Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elinea
#2717483
Hallo allemaal,

Kiki is onder handen genomen door de dierenarts. Ze rook uit haar bek en bij nadere inspectie had ze bij de achterste kiezen een soort put zitten tegen het tandvlees aan waar prut uit kwam. Dus naar de dierenarts voor gebitsbehandeling.  :-\
Prachtige witte kiezen, maar ze zijn weg! Eruit! Samen met nog wat tandjes aan de voorkant, waar ze last had van terugtrekkend tandvlees. Ook is er aan de onderzijde een premolaar getrokken die gebroken was.
Nou ja, jullie snappen het al..

Ik heb ieder geval een vleesmolen besteld. Ik vraag me echter af wat ze eventueel nog wel zou kunnen en mogen hebben van bot. Kan een hond zonder zijn snijkiezen bot echt voldoende kauwen en pletten? Of gaat ze dan te grote stukken inslikken?
Zijn er mensen die hier wat vanaf weten?
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2717553
Bij mijn chihuahua die ik onlangs heb overgenomen hebben ze bijna alles getrokken toen ik hem bracht voor gebitsreiniging. Hij heeft nog 1 hoektand en 5 kiezen geloof ik. De rest is eruit. Meneer kreeg allerlei rotzooi te eten, nu overwegend kvv. Niet omdat hij het niet wegkrijgt, maar omdat ik zeikerds heb qua eten. Maar hij jat de kippennekken uit de bak als ze nog staan te ontdooienen kauwt ze gewoon op. Duurt wel wat langer, is wel een voordeel. Tevens eet meneer ook bullepezen alsof er niks is gebeurd.
#2717596
Kiki mist juist die achterste kiezen die ze volgens mij voor het botwerk gebruiken. Haar kennende vreet ze alles wat in haar waffeltje past, maar ik ben wat bang of ze dan wel voldoende kan kauwen.
Jouw chi kauwt wel voldoende al duurt het langer?
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2717668
Hij kauwt alles helemaal fijn voordat ie het naar binnen slikt. Net even gekeken wat hij heeft. 1 hoektand rechts boven, 2 kiezen rechts onder en 1 kies links boven. Meer zit er niet in.
Door Lizzy
#2717672
Het hangt af van je hond. Meer is er niet over te zeggen. De ene hond kloekt het in 1 keer naar binnen, de andere wil het toch in stukjes hebben en doet er lang over.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2717692
At ze voor de behandeling botten? Waarschijnlijk kauwde ze toen ook al niet met die kiezen als daar een ontsteking zat. Ik zou kijken met iets wat ze niet gemakkelijk kan doorslikken of ze dat weg krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door