Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nina013
#2714972
Arme ouwe Olly!
Olly is bijna achttien en drinkt al langere tijd erg veel. Daardoor dacht ik, ach dat zijn haar nieren, laat haar maar lekker eten wat ze graag lust dan alleen niersteen wat er niet in wil. Zijn sinds kort met de hond aan het barfen maar Olly schijnt hier niet zo van gecharmeerd te zijn. Dus voor haar gewoon brokjes.
Nu werd ze de laatste tijd toch l erg mager en daarnaast begon ze ook steeds moeilijker te lopen.
Ik dacht dus even langs de dierenarts, misschien even kijken hoe slecht de Nieren zijn en wat pijnstiller misschien voor het slechte lopen zodat ze geen pijn heeft.
Dus bloedafgenomen, zijn haar neerwaaiden gewoon binnen de normaalwaardes?!!
Suiker iets verhoogd maar dat kan stress gerelateerd zijn, fructosamine was goed etc.
Waar de dierenarts nu aan denkt is schildklier, mede ook omdat ze een erg hoge hartslag heeft, veel drinken dus en ondanks eetlust toch erg afvallen....
Nu wachten op T4 uitslag... Maar ze gaat nu wel erg hard achteruit, eet bijna niet, haalt het amper om van de bank naar de keuken te lopen voor eten en water dus alles maar verhuisd naar de kamer.
Vrijdag bij de dierenarts leek er niet zo'n haast bij maar nu vraag ik me af of ze dinsdag wel haalt tot de uitslag er is?
Zit te dubben wat ik haar te eten zal geven waar vooral veel voedingswaarde in zit.
Als ik haar voer eet ze wel een hapje KDblik maar aangezien dat vooral veel water is en het maar een enkel hapje is..

Duimen dat ze volhoud tot we meer weten..
Laatst gewijzigd door Nina013 op do 18 jul 2013, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door NoaKaj
#2714978
Klinkt als een schildklierprobleem en dat is dodelijk als het niet wordt behandeld. Is het een idee om nu de spoeddienst te bellen om te vragen of ze een apparaat hebben waarmee ze de T4 direct kunnen testen?
Door Martine-Tom
#2715064
Kan je niet gaan dwangvoeren?
Is wel niet leuk maar ja...dit is ook niks zo  :-\
Je hebt er speciaal spul voor bij de da wat je goed aan kan lengen met water en waar fiks wat voedingsstoffen inzitten...kan er alleen ff niet opkomen hoe het heet  :-\
Door Nina013
#2715102
Ja ik ken dat spul wel. je hebt onder andere van Waltham zo'n goedje. lijkt een soort dikke melkachtig spul als je het opgelost hebt.
Zojuist weer een likje blik erin, ik probeer nu maar elk uur een likje erin te krijgen, beter iets dan niets. probeer ook andere dingen als KDblik. Aangezien haar nieren lang niet zo slecht waren als we dachten heb ik dat er nu liever iets ingaat wat geen nierdieet is dan dat ze helemaal niets van het nierdieet eet.
Ook geprobeerd met een spuitje wat water te geven, maar zo lief als ze normaal is, nu begint ze gelijk te krijsen en te krabben. Arme poek, ze is totaal haarzelf niet. Normaal kan ik haar bij wijze van spreken dubbel vouwen en legt ze alleen haar oortjes plat om aan te geven dat ze iets niet leuk vind.
Vannacht maar fijn bij t vrouwtje op bed slapen  ::)
Door Nina013
#2718206
Olly is naar de eeuwige muizenjachtvelden...
Ook haar schildklierwaarden bleken normaal te zijn.
Ze kreeg steeds meer pijn en ondanks flinke pijnmedicatie geen verbetering.
Zodra ik met iets te eten aankwam kreeg ze al helemaal braakneigingen ondanks primperid.
Vandaag besloten om haar in te laten slapen. Heel fijn thuis gebeurd..
Daarvoor nog even met haar naar buiten geweest, in het gras... En nog een hele mooie foto kunnen maken. Ondanks dat ik haar vreselijk mis ben ik blij dat ze nu rust heeft en geen pijn meer heeft.
Zal proberen de foto nog even te uploaden...
Door Nina013
#2718332
Dank jullie wel...
Vreemd hoor, zo in huis zonder Olly. Je kijkt toch even naar haar favo plekje in de zon op de leuning van de bank waar ze normaal smorgens zou zitten om een beetje op te warmen...
Geen Olly die de douchedeur open peuterd en dan water komt drinken terwijl je staat te douchen. Geen Olly die met haar pootje tegen je been tikt om te vragen of je haar even op wil tillen voor een kroelpartijtje..
Ach zo kan je wel duizend dingen noemen, het is stil in huis. En dat terwijl Olly altijd stil en rustig was, toch zo'n leegte achterlaten. Ik vind het knap!
Rust zacht, je hebt een heel speciaal plekje veroverd!
#2722426
Wat een lieve berichtjes weer...
Tja verstandelijk weetje dat het beter zo is, maar gevoelsmatig...
Mis haar nog enorm, dan is 18 jaar toch echt wel lang hoor.
Ook hadden we wel een bijzondere band, ik heb haar met de fles groot gebracht nadat moeder poes het hele nest in de steek had gelaten.
Kortom, voorlopig mis ik haar nog heel erg maar dat zal slijten.
Vergeten doen we haar natuurlijk niet, en voorlopig moet ik nog niet denken aan een nieuw katje, ter zijner tijd komt er misschien wel iets op mijn pad...
Door Nadine
#2722461
Probeer te genieten van alle leuke herinneringen die je aan Olly hebt.
Toen ik mijn Ollie verloor hielp het mij erg om herinneringen op te halen en later ook foto's te kijken om hem zodoende in gedachten dicht bij me te houden.
Het toverde toch telkens weer even een glimlach op mijn gezicht.

Ik hoop dat de rest van mijn katjes net zo oud of nog ouder mogen worden dan jouw lieve Olly.

Sterkte
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door