Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door La Vie
#2714464
Mijn hond heeft een voedselallergie en zijn na het eliminatiedieet bezig met toevoegen van diersoorten. Dat gaat vrij goed.
De laatste weken neemt de jeuk toe. Exact dezelfde jeukklachten en –plaatsen als afgelopen jaar, alleen dan 2 weken later.
Aangezien het pollenseizoen 2 weken later is begonnen dit jaar had ik een vermoeden voor een omgevingsallergie.
Een huidtest vind ik erg belastend voor de hond dus gisteravond bloed laten prikken voor de serumtest.
Beetje dom, maar wel waar, daarna ben ik pas echt gaan googlen bij Artuvetrin.
De serumtest test slechts 24 allergenen.
De huidtest grof geteld 3 x zo veel.

Wat is de waarde van de uitslag van een serumtest?
Als er niets uitkomt weet ik nog niet zeker of het geen omgevingsallergie is, ik denk bijvoorbeeld aan Den en Vlier.
Als er wel iets uitkomt weet ik nog niet of dat het enige is.

Hoe zijn jullie ervaringen?
#2714477
De serumtest is iets minder betrouwbaar, maar geeft wel een goed beeld. Je zou de serumtest als eerst kunnen doen en als daar iets uit komt ook de huidtest om specifiekere info te verkrijgen.
Door Lil
#2714635
Cayley werd behandeld aan de hand van de serumtest. De behandeling was uiteindelijk succesvol (ze had erge klachten en was al dik 6 jaar toen we ermee begonnen). Mijn toenmalige da deed niet vaak de huidtest. Die is erg vervelend voor een hond en meestal geeft de serumtest best een goed beeld. Hij deed dus alleen huidtest indien de serumtest daartoe aanleiding gaf of zo iets in die trant.
#2714733
Wij behandelen Julius ook op basis van de serumtest. Die was duidelijk zat, aangezien er 3 allergenen torenhoog waren en verder niets. 'T wordt anders als er uit de bloedtest erg veel reacties komen of de waarden om verduidelijking vragen.

@Lil, heb je met Cayley desensibilisatie gedaan?
Door Lil
#2715301
Roosjes3 schreef: Wij behandelen Julius ook op basis van de serumtest. Die was duidelijk zat, aangezien er 3 allergenen torenhoog waren en verder niets. 'T wordt anders als er uit de bloedtest erg veel reacties komen of de waarden om verduidelijking vragen.

@Lil, heb je met Cayley desensibilisatie gedaan?
sorry, had een druk weekend dus zie dit nu pas. Ja, ik heb de desensibilisatie van Artuvetrin gedaan. Kost een vermogen, kost ook veel doorzettingsvermogen. We hebben nog enorme ellende ermee gehad. Maar het hielp uiteindelijk wel goed. Slechts 2 keer ab erbij gehad. Nu kreeg ik van die da ook homeopatische zalfjes etc mee.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,90079.msg2083035.html#msg2083035
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door