Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door frodo quin
#2711863
Deze zaten fout in een bestelling en zouden fazantennekken en patrijskarkas moeten zijn. Nekken zijn het zeker niet, patrijskarkas weet ik niet, maar ze lijken mij wat klein al is een patrijs ook niet groot, dus wie weet. Ze zijn volledig, behalve pootjes, hoofd en ingewanden, organen lijken er wel in te zitten en wegen over het algemeen 220à230 gram de grootste 274gram.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan iemand me helpen?
Door frodo quin
#2711873
Is dat niet wat zwaar voor een kwartel? Ik gokte zelf op duif, maar ik heb nog nooit duif-, kwartel-of patrijskarkas gezien, dus het is ook maar een vage gok. Ik wil het vooral weten omdat ik duif ook gemalen heb en dan te weinig variatie heb als ik het beide geef.

Op foto lijken ze wel wat lichter, zal nog is proberen een andere foto te trekken.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2711874
een kwartel weegt ong 150 a 200 gram een duif 300 tot 400 gram...

hoe groot is het? ik gok bij een kwartel op zo n 15 cm?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2711876
Je zou  anders even kunnen kijken op de site van www.degomeat.nl daar staan afbeeldingen van zowel duif als kwartel karkassen, misschien dat je het dan kunt zien?
Door Nugget
#2711878
Kwartel.
Duiven zijn qua vleeskleur veel roder.
Patrijs volgens mij ook en de huid is anders.
Door Annemarie Rijnveld
#2711879
Ik heb dagelijks kwartels onder ogen voor mijn katten; nu is de foto niet erg duidelijk. Het zou een kwartel kunnen zijn, maar toch vind ik deze te donker voor een kwartel. Die van mij zijn lichter van kleur, en hebben een langerektere vorm. Mijn kwartels wegen zo 170-200 gr.

Maar je hebt kwartels in verschillend formaat. In Nederland worden veelal de joekels verkocht (en Komen uit Italie  ;)  )
Door frodo quin
#2711880
Afbeelding

Afbeelding

Ze blijven er redelijk licht uitzien. Het stukje er naast is trouwens een stukje wilde eend karkas. Het is iets lichter dan fazant, grijzer, maar veel donkerder dan bv kip en kalkoen. Er zit ook nog vrij veel donker bloed in.

Het komt van degomeat, heb hem ook gemaild om te vragen wat ik nu gekregen heb, maar hij zegt dat hij van de foto's niets kan zeggen vandaar dat ik het hier ook vraag.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2711882
Kwartel, zonder kop met inhoud. Ik heb ze ook liggen, dacht dat ik karkassen zou krijgen maar kreeg de hele kwartel. Zonder kop dus.
Door frodo quin
#2711883
Het is natuurlijk geschat, maar als ze zonder poten, hoofd, ingewanden en een deel van de,organen van 218 tot 274gram wegen vermoed ik dat ze toch 300-350gram zullen wegen. Ze zijn denk ik te donker en te groot om kwartels te kunnen zijn, zien die er niet meer uit zoals kip? 
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2711886
Ik vond ze ook vrij groot, maar bij mij waren het toch echt kwartels. Ik had een paar losse die dus ook niet gestickerd waren en een aantal in een zakje met een label erop met geslachte kwartel.
Door frodo quin
#2711890
Maar stickertjes kloppen spijtig genoeg niet altijd, als de stickers kloppen is dit patrijskarkas en is de kalkoen eigenlijk wild konijn.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2711892
Wat wil je nou horen? Dit is geen konijn, geen fazant en bij mij was het dus kwartel. Ik denk dat jij ook kwartel hebt gekregen, maar als jij denkt dat het kip of patrijs zou kunnen zijn is dat toch ook prima.  En ik vertrouw degomeat in zoverre dat ik wel op stickertjes af durf te gaan. Ik zie nog wel verschil tussen een knijn en kip en meestal kloppen mijn bestellingen met de stickers.
En als je het helemaal niet vertrouwt kun je het altijd nog in de kliko gooien.
Door frodo quin
#2711910
Ik wil achterhalen wat het is, zie vorige posts. Als jij denkt dat het kwartel is is dat prima  :)
Dat het geen konijn, kip of fazant is weet ik ook. Kwartel had ik nog niet aan gedacht aangezien die zo veel lichter op foto's, lijkt eerder de kleur van kip. Zelf dacht ik vooral aan duif of patrijs, maar aangezien ik enkel nog maar gemalen duif heb gehad en patrijs telkens ontbrak bij mijn levering heb ik nog nooit een karkas van beide gezien. Voor de duidelijkheid kalkoen en konijn zijn spiervlees en daar zie ik wel het verschil, vandaar dat ik ook weet dat de sticker niet klopt. De kilo nekken was niet gestickert en dat bleek dus hetzelfde te zijn als op de foto, de rest had patrijskarkas op de sticker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door