Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2714748
Ik wil graag een nieuwe droger omdat ik de Bohman wel erg klein vind.
Ik droog ook wel voor vrienden en kennissen en als men dan meerder dingen tegelijk wil, duurt het soms lang voordat ik klaar ben.

Nu twijfel ik alleen of deze wel groot genoeg is. Ik vind het prijsverschil echter zo groot.. De 5 tray met timer is bijna een keer zo duur en de 9 tray is weer veels te groot!

Ik vraag me dus eigenlijk af wat de ervaringen zijn met de 4 tray excalibur.
Laatst gewijzigd door Hylos op zo 20 okt 2013, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2714789
Ik heb hier 2 bomann droogmachientjes staan. Ik vul alle schalen en dan de eerste paar uur op elke stapel een motertje. En als het dan engiszins droog is stapel ik alle schalen op 1 stapel en doe ik er nog maar 1 motertje bovenop. Spaart energie enn je kunt dus 2x zoveel drogen. Werkt perfect.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2714798
Bedankt voor het meedenken.
Was even een andere grote reden vergeten te vermelden: ik wil ook graag een excalibur omdat je die qua temperatuur in kunt regelen. En ik denk dat je op vierkant meer kwijt kunt dan rond.

Feit blijft dat een 2e boman de goedkoopste optie is. Maar ik wil echt graag een andere!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2714808
Ik vind een stockli vrij duur in verhouding! De goedkoopste met 3 roosters is al 130 euro. De goedkoopste excalibur met 4 trays zit op nog net geen 200.

En dan blijf je met een ronde zitten. Als ik bijvoorbeeld zalmhuid rolletjs of kipfilet stroken maak, loop ik er altijd tegenaan dat het in een bocht moet .. Past niet zoveel op  :biggrin2:
En met hazenoren ook. In mn boman kan ik er precies 45 kwijt. Maar liever droog ik veel meer tegelijk
Door BlissSpirit
#2714823
Ik heb een Sedona en die heeft 9 bladen.
Hiervoor een bomann, dus kan vergelijken.
Denk dat je op een excalibur (vergelijkbaar met de sedona) 4 tray niet heel veel meer kwijt kan dan op een Bomann.
Enigste voordeel is dan de regelbare temp.
Dus als je echt grotere hoeveelheden wil drogen, dan zou ik toch voor meer trays gaan.
Gebruikersavatar
Door nova
#2714839
als de 9 trays even duur  is als de kleine die je beter aanstaat, waarom neem je dan niet toch die grote?

De rekjes kun je er eenvoudig uithalen,  en de vloeropp. is  hetzelfde bij beide apparaten.
Alleen is de 9 trays wat  hoger dan de 5 trays. ;)

verder kan het gebeuren dat je spullen die je wil drogen te hoog zijn als je alle rekjes in het app. hebt, dus dan moet je wat rekjes eruit halen.
dan is het tóçh weer fijn dat je nog zat rekjes overhoudt.

Ik heb wel eens strotten gehalveerd en die gedroogd, maar er moesten wel wat rekjes uit mn machienthje, anders gingen ze er  ze niet in
Door lachnat
#2714841
Stockli schalen zijn veel groter dan een bomann daarbij heeft het geen gat in het midden dus kan je echt meer op kwijt.
Afbeelding
Zoals je ziet de bomann schaal verdwijnt compleet in de schaal van de stockli.

Prijs, ik heb er 1 zonder timer gekocht met 10 schalen via ebay incl. verzending 180 euro :biggrin2:
Timer kan je gewoon bij de bouwmarkt kopen als je die graag wilt hebben.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2714858
Ah oke die is idd veel groter dan de boman.
Mar toch vind ik vierkant handiger  :biggrin2:

De 4 tray is 199 en de 9 399. Dat vind ik nogal wat geld  :o
De 5 en 9 trays zijn daarnaast iets breder en langer dan de 4 tray.
Als ik het zo wat lees hier, zal de 4 tray mij waarschijnlijk tegen gaan vallen.. En zou ik me moeten richten op een 9 tray. Ik wil idd ook graag luchtpijp gaan drogen o.a.

Een timer zegt me niet zoveel.
Gebruikersavatar
Door nova
#2714919
Hylos schreef: Ah oke die is idd veel groter dan de boman.
Mar toch vind ik vierkant handiger :biggrin2:

De 4 tray is 199 en de 9 399. Dat vind ik nogal wat geld :o
De 5 en 9 trays zijn daarnaast iets breder en langer dan de 4 tray.
Als ik het zo wat lees hier, zal de 4 tray mij waarschijnlijk tegen gaan vallen.. En zou ik me moeten richten op een 9 tray. Ik wil idd ook graag luchtpijp gaan drogen o.a.

Een timer zegt me niet zoveel.

volgens mij hebben alle app. dezelfde le. en br. maten ???
Door ChantalKrijn
#2714924
Als je toch wilt gaan sparen voor een 9 tray, kijk dan ook eens naar de Sedona. Die is op verschillende sites 350 euro.
Er zijn veel vergelijkingsfilmpjes op Youtube te vinden met beide!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2715752
Dankje Chantal. Ik zag het vandaag ook idd, de Sedona voor 350 euro!

Nou ik ben er wel over uit. Mocht ik een andere willen kan ik beter een 9 tray doen. En dan zou ik de Sedona kiezen, omdat die 2 ventilatoren heeft. Dat is voor mij wel handig omdat ik vaker kleine dan grote hoeveelheden droog. Maar hier mee kun je iig wel grotere dingen drogen, zoals luchtpijp.. Znder dat alles in stukjes moet. En mocht ik in de toekomst veel gaan drogen, ben ik er klaar voor.  :biggrin2:

Nu mezelf nog over die 350 euro slepen.  :-X
Gebruikersavatar
Door cactus-girl
#2715924
Je zal er ook geen moment spijt van hebben. Ik heb zelf de excalibur met 9 bladen gekocht kort geleden.
Ook ik vond het een enorm bedrag, maar heb er iedere maand geld voor opzij gelegd.

Hiervoor de Bomann gehad, binnen no time waren ze stuk, wel vergoed gekregen, weer stuk, enz.

Nu minder lawaai, timer en het regelen van de temperatuur. Ideaal.
Ook de hoeveelheid wat je in een keer kan drogen, en ook grote stukken.  :thumbup: :thumbup:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door