Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#2718349
3 dagen geleden MRI gedaan bij zelda
vaag weer erg vaag
3 dagen hebben ze gedaan erover om met iets te komen
nu blijkt het haar pols te zijn...terwijl het 10 maanden geleden niet haar pols was, tis ook niet met haar pols begonnen maar met haar schouder
nu hebben ze op de mri een vergrote carpola gevonden, ze willen daar cortiso gaan inspuiten en wellicht gaan opereren
ik heb gevraagd wat ze willen gaan opereren maar eigelijk blijft dat vaag , ze weten niet of dat de oorzaak is van het kreupele

gisteren ben ik naar eric laakerek geweest
hij komt op ziekte van lyme uit

jongens ik weet het gewoon niet meer!!!!
Door Do
#2718352
mijn logishe gedachte is:
ze loopt al 10 maanden kreupel, dan ga je allerlei secundaire dingen kregen, de pols is naar mijn iedee dus een secundaire iets
Door Lizzy
#2718368
Ik liet er geen cortico's inspuiten. Weefsel verzwakt daardoor alleen maar. Bij mensen doen ze het ook. En heeeeel soms is het in 1 keer heel effectief en blijft het probleem weg. Veel vaker komt het gewoon weer terug en soms zelfs nog erger dan daarvoor. Je kunt ook niet blijven spuiten.

Het blijft vaag he.... Lyme is ook vrij lastig om uit te sluiten/op te sporen. Wat maakt dat Laarakker aan lyme denkt?
Door Do
#2718369
Lizzy schreef: Ik liet er geen cortico's inspuiten. Weefsel verzwakt daardoor alleen maar. Bij mensen doen ze het ook. En heeeeel soms is het in 1 keer heel effectief en blijft het probleem weg. Veel vaker komt het gewoon weer terug en soms zelfs nog erger dan daarvoor. Je kunt ook niet blijven spuiten.

Het blijft vaag he.... Lyme is ook vrij lastig om uit te sluiten/op te sporen. Wat maakt dat Laarakker aan lyme denkt?
de clinishe beeld, de verloop van haar kreupelheid en natuurlijk de leacher antenne

nou ben ik een erg nuchter iemand, dus tja...antennens?

maar...ik heb pro health net bereid gevonden om een lyme onderzoek te doen
Door Lizzy
#2718410
Waarom ga je naar iemand die met die antennes werkt als je er eigenlijk toch niet in gelooft?

Zie je kreupelheid aan 1 poot met lyme? Ik vind dit hierover op internet:

Welke symptomen zien we bij een hond (of kat) bij de Ziekte van Lyme?

Het meest voorkomende verschijnsel is gewrichtsontsteking dat zich uit in plotselinge kreupelheid en pijn aan meerdere gewrichten. Andere verschijnselen zijn:

    koorts
    Verlies van eetust
    Uitdroging
    Sloomheid
    Gezwollen lymfeklieren
    Aantasting van nieren
    Dood (dit treedt zelden op)

Dat komt toch niet overeen met wat Zelda heeft, zij kreupelt toch aan 1 poot?
Door Do
#2718413
ik ga ernaar toe omdat mijn hond geen voorordelen heeft

als je echt op lyme googled en dan echt zowat de hele internet vindje van alles aan symptomen
dat is de rede waarom het altijd zo moelijk gediagnodiseerd wordt

pijn aan meerdere gewrichten heeft ze wel, alhans als haar onderzoeken geef ze dat aan

verder heb je verschillende soorten innestelen van lyme, het kan ook in de zenuwebaan gaan zitten en dan heb je niet die dingen,

ik weet het ook niet meer hoor! ik probeer logisch na te denken
Door Lizzy
#2718449
Flat schreef: ik ga ernaar toe omdat mijn hond geen voorordelen heeft

als je echt op lyme googled en dan echt zowat de hele internet vindje van alles aan symptomen
dat is de rede waarom het altijd zo moelijk gediagnodiseerd wordt

pijn aan meerdere gewrichten heeft ze wel, alhans als haar onderzoeken geef ze dat aan

verder heb je verschillende soorten innestelen van lyme, het kan ook in de zenuwebaan gaan zitten en dan heb je niet die dingen,

ik weet het ook niet meer hoor! ik probeer logisch na te denken
Ja, maar JIJ moet iets met de uitslag van zo'n antenne onderzoek, niet je hond. En als jij daar niks mee hebt en het niet gelooft, hoe zinvol is dan zo'n bezoek? Het maakt mij niet uit Do, ik vroeg het me alleen af... Ik snap dat je radeloos bent.

