Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#2715818
Ik weet dat er hier verschillende mensen zijn die een lintzaag gebruiken. Nu heb ik een paar vragen daarover:
Wat is een goed merk?
Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Is zo'n apparaat makkelijk schoon te maken en hoe doe je dat het beste?
Voordelen / nadelen?
Kortom kom maar op met de ervaringen... :D
Gebruikersavatar
Door cactus-girl
#2715920
Ik heb deze lintzaag gekocht: Einhell lintzaagmachine BT-SB 200 - 250 Watt

Tip: De zaagband zit om 2 wielen, om die wielen zit een rubberen band. Die rubberen band heb ik bij beide wielen verwijderd (tip van Cindy), omdat de zaag er constant af loopt anders. Het maakt nu iets meer lawaai.

Schoonmaken is ronduit $%#$%^. Ik heb nog geen makkelijke manier gevonden. Ik haal de meeste vleesresten weg en laat hem dan even 1-2 dagen in de schuur staan zodat de rest een beetje is ingedroogd en makkelijker te verwijderen is. Sommige onderdelen maak ik ook los en laat ik in water weken. Ik persoonlijk vind het nog wel een heel karwei om het goed schoon te krijgen.

Ook heb ik ervaren dat het vleesbot beter en makkelijker te zagen is als het nog goed bevroren is. Vooral door vettere soorten die ontdooit zijn kan de zaag ondanks dat er geen rubber meer op de wielen zit er alsnog af lopen.

Ik heb er al veel plezier van gehad van de lintzaag doordat alles snel in stukken gezaagd kan worden.
Het topic houd ik even in de gaten, wellicht dat er anderen zijn die een makkelijker manier van schoonmaken hebben  ;)

Barfplaats wordt gesponsord door