2719700
Angelique schreef: Dan zouden ze dus geteriliseerd zijn en dat zou natuurlijk wel overlegd moeten worden omdat het maar zo kan dat je dan een eventueel doel van de castratie voorbij schiet.
Ehm, ja dan blijft een reu zich nog wel echt een reu blijven voelen lijkt me.
Waarom zou dat gedaan worden? Steriliseren van een reu... die blijft dan toch nog net zo goed een loopse teef aantrekkelijk vinden...
Door nikèdog2000
#2719714
yvette_van_alert schreef: in beide gevallen zijn ze onvruchtbaar maar bij sterilistatie had mijn reu 2 buikwondjes en deze operatie is veel duurder.

Hb je ze dmv een implantaat laten castreren?? anders denk ik toch dat het om zwelling gaat
jeeeeeeeeeee
toch een zwelling bij 1tje
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2719779
eelke schreef: Ehm, ja dan blijft een reu zich nog wel echt een reu blijven voelen lijkt me.
Waarom zou dat gedaan worden? Steriliseren van een reu... die blijft dan toch nog net zo goed een loopse teef aantrekkelijk vinden...
Ja, maar als dat het probleem niet is, maar je wil enkel voorkomen dat de hond zich voortplant zonder nadelige bijwerkingen van de castratie dan is sterilisatie een oplossing.
Door eelke
#2719783
Angelique schreef: Ja, maar als dat het probleem niet is, maar je wil enkel voorkomen dat de hond zich voortplant zonder nadelige bijwerkingen van de castratie dan is sterilisatie een oplossing.
Ja maar waarom zou je dat doen? Want dat laat je dus wel steeds je reu je teef dekken...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2719826
eelke schreef: Ja maar waarom zou je dat doen? Want dat laat je dus wel steeds je reu je teef dekken...
Misschien heb je zelf wel geen teef en wil je wel ongelukjes met b.v. de buurhond voorkomen, maar wil je niet de nadelen van de castratie.

maar goed, dan heb ik wel een teef en we weten allemaal hoe ongelukjes te voorkomen, en toch gebeurd het met regelmaat dat er echt ongeplande dekkingen plaatsvinden. Wil je me de reu b.v. nog wel showen, of gewoon niet de nadelen van de castratie hebben, dan is sterilisatie dus een oplossing. Het is geen vrijbrief voor "fuck maar een end in de rondte"
Door keetje
#2719838
Wij hebben in '77 al eens een reu laten steriliseren. Onze motivatie toen was, we wilden een reu, met reuengedrag en ballen, maar geen pups. Hartstikke domme redenatie maar goed, was ook iets van 35 jaar geleden. :-[
Hij dekte wel onze teef, niet dat we dat goedkeurden, het was 2 keer een ongelukje, maar daar is toen dus niets van gekomen.
Was een andere tijd, we dachten toen anders, nu zou ik het nooit meer laten doen. Was in een vorig leven, zeg maar. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door