Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2715390
Tante Pollewop heeft op de barf vaker drap poep als nette drol. Gisteren had ze darf en was het een nette drol. Ontlasting is net onderzocht, geen parasieten. Ik geef de helft vleesbot 10procent pens, drie procent lever zeven procent hart en de rest groente. Bot is konijnkarkasje goed bevleesd kip rug goed bevleesd en parelhoenkarkas die relatief kaal is. Vlees is konijn, rund, paard en zalmfilet. De maaltijd is altijd compleet en ze krijgt iedere dag vers uit de vriezer. De andere honden hebben geen problemen.

Zou barf nog te veel zijn? Ik durf het bot niet hoger te doen, was gestart met veertig en heb dus al opgehoogd naar vijftig.

Omdat ze slecht knaagt heb ik de helft van het bot gemalen, maar darf is ook gemalen dis dat lijkt me geen oorzaak?
Gebruikersavatar
Door kira
#2715456
Annemarie Rijnveld schreef: Zou je niet kunnen proberen eens een poosje de groenten er uit te laten of drastisch te verminderen, misschien reageert zij daar erg op?
Die had ik er al uit gelaten en dat was het dus helaas niet. Zou nog wat heilaarde kunnen toevoegen maar het bevreemde dus dat op de darf er een mooie drol uitkwam. Zou het wellicht de zalmfilet zijn vraag ik mij af. Ik heb het vlees nu op een kilo zalmfilet per week een anderhalve kilo ander vlees staan. Dit omdat ze nog lang geen zalmkop kan eten.

Net spuugde ze en kwamen er een paar stukjes onverteerde kiprug uit. Daf wil nu acuut over op volledig gemalen bot. Ik twijfel, kan gewoon pech zijn.
Door Lizzy
#2715705
kira schreef: Tante Pollewop heeft op de barf vaker drap poep als nette drol. Gisteren had ze darf en was het een nette drol. Ontlasting is net onderzocht, geen parasieten. Ik geef de helft vleesbot 10procent pens, drie procent lever zeven procent hart en de rest groente. Bot is konijnkarkasje goed bevleesd kip rug goed bevleesd en parelhoenkarkas die relatief kaal is. Vlees is konijn, rund, paard en zalmfilet. De maaltijd is altijd compleet en ze krijgt iedere dag vers uit de vriezer. De andere honden hebben geen problemen.

Zou barf nog te veel zijn? Ik durf het bot niet hoger te doen, was gestart met veertig en heb dus al opgehoogd naar vijftig.

Omdat ze slecht knaagt heb ik de helft van het bot gemalen, maar darf is ook gemalen dis dat lijkt me geen oorzaak?
Hoe oud is ze precies? Is ze aan het wisselen? Daar hebben ze vaak dunne ontlasting van. Ik zou geen kant en klaar gemalen bot geven omdat je simpelweg niet weet wat je geeft, in welke kwaliteit. Ik zou de vleesbotten zelf goed pletten. En een jonge hond wel degelijk groenten geven! Verder weet ik niet, heb je al eens geprobeerd probiotica erbij te geven?

Is de ontlasting altijd dun? Of op specifieke momenten van de dag/week?
Gebruikersavatar
Door kira
#2716194
Lizzy schreef: Hoe oud is ze precies? Is ze aan het wisselen? Daar hebben ze vaak dunne ontlasting van. Ik zou geen kant en klaar gemalen bot geven omdat je simpelweg niet weet wat je geeft, in welke kwaliteit. Ik zou de vleesbotten zelf goed pletten. En een jonge hond wel degelijk groenten geven! Verder weet ik niet, heb je al eens geprobeerd probiotica erbij te geven?

Is de ontlasting altijd dun? Of op specifieke momenten van de dag/week?
Pup is morgen elf weken en heeft altijd vlees gehad. We malen het botzelf dus we zijn zeker wat erin zit. Net dan eindelijk een iets steviger drol gevonden. Geen probiotica erbij tot op heden wellicht biedt dat soelaas.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2716658
Niet net een ontwormingkuurtje of iets anders gehad?

Ook verdorie dat Fozzy het schrift opgegeten heeft waar zijn menu instond  >:(
Vlgs mij gaven we 40% vleesbot.
Als je toch zelf maalt he zou je het fifty-fifty kunnen doen. Dus 50% gemalen voeding en 50% barf per dag en kijken of ze zo dan toch makkelijker verteert.
Hoe vaak per dag krijgt ze te eten?
Gebruikersavatar
Door kira
#2716662
Kaio schreef: Niet net een ontwormingkuurtje of iets anders gehad?

Ook verdorie dat Fozzy het schrift opgegeten heeft waar zijn menu instond  >:(
Vlgs mij gaven we 40% vleesbot.
Als je toch zelf maalt he zou je het fifty-fifty kunnen doen. Dus 50% gemalen voeding en 50% barf per dag en kijken of ze zo dan toch makkelijker verteert.
Hoe vaak per dag krijgt ze te eten?
Ontwormt alleen met vijf weken, verder steeds testen bij het woud en tot op heden vrij, laatste uitslag is nog geen week oud, maar de ontlasting is op de barf steeds te dun. Misschien is mijn vleesbot te bevleesd en voer ik minder bot als dat ik denk.
Door sella
#2716774
Ik zou idd denken dat het bot te bevleesd is.
Je weet zeker dat ze geen overloop diarree heeft?
Dat heeft die van mij gehad door het opeten van dees en geen, wat dus heeft geresulteerd in een verandering van de tuin.
Ik dacht ook dat met af en toe een goede keutel dat het goed ging.
Het hoeft niet, maar kan ook een oorzaak zijn. Hier ook het woud nog steeds negatief.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2717101
oja nadat Maci vandaag dunne stinkerds had neergelegd, bedacht ik me ook dat Kaio dat ook al had van de week. Ik wijt dat aan de warmte, voor de rest niks mis met ze en normaal hebben ze dat ook niet. Misschien dat het warme weer ook wel meetelt bij het kleintje?
Gebruikersavatar
Door kira
#2717437
Kaio schreef: oja nadat Maci vandaag dunne stinkerds had neergelegd, bedacht ik me ook dat Kaio dat ook al had van de week. Ik wijt dat aan de warmte, voor de rest niks mis met ze en normaal hebben ze dat ook niet. Misschien dat het warme weer ook wel meetelt bij het kleintje?
Misschien inderdaad het geval. Ze is geen warmte liefhebber. Vandaag een iets beter drolletje gevonden. Ze is verder wel levendig en gezond.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2717460
Zou colostrum therapie hier kunnen helpen? Mijn pup was waarschijnlijk wat verreisd en had ook wat dunne poep. Na één dag colostrum al een enorme verbetering.
Gebruikersavatar
Door kira
#2719133
Ik heb toch het bot wat verhoogd omdat het heel rijk bevleesd is de grote honden krijgen er ook nog geitenkop bij wat heel kaal is. Vandaag een echte barfdrol en barfblik bij het doen van een poep.
Door miik
#2719134
kira schreef: Ik heb toch het bot wat verhoogd omdat het heel rijk bevleesd is de grote honden krijgen er ook nog geitenkop bij wat heel kaal is. Vandaag een echte barfdrol en barfblik bij het doen van een poep.
:D Goed zo !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door