Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door menno+seyna
#2716861
seyna is 7 dagen geleden bevallen, nu eet ze erg veel (1.5 kg per dag) maar komt niet of nauwelijks aan aan. Ze had ook erge diarree, ben naar de da geweest die haar een remmertje heeft gegeven, en dat gaat nu beter, ook heeft ze al een wormenkuur gehad.
Nu is mijn vraag, of het een goed idee is om de puppy's wat bij te voeren met puppyvoeding, zodat zij wat makkelijker kan aansterken?
Door menno+seyna
#2716874
nee, ik VRAAG of dat een goed idee is om mijn hondje beter aan te laten sterken. Wat ik WIL is dat seyna weer goed aansterkt.
sorry dat je mijn vraag verkeerd begrijpt misschien schrijf ik het niet zo goed. :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2716918
Als moeder genoeg melk heeft dan zou ik de pups niet bijvoeren. Dat van mam is altijd beter een aangemaakt wordt dat toch. Ik zou moeder meer voeren als daar behoefte naar is. 1,5 per dag in deze periode is niet echt heel erg veel. Op de top van de melkgift kan dat wel tot 5 keer de normale hoeveelheid zijn. Ik zou wel zo snel mogelijk die diarree willen remmen, want dat zal een grotere aanslag op haar gestel en gewicht geven dan het voeden van de pups. Maar daar is al aan gewerkt, dus dat moet dan snel beter gaan.

Vooralsnog als de pups voldoede drinken zou ik die nu niet bijvoeren.
Door Lizzy
#2717034
menno+seyna schreef: seyna is 7 dagen geleden bevallen, nu eet ze erg veel (1.5 kg per dag) maar komt niet of nauwelijks aan aan. Ze had ook erge diarree, ben naar de da geweest die haar een remmertje heeft gegeven, en dat gaat nu beter, ook heeft ze al een wormenkuur gehad.
Nu is mijn vraag, of het een goed idee is om de puppy's wat bij te voeren met puppyvoeding, zodat zij wat makkelijker kan aansterken?
Wat voor hond is Seyna en wat weegt zij zelf? Want voor een middelgrote of grote hond is 1,5 kg voer per dag niet veel hoor.

Diarree is een probleem. Wat geef je Seyna te eten? Ik zou probiotica + Okugest geven.
Door menno+seyna
#2717078
Lizzy schreef: Wat voor hond is Seyna en wat weegt zij zelf? Want voor een middelgrote of grote hond is 1,5 kg voer per dag niet veel hoor.

Diarree is een probleem. Wat geef je Seyna te eten? Ik zou probiotica + Okugest geven.
ze woog voor de bevalling 26 kg nu 23 kg, ze is een kruising pitbull X amstaff

seyna eet nu 80 % bot met spiervlees, verhouding bot/spiervlees ongeveer 60/40(geitenribben en kipkarkas), 10% orgaan (runderhart, lamshart en nieren, kippenmaagjes) en 10% groentemix, verder krijgt ze af en toe vette vis (makreel of hors-makreel), rauw ei en  een beetje bio geitenmelk.

wat voor probiotica beveel je aan?
Door Lizzy
#2717105
Biscuit weegt 26 kg en at echt ruim 2 a 2,5 kg per dag na de bevalling. Maar zij had 9 pups. Hoeveel pups heeft Seyna?

Ik vind 80% vleesbot wel erg veel. Zo'n 30% teveel. Ik zou dit topic even lezen als ik jou was: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 164.0.html. Dit kan ook diarree veroorzaken, teveel vleesbot.

Van ei en melk kunnen ze ook aan de diarree gaan.

De best probiotica vind ik die van Solgar. Die is ook erg duur maar super. Ik geef daarvan de helft van de volwassen mensen dosering.
Door menno+seyna
#2717117
Lizzy schreef: Biscuit weegt 26 kg en at echt ruim 2 a 2,5 kg per dag na de bevalling. Maar zij had 9 pups. Hoeveel pups heeft Seyna?

Ik vind 80% vleesbot wel erg veel. Zo'n 30% teveel. Ik zou dit topic even lezen als ik jou was: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 164.0.html. Dit kan ook diarree veroorzaken, teveel vleesbot.

Van ei en melk kunnen ze ook aan de diarree gaan.

De best probiotica vind ik die van Solgar. Die is ook erg duur maar super. Ik geef daarvan de helft van de volwassen mensen dosering.
seyna heeft 4 pups, ik dacht dat bot juist constipeerde, zal mijn percentages zoveel mogelijk aanpassen naar wat in het aabevolen topic staat
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door