Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#271462
Ja, hier ben ik nog eens...... ::) ;D

Ik vroeg me af hoe het kwam dat het % dat een dier mag eten in de barfmethode zoveel verschilt tussen een hond en een kat....... ??? ???

Bv: mijn hond is 5kg, dus mag hij dagelijks 2 tot 3% van zijn lichaamsgewicht in eten verorberen, d.i. 150 gr/dag.... dat vind ik dan zo weinig.... :(

Onze katten daarentegen wegen 6 & 7 kg en mogen 5 tot 10% van hun lichaamsgewicht verorberen per dag, d.i. 500 gr (of meer) per kat per dag.. :o dat vind ik dan weer zoveel!!!!!!!!!!!!!!!!!! ???
Door Ine
#271523
Anneke V schreef: Voor onze puppy vind ik dit echt weinig ???
150gr per dag.....dien gaat mij eens vies bekijken peins ik :o
Ik las in je eerste berichtje niet, dat het om een pup ging, vandaar mijn reactie.
Lupa heeft gelijk, een pup of kitten mag 40/50gr. per kilo lichaamsgewicht.
Door the dude
#271526
Lupa schreef: voor een pup moet je ook meer rekenen.
ik weet niet hoe met de percentages was maar in grammen rek ik altij
volwassen honden 20 a 25 gr per kilo gewicht
pups 40 a 50 gr per kilo gewicht
1 kilo = 1000 gram
1 procent is dus 10 gram
20 / 25 gram is dus 2 / 2.5 procent

;D ;D Maandag zullen we maar zeggen ;)
Door margreet
#271531
the dude schreef: 1 kilo = 1000 gram
1 procent is dus 10 gram
20 / 25 gram is dus 2 / 2.5 procent

;D ;D Maandag zullen we maar zeggen ;)

Oke het is maandag,maar het gaat om het gewicht van het DIER en daar 20%van toch?

LAMA ;) ;)
Laatst gewijzigd door margreet op ma 28 feb 2005, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#271544
margreet schreef: Oke het is maandag,maar het gaat om het gewicht van het DIER en daar 20%van toch?

LAMA ;) ;)
Typische blond ;)

(de honden uiteraard ;D ;D)
Laatst gewijzigd door the dude op ma 28 feb 2005, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271572
Mag ik ook even meedoen, ik kijk nooit naar percentages, een hond die te dik wordt krijgt teveel, wordt hij te mager dan krijgt hij te weinig en zo werkt het bij de kat ook, en voor het ene dier betekent dat 20 gram eten per kilo gewicht en bij de ander is dat misschien wel het dubbele
Door Ine
#271578
sylvia schreef: Mag ik ook even meedoen, ik kijk nooit naar percentages, een hond die te dik wordt krijgt teveel, wordt hij te mager dan krijgt hij te weinig en zo werkt het bij de kat ook, en voor het ene dier betekent dat 20 gram eten per kilo gewicht en bij de ander is dat misschien wel het dubbele
Het is ook een begin iets. Vandaar uit ga je verder op je gevoel!
Voor mensen die net beginnen, is het fijn om een leidraad te hebben!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271646
ine schreef: Het is ook een begin iets. Vandaar uit ga je verder op je gevoel!
Voor mensen die net beginnen, is het fijn om een leidraad te hebben!
Maar de naam van de topic is "percentage dat een dier mag eten " ;)
Door Anneke V
#276317
Lil schreef: Mijn katten krijgen ook maar 2% van hun lichaamsgewicht (het zijn wel binnenkatten).
Die van mij zijn ook binnenhuiskatten...allé, dan zal ik onze pup meer geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door