Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#2714209
Epke (1 jaar) heeft sinds een week of 4 kleine bultjes, vooral in de nek, ook boven op de kop. Lijken een soort puistjes die van binnenuit komen, maar niet rijpen. Na verloop van tijd komt er een korstje.
Ze blijven lang aanwezig, weken dus, en eindigen in een soort kaal plekje. Ze zijn niet altijd even goed zichtbaar, soms zie je ze heel goed, soms is het wat minder. Ik kan niet zeggen dat hij er jeuk aan heeft of dat ze pijnlijk zijn.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Door Juul
#2714414
Nope. Geen van 3. Teken kunnen er nooit zoveel zijn geweest. Die zie ik ook echt wel. En ik heb nog niks gebruikt, durf ik ook niet met de bultjes nu.
Laatst gewijzigd door Juul op vr 12 jul 2013, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2714666
Bij de dalmaten zien we het ook vaak, de officiele naam is bacteriele folliculitis, oftwel een ontsteking van de haarzakjes tgv een bacterie.
Indy heeft er nu hij weer veel zwemt ook weer last van, en dan ook op z'n kop en hals. Raar eigenlijk dat het altijd alleen daar zit.
Door Juul
#2715647
Okee, dank je wel. Zo ziet het er inderdaad uit, als iets met de haarzakjes. Het is ook begonnen op een warme dag na het zwemmen volgens mij? Wat doe ik eraan?
Door Lizzy
#2717082
Mijn ervaring is dat hoe meer je er aan knutselt, hoe erger het wordt. Gewoon lekker met rust laten.

Jeukt het niet?
Door Juul
#2717173
Sinds twee dagen wel. (En dat was zonder de betadine). Maar ik weet niet of dat de al aanwezige bultjes zijn of iets anders. Oksels zijn sinds gisteren ook helemaal rood en hij krabt zich gek.Zou het ook nog voedingsgerelateerd kunnen zijn? Hij krijgt eigenlijk niks anders als anders, heeft maandag avond wel flink wat konijn gehad (MDM en karkas), en sóchtends had hij heel rode oksels. Volgens mij zijn de eerdere bultjes ook onstaan na de laatste levering konijn. Maar goed, had ik ook al eerder gevoerd.

Hij is zaterdagavond wel zo'n beetje lek geprikt door muggen en er wordt hier in de straat af en toe gespoten tegen onkruid, kan dat een oorzaak zijn? Moeilijk dit, We gaan vanmiddag toch maar even naar de DA. Jezelf kapot krabben van de jeuk is ook niet wat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door