Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2718972
Kom ik weer aan met een vraag, ik maak me nu wel echt zorgen. Django was vanmiddag helemaal ok. Zijn ontlasting was nog wel slap maar steviger als gisteren. S'avonds krijgt hij altijd een energie stoot en loopt heel de avond te klooien met speeltjes en wij spelen dan ook nog met hem. Hij ligt nu al heel de avond in zijn mand (doet hij nooit, wil altijd bij of op je liggen) Daarnaast voelde ik net aan zijn neus en die was kurkdroog 10 min later is dit weer normaal. Vervolgens maakte hij een mega plas echt veel groter als normaal.. Had m al een tijdje niet zien drinken en toen ik het aan hem gaf dronk hij wel wat. Daarna probeerde ik met m te spelen maar hij deed niet echt mee en ging al snel weer terug liggen terwijl hij echt altijd wil spelen. Ik hoopte dat het met het ontgiften te maken had maar daar staan deze symptomen niet bij. Paniek  :-[ :-[ :-[

Iemand nog wakker? Please?
Laatst gewijzigd door Joaquin op za 20 jul 2013, 03:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#2718973
zolang t eet /drinkt  en plast /poept en geen koorts heeft  zou ik  me geen zorgen maken  ;)
is natuurlijk nog maar een baby die vandaag warm weer heeft gehad ...... dus een beetje minder activiteit vind ik niet zo gek  :)
weet niet hoe oud de kleine is ,?
dr is een tijd voor actie , maar natuurlijk ook om (verplicht) te slapen/rusten  en dat hebben de pups nog hard nodig ...
#2718974
Dankjewel voor je reactie! Hij is nu 16 weken. Ik merk sinds ik vers voer dat hij zoiezo wat minder slaapt. Maar die energie stoot s'avonds heeft hij elke avond sinds ik hem heb. Vanwege de warmte vandaag heb ik ook minder lang met hem gelopen. En die plas was zo groot snapte echt niet hoe het in dat kleine blaasje paste. Heb nog geen thermometer dus kan de koorts niet meten. Hij voelt niet veel warmer aan als normaal
#2719001
De warmte is heftig voor de honden. Eten en (vooral) drinken is het belangrijkste signaal dat alles oke gaat.

De beren hier kunnen ook een onvoorstelbare inhoud van hun blaas kweken. Niemand weet waarom, ze krijgen ruimschoots mogelijkheden die te legen. Marije schoot er vroeger ook van in de stress (en ik van Boomer die in mijn ogen mega-veel plaste), inmiddels zijn we het beiden gewend.  ;)
#2719147
Ja dat is ook zo. Ik stond er ook van te kijken omdat hij de dag daarvoor toen het nog een stuk warmer was veel actiever was. En ben pas een aantal dagen bezig met kvv dus ik d8 toch misschien een reactie of iets aan zijn nieren vanwege dat plassen. De plas was echt 3 a 4 x zo groot als normaal. Het is wel een geruststelling dat het vaker voorkomt  :) Dankjewel
Door Martine-Tom
#2719214
Drinkt hij nog net zoveel als op brokken?
Indien ja, in vlees/kvv zit veel meer water dan in brokken (uiteraard) dus als hij daarnaast ook nog net zoveel drinkt is het logisch dat er veel meer uitkomt dan je gewend bent ;-)
Door Martine-Tom
#2719215
Oh en qua inhoud...ik sta er ook wel eens versteld van, in principe plast Tom niet buitensporig veel maar zo af en toe...hij kijkt dan zelf ook met een blik van "zooooooo dát lucht op"  :biggrin2:
#2719237
Nou hij drinkt wel iets minder heb ik gemerkt. Hij heeft een aantal weken geleden ook op een dag wel 15 x geplast en iedere x flinke plasjes dat was ik ook niet van hem gewend maar de volgende dag werd dat minder gelukkig. Maar blijkbaar kunnen ze dus flink wat opslaan in die blaas  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door