Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2712739
Ik kan gratis aan kleine stukjes kipkarkas komen, en ook de kale poten met een klein beetje vlees eraan. Kan ik dat wel geven? Ik heb 2 grote honden en ben bang dat ze er misschien in verslikken omdat het keine stukjes zijn van zo'n 5 tot 10 cm.
Laatst gewijzigd door nicolioo op di 09 jul 2013, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2712792
Dat ligt er helemaal aan hoe jouw honden eten.
Sommige honden knagen heel rustig hun eten op en andere proberen zo de hele boel in 1 keer naar binnen te kieperen.

Als jouw honden bij de laatste categorie horen, dan zou ik het niet zo geven.
Wel zou je het eventueel kunnen malen (gratis is natuurlijk altijd erg aantrekkelijk!).

Om wat voor poten gaat het? Van een kip? Die zouden ze moeten kunnen eten (bij twijfel even kijken of je ze met een snoeischaar kunt doorknippen). Daarnaast zou ik er ook voor zorgen dat er voldoende spiervlees bij wordt gegeven, zodat de verhoudingen goed blijven.

groet,

Judith
#2712806
nicolioo schreef: Malen is een goede optie, spiervlees moet er zowieso bij. Ik heb alleen geen molen, kanhet o n een goede keukenmachine, die kleine karkasstukjes dan.  De poten ga ik zo wel geven.
Ik zou er zeker geen gewone keukenmachine voor gebruiken, tenzij je hem niet meer nodig hebt.
Kipkarkas is niet heel erg hard, maar toch te hard voor je keukenmachine.
#2712842
Thea schreef: Je kan er bouilion van koken.
Evt het vlees van de karkassen erin laten, dus botjes eruit.
Dan in ijsvormpjes , plastic bekertjes , siliconen muffinvorm of wat dan ook.
Lekkere ijsjes van maken. ;)


Dat lijkt mij idd het beste idee , met grote honden
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door