Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2714135
Grom...volgens mij heb ik een vleug kennelhoest/nies in huis, Tom heeft een hele schorre blaf en sinds vandaag wil ie helemaal niet meer blaffen...lekker rustig opzich maar niet heel fijn voor hem  ;)
Eten en drinken gaan prima, hij is ook gewoon normaal actief en zelf neig ik ernaar niks te doen, heb nog L-Lysine staan denk dat ik dat er maar in ga gooien.
Doki....tja daar valt het niet aan op als ie iets aan zijn luchtwegen heeft...dat heeft ie immers altijd  :P En Freud is hangerig, warmig en hoest en niest met consumptie, maar ook die eet en drinkt prima en is niet ziek-ziek.

Enige wat ik me afvraag...besmettelijkheid hoe zit dat? Ik ga dinsdag naar mijn oppasadres met 2 (ongeente) katten waarvan er 1 oud en ziekelijk (diabetes met mogelijke diabetische neuropathie) is... :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2714137
De besmettingsgraad is vrij hoog, dus ik zou met kuchende beestjes niet naar andere beestjes gaan en zeker niet als ze al oud en/of ziekelijk zijn.  :-\

Niks doen is niet echt een optie hoor, hij heeft dus blijkbaar al last van zijn keel en dat kan dus makkelijk doorslaan naar een keelontsteking of ergo een longontsteking. Hoestsiroop en Echinace forte van Bloem zijn hier altijd de EHBK middelen en heeft tot nu toe altijd weten te voorkmen dat het meer werd dan wat gekuchel.
Door Martine-Tom
#2714143
Nouja, nietsdoen in de zin van liever geen ab indien niet nodig...
Echinacea heb ik in huis, hoestsiroop zal ik even halen idd, nog niet aan gedacht...
Goffer...zo balen...lekkere timing ook  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door