Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2711947
Oscar heeft nu al 2,5 week last van een virusje. Hij is er niet ziek van, maar zijn buik blijft met ups en downs lastig doen. De ene dag is de ontlasting redelijk tot goed, de andere dag is het weer spuitpoep. Vandaag ook weer 2 keer overgeven. Kort daarvoor is ie even wat min, maar nadat ie het kwijt is, is hij ook gelijk weer gewoon normaal happy.

Ik heb hem de eerste dagen op spiervlees en pens gehouden en wat kvv. Toen de ontlasting beter werd heb ik weer rustig aan overgeschakeld naar normaal vleesbot. Beginnend met plofkipkarkas, later toen dat goed genoeg leek te gaan ook weer haas. Maar nu is het dus weer pet.

Ik weet nu even niet wat te doen. We zijn 2 weken terug begonnen met phytonics probiotica. Hij krijgt standaard ook doils joint en phytonics joint comp. De kvv was van lotgering (15% bot, de wildversie) en qua Barf hou ik normaal gesproken de normale percentages aan en de afgelopen 2 weken ben ik ruimer met spier/pens/orgaan geweest en wat voorzichtiger met bot. Maar niet zoveel dat dat de spuitpoep veroorzaken kan.

Morgen hebben we hydrotherapie, dus dan ga ik ook even met de dierenarts overleggen. Hij is wel pro-vers, maar of hij me daarin adviseren  kan weet ik niet. Wat zouden jullie doen? Ik maak me niet echt zorgen, want hij is verder totaal niet anders dan anders. Eet goed, drinkt goed, is actief genoeg voor dit warme weer. Maar ik weet net niet zeker of ik het wel goed aanpak zo.
Door Antonia
#2712205
Ik denk dat je het prima aanpakt. Wel zou ik voor zolang je kvv voert en merk kiezen met een hoger vleesbot percentage. Daarnaast zou ik tijdelijk even stoppen met de visolie (olie werkt laxerend) en wellicht wat extra vezels geven, bijvoorbeeld Groene Os Psyllium Husk of Puur Psyllium.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2712265
Ja, de olie en poedertjes hebben we gister even overgeslagen.

Ik denk dat ik dan nog maar een paar rollen tinlo ga halen. Houden we het nog even een poosje op gemalen, met extra spiervlees erbij en zonder olie. Kijken hoe het dan gaat.

Dank je wel!
Door Antonia
#2713482
Kaela schreef: Oscar heeft nu al 2,5 week last van een virusje. Hij is er niet ziek van, maar zijn buik blijft met ups en downs lastig doen. De ene dag is de ontlasting redelijk tot goed, de andere dag is het weer spuitpoep. Vandaag ook weer 2 keer overgeven. Kort daarvoor is ie even wat min, maar nadat ie het kwijt is, is hij ook gelijk weer gewoon normaal happy.

Morgen hebben we hydrotherapie, dus dan ga ik ook even met de dierenarts overleggen. Hij is wel pro-vers, maar of hij me daarin adviseren  kan weet ik niet. Wat zouden jullie doen? Ik maak me niet echt zorgen, want hij is verder totaal niet anders dan anders. Eet goed, drinkt goed, is actief genoeg voor dit warme weer. Maar ik weet net niet zeker of ik het wel goed aanpak zo.
Wat vond de dierenarts van je aanpak en had hij wellicht nog suggesties?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2713505
We hebben het niet inhoudelijk over de voeding gehad. Wel over het ziektebeeld en dat vond hij niet zorgwekkend. Hij zei ook dat ze het nu veel zien en dat het wel eventjes kan duren. Zolang er geen bloed bij kwam en Oscar zo fris en fruitig blijft, was het een kwestie van afwachten.

Edith: en de afgelopen 2 dagen is het ook weer wat beter (steviger), dus dat is ook mooi.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door