Is het zinvol om je hier in te verdiepen en deze kuur te gaan geven tegen Lyme? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 837.0.html

(een beetje onder het mom van baat het niet - ik heb nog nergens gelezen dat het schadelijk kan zijn).
Door Do
#2718473
het is een grote puzzel

er is niks aan te tonen wat zelda mankeert , ik heb al eerder de ziekte van lyme geopperd, maar werd het weg gefuifd

hij komt nu er mee, het zou heel goed kunnen

ja ik moet er iets mee doen dat klopt, ik heb middels gekregen en  de vraag als ik ervoor ga om 3 maanden er voor gaan
Door ellenned
#2719020
Mijn hond had ook allerlei vage klachten, allerlei onderzoeken, bloeduitslagen én voornamelijk klinische klachten wezen in de richting van lyme. Daarop dan toch antibiotica gaan geven en binnen  2 weken zag ik een andere hond verschijnen. De kaardebol heb ik ook geprobeerd maar dat deed niets voor haar. Nu onder behandeling van een klassiek homeopaat om haar uithoudingsvermogen proberen te verbeteren.

Ik ben er zeker geen voorstander van maar je zou AB gericht op lyme kunnen overwegen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2719025
Als je bij Erik bent geweest zou ik eerst even zijn therapie aanhouden. Anders ben je echt voor niets geweest en als dat niet werkt kun je altijd verder kijken.
Niet van de hak op de tak springen dan wordt het helemaal een rommeltje.
Door Do
#2719037
ik heb gekozen om op de lyme te gokken.

heb pro health bereid gevonden om het bloed van zelda de testen, dat doen ze via DNA test
omdat al 10 maanden niks te vinden is op geen enkele ct of wat dan ook.


dit is de aantwoord van de orthopeed

In mijn opinie hebben we wel een concrete bevinding, maar indien u eerst een bloedtest wil doen is dat natuurlijk prima. De kans dat Lyme de oorzaak is van de klachten is echter zeer klein. Bij de hond geeft Lyme slechts sporadisch klinische klachten. Indien er al een klinisch beeld ontstaat is dit meestal een polyarthritis of wel een ontsteking waarbij op één moment meerdere gewrichten betrokken zijn. Dit gaat gepaard met overvulling van de gewrichten hetgeen bij Ginger niet is aangetoond op de MRI.  Zelfs met een positieve DNA uitslag is de link met de MRI bevindingen en klinische klachten niet logisch.

tja...concreet bevinding is dus de carpale...maar als je je hand 10 manden lang verkeerd gebruikt zal ik ook laats van gaan kregen, tis volgens mij een secundaire iets


e....ach...ginger...fifi.....het maak niet uit...


vind wel erg moelijk om te " geloven" dat je met kruiden...lyme kan vechten
Laatst gewijzigd door Do op za 20 jul 2013, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#2719100
Toen Ivan een ontsteking had in zijn biceps heb ik wel cortico's laten spuiten, maar gewoon subcutaan, niet in het gewricht zelf.
Het heeft hem onwijs goed geholpen en nu staat hij op een een mobility supplement met oa glucosamine en hij niet meer kreupel en loopt heel goed mee voor zijn oude dag.

Veel sterkte met je beslissing :-*
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2719140
Ik zou nu ook eerst met Laarakker verder gaan, als hij Lyme vermoed en een behandelplan in gedachten heeft zou ik dat zeker proberen. Lyme is een zeer listig en lastig traject om op te sporen, je kunt altijd nog een extern onderzoek laten doen als je dat later in het traject toch wilt.
Ik begrijp je onzekerheid echter heel erg goed, verschrikkelijk, wat een bagger situatie zitten jullie in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door