Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2717769
ik was even weggeweest en moest binnen een uur weer weg. Zet de auto dus bij de C1000 voor. Ik was thuis en dacht al iets vergeten te hebben............... kost even € 97.

ga wel bezwaar indienen. aan beide zijden van de weg staat hetzelfde bord alleen bij de C1000 voor hebben ze blauwe lijnen bij de vakken zelf gemaakt en er staan blauwe lijnen aan het begin en het einde van het stukje weg. De auto's aan de overkant van de C1000 hebben dus geen bon, maar vallen mijns inziens ook in de parkeerzone........ Waag er straks wel een briefje aan.......... :-\ :-[ :-X
Laatst gewijzigd door Dian op do 18 jul 2013, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#2717787
ergerlijk! ik hoop dat je briefje gaat helpen.

blauwe lijnen aan begin en einde stukje weg is volgens mij de meest gangbare manier om de zone weer te geven dat je de parkeerschijf moet uitleggen. Zo is dat hier ook overal gedaan.
hannabelgje schreef: Ik moet zeggen dat ik het hele systeem van parkeerschijven belachelijk vind.
Ik niet. Het was bij ons kiezen tussen of betaald parkeren en voor elke 10 minuten supermarkt of postkantoor in een klein dorpje veel geld kwijt zijn of parkeerschijven en 2 uur gratis staan maar niet langer (en als ik bij de kapper zit loop ik eventueel even terug om een draai aan de schijf te geven of parkeer 250 m verderop en kan zo lang staan als ik wil). Ik zou niet weten hoe je langer dan 2 uur boodschappen zou kunnen doen op ons marktpleintje.  :P :biggrin2: In tegenstelling tot voor deze maatregel is er nu ook altijd plaats. Voorheen waren er veel langparkeerders, mensen die geen zin hadden om 250 m verderop te parkeren maar wel parkeerplaatsen innamen van het winkelend publiek. Met boodschappen slepen over de stoepen zonder verlagingen is bijna ondoenlijk, maar mensen die geen boodschappen doen hebben er geen last van en kunnen rustig dat stukje lopen. Ben er bij ons dus erg blij om!
#2717799
Lil schreef: ergerlijk! ik hoop dat je briefje gaat helpen.

blauwe lijnen aan begin en einde stukje weg is volgens mij de meest gangbare manier om de zone weer te geven dat je de parkeerschijf moet uitleggen. Zo is dat hier ook overal gedaan.

Ik niet. Het was bij ons kiezen tussen of betaald parkeren en voor elke 10 minuten supermarkt of postkantoor in een klein dorpje veel geld kwijt zijn of parkeerschijven en 2 uur gratis staan maar niet langer (en als ik bij de kapper zit loop ik eventueel even terug om een draai aan de schijf te geven of parkeer 250 m verderop en kan zo lang staan als ik wil). Ik zou niet weten hoe je langer dan 2 uur boodschappen zou kunnen doen op ons marktpleintje.  :P :biggrin2: In tegenstelling tot voor deze maatregel is er nu ook altijd plaats. Voorheen waren er veel langparkeerders, mensen die geen zin hadden om 250 m verderop te parkeren maar wel parkeerplaatsen innamen van het winkelend publiek. Met boodschappen slepen over de stoepen zonder verlagingen is bijna ondoenlijk, maar mensen die geen boodschappen doen hebben er geen last van en kunnen rustig dat stukje lopen. Ben er bij ons dus erg blij om!
Dan is de keuze snel gemaakt. Vroeger was alles hier ook blauwe schijf, toen is er (onnodig) een nieuwe parkeergarage gekomen, zijn alle parkeerplaatsen betaald geworden, en laatst is de buitenring van het centrum besloten. Je kunt er dus geen kaartje kopen om er te staan en moet dus altijd een 'bewoners-kaart' hebben. Heel vervelend! Gelukkig hebben mijn ouders een eigen oprit en hebben ze er één over (je krijgt er 2, 1 voor jezelf en 1 voor bezoek, maar mijn ouders hebben 2 auto's).

Ik zou ook kiezen voor de methode van blauwe zone, hoewel ik nu wel een gemeentekaart heb en dus per minuut betaal ipv kleingeld in de automaat.

