Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Truida
#2716382
Rocky is een allergie hondje, hij krijgt KVV en de snoepjes droog ik zelf.
Hij krijgt geen granen, kip en rund.
Ook geef ik hem sinds half november Puur Pollen en tot voor kort ging dat erg goed.
Sinds ong. 3 weken krabt hij en bijt hij op zijn rug en ook weer op zijn pootjes. Hij heeft beslist geen vlooien.
Nu denk ik er over om hem Puur Jeuk er bij te geven.
Het schijnt dat er erg veel pollen rond dwarrelen de laatste paar weken en ik vermoed dat dit de oorzaak is.
Wat hij ook doet is "sleetje rijden". Misschien iets met zijn anaalklieren maar krijgt hij daar over zijn hele lijfje jeuk van?
Natuurlijk kan ik naar de DA maar dan krijgt hij beslist weer een "anti jeuk" spuit en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.

Wie van jullie weet raad?
Door Lizzy
#2716406
Geirriteerde/volle/ontstoken anaalklieren geeft wel jeuk op de achterkant van het lijf. Op de rug, staart aanzet, etc. Maar niet op de poten. Dat zal eerder gras/pollen/planten zijn. En soms is dan Puur Pollen alleen niet genoeg (ik zou het volgend jaar zeker herhalen, de kuur!!!). Je kunt er gerust Puur Jeuk bij gaan geven. Ik heb hier ook een keer goede ervaring mee gehad: http://www.medpets.nl/groene+os+vachtkr ... +kat/1624/
Door Truida
#2717716
@Lizzy bedankt voor je reactie.

Gisteren heb ik de Puur Jeuk binnen gekregen en heb het meteen gegeven, hopelijk helpt het.

De Puur Pollen ben ik half november mee begonnen en dat krijgt hij nog steeds eens in de 3 weken.
Tot wanneer moet ik er mee doorgaan? En dan volgend jaar eind januari begin februari weer beginnen?

@Iris, ik begin nu pas met de puur jeuk in de hoop dat het helpt.
Je kan het toch proberen? Het is zo sneu als je hond zo'n jeuk heeft.
Door de redder
#2717997
Doet me denken aan een bouvier van me in de jaren `80. Was op zich vlovrij maar toch krabde ze zichzelf kapot.
Ze had een vlooienallergie.

Weet nog wel dat ik oa zeewier door haar eten deed. En verder kreeg je pillen of injecties tegen de jeuk (dat weet ik niet meer)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door