Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2717295
Hij is begonnen met veel langzamer eten en hij heeft een antipathie ontwikkeld voor gemalen prak. Gisteren een deel van zijn eten laten staan en vanmorgen weer. Normaal is hij dol op eten. Heeft hij last van de warmte of moet ik me zorgen gaan maken?
Laatst gewijzigd door hannabelgje op vr 19 jul 2013, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boskat
#2717299
Hier laten de katten sinds een paar dagen ook een gedeelte van hun prak staan,als het kouder wordt dan gaat alles weer op,ik houd het hier op de warmte,heb dit al eerder meegemaakt.
Als hij verder alert is,speelt oid kortom zijn gewone zelf is ,zou ik  me geen nog geen
zorgen maken
Door Mevroi Kruim
#2717316
Hier ook gemiep over het eten, ik wijt het ook aan de warmte. Doen ze hier sowieso bij vlagen, ff testen of de mens is over te halen tot ander voer. De mens stinkt er niet in  ::)
Door hannabelgje
#2717319
Gelukkig maar. Het gaat hier al een paar jaar goed met de katten dus ik verwachte nu weer een hoop ellende. Ik wacht maar even af. Vanavond staat er kwartel op het menu en dat vindt hij erg lekker.
Door hannabelgje
#2717592
Ik ga hem morgen toch na laten kijken. Hij is niet stout, hij wilde zelfs zijn kwartel niet opeten en hij doet gewoon raar. Hij is compleet uit karakter. Bah ik vind het maar eng. :'(
Door hannabelgje
#2717776
Vanmorgen heeft hij iets beter gegeten. Ik had hem een stuk van mijn biefstuk gegeven. Toch niet alles op en zo'n 50 gram gegeten. Hij was wel wat enthousiaster over zijn eten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2717810
Anders misschien toch even langs een DA (of dierentandarts) om het gebit na te laten kijken want als daar iets mee is willen ze ook minder goed eten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2718216
Heeft hij geen last van haarballen?

Kleintje doet ook moeilijk met eten.  En ze staat al de mager naar mijn zin  :-\ . Ben dan meteen bang dat ze oud zou gaan worden.
Maar goed, daarnet zat ze half te kokhalzen, net tijdens haar eten. Veel voer is er dus niet in gegaan...  :(
Ik ben maar met de haarbalpasta begonnen, want er zit haar duidelijk iets dwars in haar maag. En vleesbot kan het niet zijn, want ze krijgt nu al een paar dagen gemalen omdat ze geen zin heeft om moeite te doen.  ::)
Op spier heb ik nog nooit geweten dat ze kokhalst, dus houdt ik het op een haarbal in haar maag.  Ze verhaart ook ontzettend nu, dus is het wel logisch.  Ik wil ook zeker zijn dat ze niet verstopt (zou ze ook minder van gaan eten), dus maar even iets licht laxerend gegeven. 
Door hannabelgje
#2718238
Haarbal zou best kunnen, ze haren alle drie als een idioot. Hij was vandaag weer een stuk stouter en ik heb ze binnen gehouden vandaag zodat hij niet steeds buiten in de hitte gaat liggen.
Door hannabelgje
#2718651
Net toch naar de da aangezien hij nu ook steeds overgeeft en in huis poept. Hij heeft 39,7 koorts. Een infectie dus.  Volgens de da uiteraard door zijn rauwe vlees. Maargoed hij heeft ab, onstekingsremmer en anti braakmiddel ingespoten en nog pillen baytril. Hij mag niet veel ab, want hij is zwaar allergisch voor penicilline.  Hopen dat hij wel tegen baytrill kan dan. Hij mag vandaag niks meer eten en drinken dus hij is nu opgesloten in de kattenkamer. Arme Jip.
Door hannabelgje
#2718754
Nr 2 is nu ook ziek. Ook diarree en overgeven. Ik heb hem bij Jip gezet, kunnen ze gezellig samen ziek zijn. Ik wacht even af tot morgenvroeg en als hij ziek blijft ga ik morgenvroeg wel met hem naar de da. Pfff alleen de dames hier zijn bikkels geloof ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door