Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#2715220
Hallo allemaal,

iemand enig idee? Google geeft geen resultaten van foto's of zo...

Gister zagen we in de ontlasting van 1 van onze honden veel oranje bolletjes. Mijn man kwam aan me vragen of het eitjes konden zijn of gewoon granen. Daags ervoor hadden ze éénmalig eens een stuk brood gekregen wat ze eigenlijk nooit krijgen, vandaar. Maar als het granen waren verwachtte ik meerdere soorten te zien. Nu waren het allemaal oranjekleurige bolletjes.... ik vind het er meer uitzien als eitjes.

Meteen een ontwormingstablet gegeven die hier nog lag voor de zekerheid. Vandaag zag ik in de ontlasting van die hond nog maar 2 bolletjes, bij de andere hond niets.

groetjes
Door vagebond
#2715389
Haha, ja mandarijnen ja, dan ziet die ontlasting eruit of er allemaal blaasjes in zitten, duurde ff voordat we daar achter waren.
Het zal wel meevallen. Was het geen brood met zaadjes op de korst of zo?
Ingrid
Door Lizzy
#2717047
_Sandra_ schreef: Hallo allemaal,

iemand enig idee? Google geeft geen resultaten van foto's of zo...

Gister zagen we in de ontlasting van 1 van onze honden veel oranje bolletjes. Mijn man kwam aan me vragen of het eitjes konden zijn of gewoon granen. Daags ervoor hadden ze éénmalig eens een stuk brood gekregen wat ze eigenlijk nooit krijgen, vandaar. Maar als het granen waren verwachtte ik meerdere soorten te zien. Nu waren het allemaal oranjekleurige bolletjes.... ik vind het er meer uitzien als eitjes.

Meteen een ontwormingstablet gegeven die hier nog lag voor de zekerheid. Vandaag zag ik in de ontlasting van die hond nog maar 2 bolletjes, bij de andere hond niets.

groetjes
Waarschijnlijk heeft je hond dit toch ergens gesnackt. Denk ik. Mocht zoiets nou weer gebeuren, maak er dan ff een foto van, dat is handiger voor ons om er wat zinnigs over te zeggen. En ik zou ook niet meer zo maar een ontwormingstablet geven onder het mom van "baadt het niet schaadt het niet" want schadelijk is dat namelijk wel. En waarom zou je ontwormen als niet zeker is of er wormen zijn?
Door _Sandra_
#2718970
Niets meer gezien dus het zal wel okee zijn.

En ach lizzy.... een hond gaat echt niet dood van zo'n pilletje. Het is chemisch okee... maar het is niet het einde van de wereld en er zijn wel slechtere dingen te bedenken. Overdreven paniek is nou ook weer niet nodig.
Ik woon hier bovendien in het bos waar ze overal rondlopen en vanalles opeten aan rotzooi van wilde dieren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door