Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anneke V
#271418
Hallo!

Onze katten & hond krijgen nu al een tijdje rauw vlees 's avonds in afwachting dat we al ons materiaal om full-time te barfen hebben 8)

Bij onze hond is alles verdwenen in minder dan 30 seconden ::) ;D , onze katten doen er veel langer over ::)
Onze kattin wou het eerst niet & dan deed ik er een koffielepeltje Sheba over & dan at ze alles op... Nu doe ik er geen blikvoer meer over & laat ze het soms gewoon staan... :'(
Onze kater eet er goed van, maar hij eet nooit zijn portie helemaal op, als ik deze dan wegneem dan komt hij na een half uur of uur terug zoeken naar zijn eten dat ondertussen al weg is.... :-\

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze hun portie dagelijks opeten?????
En hoe kan ik het aantrekkelijker maken voor hun???
Bv: gisteren had ik een mix gemaakt van kabiliauw, rundsvlees & 2 kippenhartjes, ik mix dit totdat het op gehakt lijkt ::) anders eten ze het zeker niet ::) ! Ze hebben er allebei nog niet van willen proeven!!!! :'(
Er bovenop lagen stukjes kabilauw & ze bekeken mij allebei zo van " wie geeft er nu rauwe vis aan een kat" ::) ??? :o
Katten zijn moeilijke eters, maar ik had nu toch wel gedacht dat ze hun rauw menukes zouden lusten :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271439
Waarom heb je de kabeljauw door het vlees gedaan?
Volgende keer zou ik de vis gewoon als vis maaltijd geven.
En hier eten de katten ook niet in 1 keer hun bakje leeg, ik laat het gewoon staan, dan komen ze later terug om het op te eten.
Door Anneke V
#271456
[quote="sylvia"]
En hier eten de katten ook niet in 1 keer hun bakje leeg, ik laat het gewoon staan, dan komen ze later terug om het op te eten.
[/quote]

Kan het geen kwaad als dat rauw vlees daar zo een uur of langer staat???? ???
Of geeft dit misschien enkel een probleem in de zomer ??? Ik bedoel qua versheid & voor de katten hun gezondheid (beestjes etc) ???
Laatst gewijzigd door Anneke V op ma 28 feb 2005, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271471
[quote="Anneke V"]
Kan het geen kwaad als dat rauw vlees daar zo een uur of langer staat???? ???
Of geeft dit misschien enkel een probleem in de zomer ??? Ik bedoel qua versheid & voor de katten hun gezondheid (beestjes etc) ???
[/quote]

Zomers doe ik er een schotel oveheen, zodat er geen vliegen op kunnen zitten, de katten gooien deze schotel eraf als ze weer willen eten
Door Ollie
#271472
[quote="sylvia"]
Zomers doe ik er een schotel oveheen, zodat er geen vliegen op kunnen zitten, de katten gooien deze schotel eraf als ze weer willen eten
[/quote]

Hahahaha je blijft ook bezig hé ;D
Door Anneke V
#271476
[quote="sylvia"]
Zomers doe ik er een schotel oveheen, zodat er geen vliegen op kunnen zitten, de katten gooien deze schotel eraf als ze weer willen eten
[/quote]

Ja, dat zie ik ze thuis ook nog doen.... ;D
Best een plastieke schotel dus ... ;D of een kartonnen bord.... :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271480
Anneke V schreef: Ja, dat zie ik ze thuis ook nog doen.... ;D
Best een plastieke schotel dus ... ;D of een kartonnen bord.... :D
Ja geen te zware schotel , en als je een erg enthousiaste kat hebt is onbreekbaar ook gewenst ;D
Door Borke
#271581
Ik moet hier toch soms wel een beetje lachen, heb de indruk dat het vooral 'hondenmensen' zijn hier op BP?

Een kat is nou eenmaal geen hond en een kat eet ook heel anders dan een hond.
Onze kat is dol op haar verse vlees, net als de hond. Zet het bij de hond neer en hij eet het achter elkaar op.
Doet de kat dat ook, dan moet ze spugen, dus ik ben allang blij dat ze zo nu en dan een hapje neemt.

Oplossing: gewoon de kat(ten) die vers eten aan het eind van de avond en in de ochtend eten geven in een aparte ruimte waar de hond niet bij kan en de kat eet (mits het eten smakelijk is naar mening van de kat) langzaam gedurende de nacht/ochtend het eten op.
Opletten dat er geen vliegen bij komen en je hebt geen problemen, mits het voer goed vers is als je het neerzet.

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271652
Mijn katten eten trouwens ook wel eens gewoon hun bakje in één keer leeg, en danm spugen ze echt niet. Het ligt er alleen wel aan wat er in het bakje zit, als ze iets heel erg lekker vinden gaat het bakje schoon op in 1 keer.
Maar het voer van mijn katten staat hoog, en als ze het niet in 1 x eten kan het daar gewoon blijven staan tot ze wel trek hebben.
Door Borke
#271729
Bij mij spugen ze gelukkig ook niet allemaal in zo'n situatie, op Franny na en dat is nou net degene die voor haar gezondheid vers 'moet' eten van mij!

Bij ons staat het eten ook 'hoog' op de 1e verdieping en onderaan de trap een traphekje zodat de hond de trap niet op kan :-)

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271731
AstridStraver schreef: Bij mij spugen ze gelukkig ook niet allemaal in zo'n situatie, op Franny na en dat is nou net degene die voor haar gezondheid vers 'moet' eten van mij!

Bij ons staat het eten ook 'hoog' op de 1e verdieping en onderaan de trap een traphekje zodat de hond de trap niet op kan :-)

Groetjes,
hahaha bij mij staat het anders hoog op het aanrecht in de bijkeuken ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door