Dian, heel veel succes met geld terugkrijgen, hoop dat het lukt. Meestal hebben ze wel een woordje klaar en vang je bot, misschien helpt het om wat foto's van de situatie te maken?
#2717803
Ik wens je veel succes Dian, heb vorig jaar bij ons in de buurt een bekeuring gehad omdat ik zonder vergunning in vergunninghouders gebied stond geparkeerd. De gemeente is vorig jaar overgestapt van zichtbare vergunningen naar digitale vergunningen dus je krijgt fysiek geen vergunning meer alleen een bevestigingsbrief dat je er eentje hebt en laat ik nou zo brief van de gemeente hebben gehad..... maar die bleek voor de vergunning van de auto van mijn vriend te zijn. Auto staat ook op zijn naam dus het is al raar dat ik de bevestigingsbrief op mijn naam kreeg. Wij hebben verder nergens bij stil gestaan hebben al jaren 2 auto's en 2 parkeervergunningen. Alles keurig op papier gezet kopie van de bevestigingsbrief erbij. Kreeg een briefje terug dat omdat ik zonder vergunning in een vergunninghoudersgebied had gestaan de bekeuring betaald  moest worden. Naar mijn bezwaar is volgens mij helemaal niet gekeken de volgende stap is dan naar de rechter gaan maar als je de zaak niet wint dan draai je voor alle kosten op. Heb maar betaald maar ben het er nog steeds niet mee eens  >:(
#2717804
hannabelgje schreef: Als het toch geen zin heeft om langer dan 2 uur ergens te staan, waarom dan niet gewoon vrij parkeren? Dat is hier ook en altijd voldoende parkeerplaats. Ik vind het meer een excuus om bonnen uit te kunnen schrijven voor mensen die het een keer vergeten om zo'n schijf neer te leggen.
Zoals je leest was er door langparkeerders veel te weinig plek en had je zelden of nooit plaats. Dan moest je een route nemen die je met een winkelkar niet kunt nemen en dus moest je 2 of 3 keer naar de supermarkt lopen om de tassen naar je auto te zeulen/slepen, omdat je twee straten verderop geparkeerd stond (en een doorgaande weg over moet).

Er werken ook mensen in de bedrijven en er wonen ook mensen boven de bedrijven. Nu die mensen er door de schijf niet meer kunnen parkeren (zij hoeven normaal gesproken ook niet met boodschappen te slepen naar de auto, dus is die 2 straten verderop parkeren waar het gewoon onbeperkt en gratis is niet bepaald lastig).
#2717809
Het beroerde is dat de parkeerplaats voor vrij parkeren vaak vol staat met auto's van mensen die naar de C1000 gaan en dan moet ik hem daar wel neerzetten of een eind de wijk inrijden om mijn auto kwijt te kunnen............ Ik betaal dus eigenlijk voor bezoekers van de C1000 en de andere winkels hier in de buurt :-\
#2717818
[quote="hannabelgje"]
Ik moet zeggen dat ik het hele systeem van parkeerschijven belachelijk vind.
[/quote

Ik ook niet. Dat hadden we hier eerst en dat werkte prima! Nu hebben moeten we betalen en kost het de gemeente meer geld dan het oplevert. Dure parkeerautomaten en parkeerwachters, en niemand die nog in het centrum parkeert. En ondernemers die er stuk aan gaan, want het gros rijdt nu een dorp verder waar je wel met een parkeerschijf mag parkeren.
#2717867
Dian schreef: Het beroerde is dat de parkeerplaats voor vrij parkeren vaak vol staat met auto's van mensen die naar de C1000 gaan en dan moet ik hem daar wel neerzetten of een eind de wijk inrijden om mijn auto kwijt te kunnen............ Ik betaal dus eigenlijk voor bezoekers van de C1000 en de andere winkels hier in de buurt :-\
hoezo betaal je voor de bezoekers van de C1000? Stond je dan niet gratis geparkeerd?

Zo zonde he een boete voor het vergeten van dat ding (ik ben hem ook wel eens vergeten.  :-\)
#2717878
Ik ben wel blij hier met een blauwe schijf bij de ah zodat we als we veel zware dingen hebben ook eens met de auto kunnen..

Er worden daar ook wel eens boetes uitgedeeld , zijn ze de blauwe kaarten vergeten te zetten .

maar soms wordt er ook wel geparkeerd door personeel van de winkels daar die zetten dan de kaart 2 uur verder ook niet eerlijk.

Balen hoor Dian...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door