Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Colette
#2718254
Volgende tekst trof ik net ergens aan; Klopt dit??

"klein stukje advies, laat de pup niet te lang en te veel kauwen,
hierdoor kan zijn bekkie namelijk vergroeien met onder of bovenbite tot het gevolg"

Alvast dank voor reacties/info,
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2718259
Als het er niet zo serieus stond zou ik er keihard om moeten lachen.  :-X

Deze gebitsstanden zijn erfelijk bepaald en die verander je niet door meer of minder te kauwen of aan touwtjes te trekken of wat dan ook. Kaken vererven afzonderlijk en als de ene langer wil groeien dan de ander dan doet die dat, met of zonder kauwwerk.
Door charmed
#2718282
Colette schreef: Volgende tekst trof ik net ergens aan; Klopt dit??

"klein stukje advies, laat de pup niet te lang en te veel kauwen,
hierdoor kan zijn bekkie namelijk vergroeien met onder of bovenbite tot het gevolg"

Alvast dank voor reacties/info,
Ik heb een pup gehad met een onderbite, dat is vanzelf weer goed gekomen met 8 weken. De kaken groeien afzonderlijk van elkaar en soms komt het goed en soms niet. Daar hoeft geen kauwgerei aan te pas te komen. Want een pup heeft met 8 weken nog amper gekauwd, ja brokjes in mijn tijd, dan zou een pup ook geen eten mogen :)

Ik denk dat deze fokker dit zegt om zichzelf in te dekken voor als er een bovenbite uit voort komt.
Door Colette
#2718298
Dank voor jullie reacties!

Het kwam mij ook vreemd over idd en heb jouw info Angelique even in betreffende topic
vermeld (hopelijk vindt je dat oke?) zodat de lezers daar een beter beeld hebben van hoe of wat.
Het staat vermeld in pagina op FB genaamd 'Gratis spullen voor Dieren'.
Door Drijver
#2718362
Ik weet niet... Ik heb hier een hondje die een prachtig scharend gebit had. Op show ook niks op aan te merken. Ineens, met zo'n anderhalf jaar oud, ontwikkelde hij een onderbeet en hij heeft nu een centenbakkie  :-X
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2718399
Angelique schreef: Als het er niet zo serieus stond zou ik er keihard om moeten lachen.  :-X

Deze gebitsstanden zijn erfelijk bepaald en die verander je niet door meer of minder te kauwen of aan touwtjes te trekken of wat dan ook. Kaken vererven afzonderlijk en als de ene langer wil groeien dan de ander dan doet die dat, met of zonder kauwwerk.
niet helemaal mee eens, je kan zeker de stand van een gebit corrigeren. Dat gebeurt vaak bv bij hoektanden die scheef staan, dan wordt er aangeraden om op een rubberen bal te kauwen. Daar zijn hele mooie foto's van die ik nu net even niet kan vinden.
Maar om op de stelling van TS terug te komen, nee ik geloof niet dat pups standsafwijkingen krijgen door te kauwen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door