Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shera
#2715381
Onze witte herder van 3 jaar heeft sinds een paar weken opeens jeuk aan haar snuit, poten en buik.
Zo begon het.
De da gaf haar antibiotica en prednison.
Prednison met afbouw van anderhalve tablet tot 10 dagen een halve tablet. En een tablet tegen vlooien. Ze had geen vlooien (krijgt er ook nooit wat tegen) maar volgens de da komt het voor dat ze geen vlooien hebben maar dat er dan toch wel eens 1 op ze zit en ze daar toch allergisch voor zijn.
Omdat we op de Veluwe zitten en het hier echt stikt van de teken  heeft ze wel een tekenband van  scalibor. Heeft nu ipv na elke wandeling 20 teken eens in de week een teek.
Jeuk was dus weg en de plekjes waren ook weg.
Maar nu we dus 4 dagen op een halve prednison zitten begint ze zich weer te krabben (wel af en toe maar toch ze krabt weer) en haar snuit deed ze net ook weer langs een stoel.

Omdat ik natuurlijk niet wil dat ze nu altijd prednison krijgt en ik totaal niets weet van allergie enz is mijn vraag ... wat moeten we nu doen.
Ze krijgt dus eten van Lotgering al vanaf dat ze 7 weken is.
Moeten we nu eten veranderen of eerst ergens laten testen op waar ze allergisch voor is. En wat voor test ?
Door renate1985
#2715560
Had ze de jeuk al voor dat ze de tekenband om had?
Het klinkt als een allergie, zo gaat dat bij Basco ook als hij ergens op reageerd.

Edit: ik zou nu niet van alles en nog wat geven. Ze heeft al een pipet gehad en prednison. Ook een tekenband om ( dat is dubbel op en zou ik aflaten tot de druppels uitgewerkt zijn ).

Vanaf het moment dat ze jeuk begon te krijgen is er toen iets in de omgeving veranderd? Nieuw wasmiddel, ander schoonmaakmiddel, ander voer?
Laatst gewijzigd door renate1985 op zo 14 jul 2013, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roosjes3
#2715569
Er staat heel veel op dit forum over atopie en voedselallergie. Ik raad je aan om de zoekfunctie te gebruiken  ;) er is heel veel te vinden!
Gebruikersavatar
Door winni
#2715582
Mijn hond heeft hier ook last van als ze d'r bal tussen de brandnetels uit moet halen. Misschien gaat die van jou ook door de brandnetels?
Door Shera
#2715760
Dank jullie wel voor antwoorden.

Ze heeft de tekenband in mei om gekregen en eind juni begon dacht ik de jeuk.
Ze heeft een tablet gehad van de da tegen alleen vlooien tegelijkertijd met prednison en de antibiotica.
De vlooienpil heet Comfortis. Kreeg ze omdat ze een dikke bos met haren heeft en dan werken de vlooienpippetjes niet zo goed zei ze.Deze is dus niet voor teken en die zitten hier dus heel erg veel. Ze gaat 3 x per dag het bos in en komt zonder band terug met ongeveer 20 teken. En omdat die dodelijke teek hier ook schijnt voor te komen op de Veluwe durf ik het niet zonder te wagen.

Ze had dus idd geen jeuk voor de band. Dus misschien is het de tekenband dan wel.Dan moet ik dus op zoek naar een ander middel tegen teken.

Er is niets veranderd in huis ,zelfde wasmiddel enz. Ga daar nog even goed over denken of ik niets over hoofd zie.

Naast bos is er een wei met bloemen en bramen en idd brandnetels. Haar daar dus ook maar uithouden, daar rent ze idd nogal graag doorheen als er dennenappels (haar favoriete speeltje ,gegooid worden.

Heb in iedergeval weer wat dingen om op te letten dus.  Ik wil ook niet dan ze meer pillen enzo binnen krijgt. Baalde al vreselijk van de anti biotica en helemaal van de prednison. Maar ja , die jeuk was ook niet te harden voor haar dus heb er in toegestemd als het maar voor korte periode zou zijn. Dus in tussentijd wil ik voor geval dat ... gewoon alternatieven weten. Ben me dus behoorlijk aan inlezen maar vind het ook prettig om op deze manier van andere te horen wat zij hebben gedaan. Meer persoonlijk dan alleen lezen.
Door Lizzy
#2720303
Ik zou die band direct af doen. En ik zou er toch over nadenken of je er wel ander tekengif moet gebruiken....... Je hond heeft best een hoop zooi binnen gekregen al.....
Door Lil
#2720312
Klinkt alsof het van de tekenband komt, daar werd hier ook zeer allergisch op gereageerd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2720808
Ik (nouja Kaio) heb ook serieuze problemen met die band gehad.
Ik gebruik nu niks en de laatste weken heb ik ook al veel minder teken.
Helaas moet ik dalijk voor vakantie wel iets doen, hoop dat dat goed gaat.

Dus band afdoen en kijken of het overgaat de komende weken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door