Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2717233
Heeft iemand tips voor het schoonmaken van de oren? Ik lees vaker dat mensen het gewoon met wattenschijfjes doen maar blijft er dan niet altijd wat achter? Iemand ervaring met Trixie of Beaphar?
Door fransbulletje
#2717252
Gebruik hier preventief Puur Oor iedere week paar druppeltjes en zien er volgens de dierenarts altijd prima uit.
Door Genji Miles
#2717281
Met twee flapoorgoldens geloof ik alleen nog in Monoclean na alles geprobeerd te hebben. Monoclean erin, ff masseren en als er nog viezigheid op de oorschelp zelf zit gebruik ik ballistol op een wattenschijfje
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2717370
hmm ik doe dat alleen met babydoekjes en soms wat babyolie om de schelp schoon te maken. En dat doe ik dan eens in de 3 maanden of zo.
Heb bij geen enkele ooit wat anders moeten doen.
Door Lil
#2717740
Ik vind watten(schijfjes) ook erg pluizing. Zelf gebruik ik gewoon van die papieren tissues (je weet wel zo'n doos waar je van bovenuit eentje per keer haalt). Ik heb oorcleaner van de da en als die op is ga ik weer puur oor gebruiken. De puur oor werkt namelijk beter.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2717743
Dankjewel voor de reacties. Ik ga maar eens beginnen met wat babyolie die heb ik toevallig nog staan. Babydoekje beter als een wattenschijfje dus?
Ja ik vind ze ook nogal pluizig en als dat wegzakt in het oor  :-\ Ja die tissues heb ik nog wel. Puur oor ga ik dan ook wel halen denk ik.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2717745
Ik gebruik niet-pluizende wattenschijfjes  :biggrin2:  Maar sowieso gaan ze niet diep het oor in. Ik giet een flinke scheut oorcleaner erin (ik gebruik die van Sensipharm) masseer dan even flink onder het oor, laat de hond goed klapperen en veeg daarna de restanten + eventueel meuk uit de oorschelp. Zo duw je niets naar beneden en alles wat daar beneden zat en waar je nooit bij kan komen omdat een gehoorkanaal de hoek omloopt komt zo naar buiten.
Door Lil
#2717794
Iris & Django schreef: Niet pluizende is dan wel een optie ja ;D Nee alleen het beginstukje toch? En hoe vaak doe jij dit?
Bij honden met staande oren zelden of nooit. Bij honden met hangoren afhankelijk van de hond, kan tot dagelijks (cocker van ma moet echt dagelijks om problemen te voorkomen).
Gebruikersavatar
Door doranto
#2717806
Hier ook hele goede ervaringen met Puur oor. Oorcleaner ben ik geen voorstander van. Heb gelukkig voor mijn eigen honden nooit iets nodig. De ervaringen die ik heb zijn dan ook meer "beroepshalve". (Heb 26 jaar een hondentrimsalon gehad)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2718000
Ja eigenlijk wel denk ik zo. Ik heb 3 met hangende oren, vachten en zwemmers. Ik heb nog nooit iets in het oor gedaan, wel maak ik dus zo om de 3 maanden de binnenkant van hun oor schoon met die olie dus. Ze hebben geen van allen ooit oorontsteking gehad, dus ik denk zolang het van nature goed gaat, niet mee gaan klooien.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2718133
Ja ik stel deze vraag omdat ik las dat Chihuahua's gevoelig zijn voor oorproblemen en je dat met regelmaat moet bijhouden maar op andere site's lees ik weer dat je het idd met rust moet laten..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door