Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ollie
#271068
Aangezien het vers voeren nog niet echt wil lukken, omdat de kat te slecht groeit ben ik toch op zoek naar een betere brok. :-[ :-\

Een vriendin van mij voert dit merk(zie link) al een hele tijd en is hier erg over te spreken... Kent iemand van jullie dit?

http://www.renske.nl/renske/arden_produkt.htm
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271092
Ik heb geen ervaring met deze brok, gewoon proberen en kijken hoe het bevalt, ook qua ontlasting , hoe ziet het eruit en de hoeveelheid.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 27 feb 2005, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#271108
Oh oke, en heb je ook nog andere suggesties of ervaringen qua betere brok?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271144
Ollie schreef: Oh oke, en heb je ook nog andere suggesties of ervaringen qua betere brok?
Nutro hebben ze ook voor katten , dan ga ik ervan uit dat het voor katten net zulke qualiteit is als de hondenbrok.
Maar verder heb ik er ook niet zo´n verstand van, ik voer geen brokken dus ikke nie wetuh
Door Ollie
#271170
sylvia schreef: Nutro hebben ze ook voor katten , dan ga ik ervan uit dat het voor katten net zulke qualiteit is als de hondenbrok.
Maar verder heb ik er ook niet zo´n verstand van, ik voer geen brokken dus ikke nie wetuh
Hmm ::) nou ik zal eens even kijken of ze dat hier verkopen.

Die link die ik er heen gezet heb van dat voer, dat schijnt ook blaasgruisvoorkomend te zijn..
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271175
Ollie schreef: Hmm ::) nou ik zal eens even kijken of ze dat hier verkopen.

Die link die ik er heen gezet heb van dat voer, dat schijnt ook blaasgruisvoorkomend te zijn..
Ik kan je echt niet helpen, zakken lezen en vergelijken en dan beslissen welke je wilt geven.
Door Borke
#271196
Ik geef mijn katten al meer dan 7 jaar Royal Canin en ze doen het er prima op (behalve Franny dus, die CB eet).

Tja... mijn hond wil ik het niet geven, dus eh.... kijk naar de etiketten en maak je eigen keuzen :-)

Groetjes,
Door Borke
#271200
PS alle brokken van de wat betere merken zijn blaasgruis voorkomend en vaak ook goed voor het gebit en geweldig 'dit' en 'dat' enz.

Kortom, lees objectief het etiket en beslis dan en ga niet af op al die mooie marketingpraatjes!

Groetjes,
Door Ollie
#271226
Tja...ik heb er ook totaal geen verstand van, wat er wel en niet in hoort te zitten, ja granen hoort er niet in thuis, net als bietenpulp toch ???en dat zit ook bijna overal in.
Door Ollie
#271238
Ik las ook ergens in een topic, dat Lizzy haar kat Hope farms gaf? Ik ben even aan het zoeken geweest op de site van Hope farms, maar kan helemaal geen kattenvoer vinden? ???

Lizzzzzzzzyyyyyyy!!! ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271329
Ollie schreef: Tja...ik heb er ook totaal geen verstand van, wat er wel en niet in hoort te zitten, ja granen hoort er niet in thuis, net als bietenpulp toch ???en dat zit ook bijna overal in.
In alle brokken zitten granen, bietenpulp is een goedkope vezel.
Gewoon opletten dat je geen brok koopt die stijf staat van de BHA en BHT e.d
Door amber2
#271349
Wij voeren onze kat ook al jaren royal canin omdat dat het enige is wat hij nog wil eten (versvlees kan hij niet verdragen) en hij doet het er ook vrij goed op. Maar toen ik laatst op vakantie onze honden royal canin gaf (zij eten normaal wel kvv), viel me dat zo enorm tegen dat ik onze kat het liefst ook wat anders zou gaan voeren. 1 hond krabte en beet zijn buik namelijk binnen een week helemaal open (door de chemische antioxydanten..?), en daarnaast bleek de eiwitkwaliteit heel slecht (ik denk door de verhitting bij bereiding) want hun bespiering verdween helemaal, maar misschien zou dat op elke geexpandeerde brok wel gebeuren hoor. Voor je kat kan je misschien Felidae eens proberen, gaat nu Catloversgold heten; via canidae-eu.com kan je daar een proefzakje van aanvragen en het geloof ik ook bestellen. Dit bevat als graan rijst en er zitten ook enzymen en probiotica in, en geen chemische toevoegingen; dus dat is voor een brok vrij goed. Voer je nu wel gedeeltelijk versvlees of helemaal niet?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271364
Royal Canin is het beste merk wat betreft de puppy lijnen die ze verkopen, maar wat de rest betreft is voor mij de kliko goed genoeg.
Door Ollie
#271366
Ik voer nog steeds de prins brokjes die ik heb mee gekregen van de fokker. Ik geef ' s morgens vlees en 's avonds brok, maar dat vlees wat ik geef eet hij maar een klein beetje van.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door