Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2712857
Ik zit met een dilemma. Ik heb altijd geroepen ik geef mijn hond geen 2de chip, maar vind dit zielig worden voor kyra. Na ruim ene jaar is hij eindelijk uitgewerkt en goed ook, maar hij is kyra weer goed tot last. dat is 2 keer per jaar voor zeker 3 weken heel erg. kyra word ook steeds ouder en doet er steeds minder tegen. ik zeg er ook wel wat van en dat helpt, maar ook maar even. daarmee doet hij het in het luchtledige ook nog wel eens bij haar.  nou vind ik hem met chip echt verschrikkelijk echt niet leuk nog erger tegen andere honden en totaal niet leuk. zonder chip is hij beter bereikbaar veel liever en ik vind hem gewoon fijner. Wat zouden jullie doen? castreren wil ik niet, maar zo lang kyra er nog is en ik hoop nog heel lang ook maar ze word ook minder weerbaar. Ik weet niet wat ik zal doen. iemand tips? gewoon chip erin of niet.
Door Alba
#2713114
Heb je geen adres waar de reu de 3 weken kan logeren?
Als ik je verhaal zo lees is een tweede chip gewoon geen optie want dan bespaar je jezelf die 2x3 weken ellende maar krijg je er 52 weken een hond die helemaal niet leuk is en niet zoals jij 'm kent.
Door lightning
#2713134
Nee, hij is niet zo makkelijk. Ik weet hoe ik ermee om moet gaan een ander raakt misschien in paniek en wil geen problemen hebben/krijgen.

Het klopt wat je zegt 2 x3 weken minder ellende maar verder is hij niet zo erg fijne hond. bij hem heeft hij 14 maanden gewerkt ongeveer. Zelf denk ik dat al die testosteron voor hem ook niet zo fijn is. Hij word weer broodmager ondanks goed eten. met chip te dik zonder te mager. Nu is hij op het randje. het is dat hij een langhaar vacht heeft maar anders zou je schrikken.
Door lightning
#2713231
Jantina schreef: Er is ook een suplelorin variant die 6 maanden ipv 12 maanden werkt.
Die zat er ook in, hij werkt gewoon zo lang bij hem.


Kyra wilt nergens logeren waar ik niet bij ben. die kleeft aan me :-[

Ja ben bang dat als ik hem laat castreren hij zo word als met die chip. Ze zeggen door die chip is het gedrag net als wanneer je hem castreren.
Door Ramses1
#2713734
Kyra laten steriliseren een optie?

Ik heb hier zo'n beetje hetzelfde probleem gehad.
Gipsy's laatste loopsheid was een drama voor Ramses en dat wilde ik hem, mezelf en Gips niet meer aandoen, en Gipsy is gesteriliseerd.
Nou was het medisch gezien voor Gips wel nodig omdat ze veel te vaak loops werd (er bleken cyste's te zitten op haar baarmoeder).

Bij Ramses werkte de 6 maanden chip overigens krap 3 maanden... :(
Door lightning
#2713766
Ramses1 schreef: Kyra laten steriliseren een optie?

Ik heb hier zo'n beetje hetzelfde probleem gehad.
Gipsy's laatste loopsheid was een drama voor Ramses en dat wilde ik hem, mezelf en Gips niet meer aandoen, en Gipsy is gesteriliseerd.
Nou was het medisch gezien voor Gips wel nodig omdat ze veel te vaak loops werd (er bleken cyste's te zitten op haar baarmoeder).

Bij Ramses werkte de 6 maanden chip overigens krap 3 maanden... :(
Die is 9 jaar geleden al gesteriliseerd :biggrin2: Rainbow schijnt te weten hoe haar cyclus normaal zou zijn geweest of zo. Misschien ruikt ze toch nog ieder half jaar lekker ik weet het niet.
Door lightning
#2713850
Heb het ook met mijn Da over gehad. Ze zei we kunnen ook Tardak proberen, maar ik heb dat niet in huis en ben geen voorstander. Om eerlijk te zijn ik ook niet. Ze zei dat het ook wel eens niet werkt. We denken nog even verder.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2713895
lightning schreef: Die is 9 jaar geleden al gesteriliseerd :biggrin2: Rainbow schijnt te weten hoe haar cyclus normaal zou zijn geweest of zo. Misschien ruikt ze toch nog ieder half jaar lekker ik weet het niet.
heeft ze echt tekenen van loopsheid?
Door lightning
#2713902
*Dorothea* schreef: heeft ze echt tekenen van loopsheid?
Nee zij niet maar de hond denkt van wel. Ik merk niks aan haar. ze plast niet meer geen dikke doos niks. maar misschien ruikt ze lekkerder??
Door Roosjes3
#2713921
Heeft Kyra last van zijn toenaderingen? Een vriendin van mij laat haar gecastreerde reu gewoon 'zijn gang gaan' op haar loopse teef, omdat zij het allebei wel willen... Haha, dat vond ik in het begin heel vreemd, maar heeft veel rust gebracht in de tent daar.
Door lightning
#2713931
Nee absoluut niet. ze laat het ook wel merken maar vaak is alleen maar lip op trekken en grommen soms wel eens een knauw en gisteren bijna knokken. maar mijn meisje word steeds ouder en ik weet niet. Moet ik voor haar rust kiezen en zelf de overige 47 weken niet zo'n leuke hond of zo iets hebben van pech kyra. Denk dat hij er ook wel last van heeft. Hij staat steeds magerder.
Door Roosjes3
#2713940
Pfff... Moeilijke keuze hoor... Ik zou ze misschien zoveel mogelijk uit elkaar houden in die kritieke weken (kun je bijvoorbeeld geen traphekje in een deuropening gebruiken om ze allebei in een aparte ruimte te houden, maar toch met de deur open zodat ze niet geïsoleerd zijn?) en dan géén suprelorin...?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door