Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2709543
voor wie geïnteresseerd is om hier aan deel te nemen, ga naar de volgende website en klik op link: Intervisie
http://www.vetined.nl/cursussen/6

Rauwvlees zou volgens sommigen van ‘zijn’ fans gezonder zijn en
(chronische) ziektes kunnen voorkomen en genezen. Diezelfde ‘rauwvlees’
fans wagen zich aan beweringen dat brokken de gezondheid van onze
huisdieren benadelen. De ‘brokkenfans’ die ver in de meerderheid zijn,
weten zich gesteund door uitgebreid wetenschappelijk onderzoek. Zij
waarschuwen voor de niet (goed) onderbouwde argumenten van de
‘rauwvleesfans’, de reële kansen bij rauwvleesvoeding op besmetting van
dier (en mens!) en voedingstekorten. Met Visie Versa gaan we samen op
zoek naar goed onderbouwde argumenten vóór en tegen.

DOE MEE ...!
aan de discussie over dit thema op Linked-in! Samen met (andere)
dierenartsen, paraveterinairen, voedingsconsulenten, medewerkers van
dierenspeciaalzaken, kynologen, kattenliefhebbers, huisdierbezitters e.d.
#2714327
Ik vind trouwens de discussie tussen de voor- en tegenstanders (op het filmpje) ècht waardeloos. De aangedragen argumenteringen zijn slap, niet uitgediept, van beide kanten eigenlijk alleen maar gebaseerd op wat persoonlijke ervaringen, weinig overtuigend allemaal....

De enige die een beetje goed uit de verf komt is de DA uit het Noorden van het land.

Maar misschien is mijn indruk wel helemaal verkeerd, hoor, er is behoorlijk geknipt in de uitzending...

Ik ga weer verder kijken.

Ik vraag mij iets af.....toen men de brokjes voor honden en katten ging produceren....op welke studies baseerde men toen (en nu) de benodigde ingredienten in een uitgebalanceerd dieet? Wat waren de uitganspunten toen en waar was dat op gebaseerd?
#2715742
Waarbij vanzelf Huub en Nannette's praatje niet anti zijn en die van die ene DA ook niet. Die dan vervolgens blundert door te zeggen "geef je de KVV lekker bevroren"  :-X. En direct terug in d'r mand teruggetrapt wordt door Dokter Bob ::). Die heel gewichtig over zijn brilletje zit te kijken en zo waarschijnlijk 'de enige echte autoriteit' uit te willen hangen. Maar goed, "gelukkig" komt niemand uit de verf in dit priet-praatjes-discussie-forum-tafel :-X. Dit is lager dan niveau Jip en Janneke, gaat nergens de diepte in, niemand komt met goede onderbouwing (vers niet en anti-vers ook niet), wat was hier nou ook alweer de bedoeling van?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door