Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2719162
Flow is nu 5 maanden, heeft via een andere hond kennelkuch opgelopen terwijl ze geent was :-\. Ze hoest zo nu en dan (dat lijkt beter te gaan), maar heeft er sinds gisteren avond ook een snotneus bij. Het is doorzichtig, maar wanneer moet ik naar de da hiermee of is dat helemaal niet nodig?

Ze krijgt op het moment echinea, goijbessen, bisolvon en honing. We zijn ivm het keeltje even over gegaan op kvv.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2719224
Tsja, snotneus hoort er een beetje bij. Als ze er zelf geen overdreven last van heeft en het niet angstaanjagend fluoriserend ofzo van kleur wordt, zou ik het even laten gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2719235
Kaio heeft het als pup gehad, hij was ook ingeent ertegen, toen zijn we naar de DA gegaan en kregen jawel hoor meteen AB. Voor evt secundaire infecties....
Maci heeft het als pup gehad, hij was ook ingeent ertegen, ja toen had ik zoiets ga toch geeen AB halen voor een virus? Hij heeft van vsm hoestdrank gekregen, weinig beweging, veel rust, geen halsband.
Fozzy heeft het niet gehad, hij is niet ingeent ertegen. Ik vind het nl net zoals de griepprik bij mensen.

Vooral bij Kaio toen uitte het zich in een flinke snotneus. Hoesten heeft ie amper gedaan.
Zelf zou ik dus niet meer hiermee naar een DA gaan zolang de hond voor de rest redelijk fit en levendig is en geen koorts heeft
Door NL_Annemieke
#2719253
Niet vergeten dat bisolvon niet alleen slijm in de luchtwegen, maar ook die in de neus verdunt! Het kan zelfs voorkomen dat het darmslijm ook verdund wordt. Zou zelf, zolang de neus-drup helder is, me er niet zo'n zorgen over maken .
Door Lizzy
#2719274
Els en Max schreef: Flow is nu 5 maanden, heeft via een andere hond kennelkuch opgelopen terwijl ze geent was :-\. Ze hoest zo nu en dan (dat lijkt beter te gaan), maar heeft er sinds gisteren avond ook een snotneus bij. Het is doorzichtig, maar wanneer moet ik naar de da hiermee of is dat helemaal niet nodig?

Ze krijgt op het moment echinea, goijbessen, bisolvon en honing. We zijn ivm het keeltje even over gegaan op kvv.
Honden/pups krijgen juist kennelhoest wanneer je ze inent. Misschien toch een goed idee om de kennelhoestenting wel te gaan overdenken ipv het hele pakket er in te laten zetten?

Waarom Bisolvon?

Honing: sommige honden krijgen daar juist een kriebelkeel van. Ik zou Echinacea Extra Forte van Bloem geven. Daar zit ook Plantago en Cat's Claw in en dat werkt goed op de luchtwegen.

Ik zou naar de DA gaan als de hoest te erg wordt of ze koorts krijgt of algeheel ziek wordt.
Door henneke
#2719279
*Dorothea* schreef: Ik zweer bij bronchofort hoestsiroop.
Antibiotica geef ik alleen bij hoge koorts of fluoriserend snot.
gadverdamme ik heb gelijk beeld  :yucky:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2719280
NL_Annemieke schreef: Niet vergeten dat bisolvon niet alleen slijm in de luchtwegen, maar ook die in de neus verdunt! Het kan zelfs voorkomen dat het darmslijm ook verdund wordt. Zou zelf, zolang de neus-drup helder is, me er niet zo'n zorgen over maken .
Klinkt hartstikke logisch, ik zag dat verband even niet meer. :-\ daar gaan we dus gelijk mee stoppen. Met de honing ook even.

Die kennelkuch enting zet ik nu nooit meer, ben er helemaal klaar mee.

De Bloem ga ik gelijk halen, we gaan nog even niet naar de da. Even kijken wat er gebeurt als we stoppen met de bisolvon.

Stom he, Max ente ik helemaal niet, maar mn pup wel terwijl ik donders goed weet hoe of wat. Ik wil het zo graag goed doen, maar nu is mn meisje ziek. :'(
Door Annemarie Rijnveld
#2719342
Els en Max schreef: Klinkt hartstikke logisch, ik zag dat verband even niet meer. :-\ daar gaan we dus gelijk mee stoppen. Met de honing ook even.

Die kennelkuch enting zet ik nu nooit meer, ben er helemaal klaar mee.

De Bloem ga ik gelijk halen, we gaan nog even niet naar de da. Even kijken wat er gebeurt als we stoppen met de bisolvon.

Stom he, Max ente ik helemaal niet, maar mn pup wel terwijl ik donders goed weet hoe of wat. Ik wil het zo graag goed doen, maar nu is mn meisje ziek. :'(
Ik heb bij Yuma deze hoestsiroop gebruikt:
hmm ik krijg de site niet open, in ieder geval het is een hoestsiroop op basis van slakken en tijm....Merknaam is iets van de Beierse Alpen....natuurlijk produkt.
Verder heb ik haar 20 dagen Lymphomiosot gegeven.

Sterkte met pupsel.
Door Roef & Hidde
#2719426
ik geef echt geen kennelhoest enting meer,Roef werd er steeds heel ziek van  :(
Hidde heeft deze enting nooit gekregen en ook nog geen 1 x kennel hoest gehad(afkloppen  ::))

Roef kreeg alle keren(3 x kennelhoest gehad) thijmsiroop en waterijsjes. en de laatste keer een echinaceatinctuur van de hol.DA wat erg snel hielp
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2719664
Gestopt met de Bisolvon en er word nauwelijks meer gehoest en al helemaal niet meer gesnotneust. Er word nooit meer geent voor k.k. en er komt nooit meer Bisolvon in huis.
Bedankt voor de tips en het meedenken. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door