Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716494
Mijn chihuahua Django heeft gisteren een stukje schelp gegeten ik heb hem meteen daarna wat ontbijtkoek gegeven. Hij heeft in de tussentijd 2 x gepoept maar het is er nog niet uit. Er zat geen bloed bij zijn ontlasting en dit is nu de 2e dag dat ik hem kvv geef. Heeft iemand hier ervaring met zoiets? Denken jullie dat ik naar de Da moet of zal ik dit nog even afwachten? Het was een smal stukje maar omdat hij zo klein is maak ik me wel een beetje zorgen..
Door smulpaap
#2716497
Je zou even een telefoontje kunnen plegen met je d.a . En eens horen wat zij erover zeggen . Ik weet het ook niet met zo,n klein hondje (maar ik zou me ook eerder zorgen maken)
Was het stukje schelp erg scherp ?
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716504
Die domme vlegel pakt alles vd grond af en weet dat ik t 9 vd 10 x afpak dus hij slikt t ook meteen door. Het was een smal afgebroken stukje, ik voelde aan het stukje waarvan het was afgebroken en dat vond ik redelijk scherp, drm ook meteen ontbijtkoek gegeven maar heb zoiets nog nooit meegemaakt..
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716511
Ja daar hoopte ik dus al op..Chi's hebben een snelle stofwisseling, dat zou ik er dan toch al uit moeten zien komen? En als ze het verteren had in toch in 1 van die 2 poepjes moeten zitten? Kan zoiets vast gaan zitten denken jullie?
Door bosnimf1976
#2716527
Onze retriever doet het ook blijkt. Poepte het gewoon weer uit. Vorige baasje zei het oas later tegen me dat ze dat aan het doen was op het strand.
Door bosnimf1976
#2716535
Nee volgens mij kruimels. Want ze kauwde ze ook. Als ik het nu door zou hebben zou het niet mogen hoor maarvtoen had ik het niet door. En er zaten witte stukjes in haar ontlasting. En later begreep ik dat dus. Maar heb het nooit heel grondig bestudeerd. Was het zo'n scheermes zeg maar wat hij op heeft?
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716548
Hij kauwde er dus 2 sec op en toen ik m in de gaten kreeg slikte hij het meteen door.. Ik heb dus gisteren zijn poepjes (heel fris) helemaal uitgeplozen en kwam niks tegen. Het was een smal stukje en het stukje waarvan het was afgebroken was wel een beetje scherp maar als er iets mis zou zijn had ik het dan niet al moeten merken zeker i.v.m zijn snelle stofwisseling?
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716693
Nee idd. Nee en die is nu ook gesloten  :-\ afwachten dan maar tot morgen. Hij doet verder niet anders als normaal daar is meestal ook wel wat voor te zeggen toch? Zit nu op zijn volgende poepje te wachten..
Door sella
#2716776
Hier gaan er wat schelpen in en komen er nooit zichtbaar uit. Zou dus zomaar onvindbaar kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2716809
Nou ik heb dus net zn poepje weer ontleed en er helemaal niks raars aan ontdekt (ook geen bloed) het is wel wat z8er als normaal maar ik denk dat dat door de kvv komt..@ Sella wat voor hond/honden heb jij? Dit stelt me wel een beetje gerust  :)
Door sella
#2716843
Duitse herders, maar al mijn hele leven(49) eten ze schelpen als ze het vinden en nooit problemen gehad, ook niet met opvanghonden, mini jack russel, dwergtekkel nestje en dat wegging met 13 weken, aten ze ook wel schelpjes met 11-12 weken.
Ik ben er nooit bang voor geweest. Het is natuurlijk, ze eten natuurlijk, dus dat zal wel los lopen.
Ik ben huiveriger voor steen, plastic en lange stukken garen.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2717099
Aha nou nu voel ik me een stuk beter. Dus je vond het dan ook nooit terug omdat ze het gewoon verteren? Ja ik snap je. Bedankt voor je reactie!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door