Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2713411
Er staat me ergens iets bij dat je honden die graag zwemmen vette watten in hun oren kon geven als ze naar waterrijk gebied gaan. Ik heb dit alleen nooit goed onthouden omdat Boomer wel oorontstekingen heeft maar nooit zwemt.
M'n zus is nu hier met haar lab en die heeft een oorontstekingen gehad en moet nog nadruppelen van de da omdat het nog niet helemaal over was.
Ze zou graag mee wandelen maar de meeste plekken hier hebben water en ik dacht dus dat je watten kon doen.
Maar dit wilde ik even checken hier  ;)
#2713463
fem fatale schreef: Volgens de KNO-arts van mijn broer (die dus geen hond is), mag je NOOIT watten in oren doen, want watten bestaan uit heel veel kleine draadjes, en als er eentje in het oor blijft plakken, niet onwaarschijnlijk met een oorontsteking, dan maak je het nog erger.
Klopt, en water kan altijd doorsijpelen, water gaat overal doorheen, vette watten houden echt het water niet goed tegen.
Ik zou de hond aan de lijn houden...hoe graag hij ook het water in zou willen gaan.
#2714639
Ik mocht als kind al geen vette watten in de oren (ik had toen veel klachten en heb ook buisjes gehad). Bij mensen kun je oordopjes op maat laten maken om te zwemmen, maar dat lijkt me bij honden niet het geval.

Helaas dat wordt nog even niet zwemmen denk ik.
#2715298
Mevroi Kruim schreef: Zo zie je maar weer. Mijn eerste DH had regelmatig oorontsteking na het zwemmen en toen (30 jaar geleden dus) was het standaard advies idd vette watten in de oren. En bij hem werkte dat iig prima.
Dat was in eerste instantie het advies bij mij als kind ook als ik ging douchen. Totdat de ha en de kno arts continu wattenvezels in mijn oren vonden. Nu is de een daar gewoon gevoeliger voor dan de ander. Genoeg mensen die daar geen last van krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door