Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wolvin
#2712980
Ik wil me even voorstellen , ik ben Henny Wolf en heb een malamute teef die sinds een jaar vers voer
krijgt.Ze is vorig jaar heel ziek geweest ,vermoeden myositis ,heel veel prednison gehad en ze was nog 35 kilo. Nu een jaar later is ze 54 kilo . Te zwaar dus :-[ Ze krijgt 4 dagen spier/vleesbot samen 800 gram, 1pensdag ,1keer KVV vis want verse vis wil ze niet. En 1 hart 335 gram,150 nier en 90 Gr. Lever.en aangevuld met 2xgroenteprutje en 2xeen rauw ei en een keer wat yoghurt.
Wat moet er veranderen .Kan ik de hoeveelheid minderen naar 600 gram per dag.
Door Vivianneb
#2712981
Hoi Henny, welkom hier. Je zult vast nog heel veel feedback krijgen. Maar het eerste wat ik wil opmerken (in mijn haast, moet namelijk de deur uit) is dat je nier en lever omgedraaid hebt (misschien een typefoutje)
Mocht dat niet zo zijn dan moet je dat sowieso rap omdraaien nier = 2% of 25 gram per 10 kg hond per week en lever =3% of 50 gram per 10 kg hond per week.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2713015
Hoeveel zou ze moeten wegen?  Ik zou dan van dat gewicht 1,5% geven. Daarnaast kun je nog kijken of de vleesbotten of pens die je geeft veel vet hebben en dat voorlopig voor een deel weghalen.
Door Lizzy
#2713022
HennyWolf schreef: Ik wil me even voorstellen , ik ben Henny Wolf en heb een malamute teef die sinds een jaar vers voer
krijgt.Ze is vorig jaar heel ziek geweest ,vermoeden myositis ,heel veel prednison gehad en ze was nog 35 kilo. Nu een jaar later is ze 54 kilo . Te zwaar dus :-[ Ze krijgt 4 dagen spier/vleesbot samen 800 gram, 1pensdag ,1keer KVV vis want verse vis wil ze niet. En 1 hart 335 gram,150 nier en 90 Gr. Lever.en aangevuld met 2xgroenteprutje en 2xeen rauw ei en een keer wat yoghurt.
Wat moet er veranderen .Kan ik de hoeveelheid minderen naar 600 gram per dag.
Ze krijgt nog steeds prednison of is dat helemaal afgebouwd tot nul?

Poeh, als je haar 1,5% van haar "ideale lichaamsgewicht" zou voeren (van 47 kg) kom je toch nog op een 700 gram per dag uit. Ik geloof niet dat ik minder dan dat zou durven geven. In welke verhoudingen voer je nu? (percentages).
Door Wolvin
#2713037
Lizzy , de prednison is helemaal afgebouwd. En ik voor nu 2% van 40 kilo lichaamsgewicht.
Ik wandel 1 a 2 keer per dag een uur a 1.15 uur en dat doet ze maar niet van harte het laatste stuk
sjokt ze met me mee.Ze is ruim 9 jaar en gesteriliseerd.
Afgelopen week heb ik ze laten testen op de schildklier was aan de lage kant maar niet te laag.
Door Vivianneb
#2713047
Hou je van prednison ook niet een hele hoop vocht vast? Misschien ook een beetje appelazijn door het drinkwater zodat je haar systeem reinigt?
Door Wolvin
#2717820
Fietsen kan inderdaad een optie zijn ,maar niet met dit weer.Ze zit nog helemaal in vacht dus de ondervacht zit er ook nog helemaal .Veel te warm. Ik loop nu lange wandeling in de ochtend 5 uur en s'avonds als de warmte weg is. Geef haar nu ongeveer 700 gram aangevuld met groente en ik vraag me af of het net zo gaat als bij mensen .Als je heel weinig gaat eten gaat je lichaam ook in de lage verbrandstand en val je dus bijna niet af.Dus wat is wijsheid..ik probeer dit tot einde van de maand en ga dan wegen als ze dan niks afgevallen is moet ik iets anders .Misschien wel terug naar de brok al gaat dat aan mijn hart. Maar ik moet wat.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2717822
Wolvin schreef: Fietsen kan inderdaad een optie zijn ,maar niet met dit weer.Ze zit nog helemaal in vacht dus de ondervacht zit er ook nog helemaal .Veel te warm. Ik loop nu lange wandeling in de ochtend 5 uur en s'avonds als de warmte weg is. Geef haar nu ongeveer 700 gram aangevuld met groente en ik vraag me af of het net zo gaat als bij mensen .Als je heel weinig gaat eten gaat je lichaam ook in de lage verbrandstand en val je dus bijna niet af.Dus wat is wijsheid..ik probeer dit tot einde van de maand en ga dan wegen als ze dan niks afgevallen is moet ik iets anders .Misschien wel terug naar de brok al gaat dat aan mijn hart. Maar ik moet wat.
Fietsen zou ik ook afraden met dit weer. Als je lichaamsbeweging zoekt, is zwemmen dan niet iets?
Ik merk wel dat mijn hond meer 'mutst' met zijn eten dan normaal, laatst heeft hij een keer het avondeten overgeslagen.
Door Wolvin
#2717829
Eten doet ze altijd .Zwemmen zou kunnen maar dat is iets wat gebeurt als ze per ongeluk achter de eenden aangaat maar zomaar zwemmen ,nou nee .Vervolgens duurt het 3 dagen voordat die vacht droog is.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2718003
Wolvin schreef: .Misschien wel terug naar de brok al gaat dat aan mijn hart. Maar ik moet wat.
Terug naar brok om af te vallen.. Wat ik zou doen is alles wat ze krijgt per dag in die 700 gram stoppen en niet de groente enz er nog bovenop doen.
Dus in het totaal 700 gram
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door