Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2709150
Ik begin nu steeds meer te twijfelen of ik wel of niet moet overstappen op kvv zonder granen! Ben bang voor het ontgiftigen ivm met haar atopie en  ontgiftigen kan gepaard gaan met heftige jeuk! Heb op een topic gelezen dat ontgiftigen voor ieder jaar dat een hond brokken eet,een maand x de jaren ontgiftigings verschijnselen heeft! In Radja haar geval dus bijna 14 maanden,zij is 13,5 jaar! Maar ik zie haar zo genieten van de pens, om de dag en vers vlees ( gevarieerd ) ook om de dag! Dus iedere avond rauw vlees!wil het evt. Na onze vakantie doen,september,omdat ik niet weet of we in Spanje kvv kunnen kopen! En hoe moet ik het afbouwen,want ze eet nu RC skin support ivm atopie! Wat redelijk goed gaat! Heb nu haar portie brokken verminderd,omdat ze nu ieder avond rauw vlees krijgt! Wie kan mij adviseren?

Groetjes Jacqueline
Laatst gewijzigd door Radja op di 27 aug 2013, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#2709181
Hoi Jacqueline,

lastig hoor. Je geeft al gedeeltelijk rauw voer gecombineerd met brok en daar doet Radja het goed op, toch? Je zou zelf een menu kunnen samenstellen, zodat je precies weet wat ze binnen krijgt en waar ze eventueel op reageert. Ik zelf zou me niet zo zorgen maken om het ontgiften, vooral ook omdat ze al gedeeltelijk op rauw voer zit, maar misschien zie ik dat fout?

Wat ik zelf zou doen is contact opnemen en overleggen met een dierenarts die verstand heeft van rauw voeren, bv holistisch dierenarts Tannetje Koning of Erwin van Gijtenbeek (van Any Animal). Er zullen er misschien wel meer zijn, maar dit zijn de enige namen die ik ken.

Ps. Je meisje is 13,5 jaar oud; ze moet een fijne oude dag hebben, zonder (al te veel) jeuk en andere vervelende zaken. Wanneer ze het goed doet op een bepaald soort van voer zou ik daar mee door gaan.
#2709245
Dank je Remy,dit had ik ff nodig! Ik mag eigenlijk niets anders bij die RC skin support geven,maar omdat ze zeker 2 jaar ' jeukprikken' ,prednison dus en veel AB heeft gehad,ben ik na heel veel lezen op BP,zonder overleg met DA met gevarieerd rauw begonnen,omdat haar afweersysteem weer opgebouwd moet worden! Mijn DA was ook al geen voorstander om puur pollen,jeuk en huid te gebruiken,maar toch toestemming voor gekregen! Hij vond het zonde van het geld wat ik erin stak!!! Heb inmiddels al een homeopathische DA ingeschakeld en zij wil even de tijd nemen om mijn email goed te lezen,omdat ze net terug is van vakantie en echt de tijd te nemen voor mijn mail! Nogmaals bedankt!!!

Groetjes Jacqueline en Radja
#2710729
Zomaar even een paar opties die in me opkomen:

* héél geleidelijk overschakelen. Kost meer tijd maar minder kans op problemen.
* nier en lever functie laten nakijken. Is die goed dan heb je minder kan op zware ontgifting en kan het lichaam het waarschijnlijk best wel aan.  Beetje extra vocht over de dag verdeeld geven de eerste tijd wil ook helpen ( uitgelekt bloed met water gaat er hier altijd makkelijk in ;))
* ondersteuning via homeopaat lijkt me ook niet verkeerd, maar die kant ben je al aan het uitzoeken.
#2711042
Dank je pallas ik ben idd al geleidelijk aan het overschakelen. Was al een tijdje terug bloed afgenomen om nier,lever,schildklier en suiker uit te sluiten ivm jeuk,bleek atopie te zijn! Nieren had een afwijkende waarde,een tekort aan epo,waardoor er te weinig eiwit aangemaakt werd! Maar zelf en ook mijn homeopate denk dat dit komt,omdat ze bijna 2 jaar lang iedere 6 tot 8 weken die rottige"jeukprik"heeft gekregen ( helaas )en een behoorlijk aantal keren AB! Ze doet het echt fantastisch op kvv en die vieze brokken,deze vond ze sowieso al niet lekker,laat ze liever staan en we moeten er echt van alles bij in doen om het haar te laten eten,komkommer,sinaasappel,meloen of karnemelk! Ik durf het niet te mengen met kvv,omdat de vertering van brokken anders is dan vers! Karnemelk geef ik haar als natuurlijke vlooien en tekenbestrijding,want van knoflook kunnen zeker oudere honden bloedarmoede van krijgen!
#2711386
pallas schreef: Zomaar even een paar opties die in me opkomen:

* héél geleidelijk overschakelen. Kost meer tijd maar minder kans op problemen.
* nier en lever functie laten nakijken. Is die goed dan heb je minder kan op zware ontgifting en kan het lichaam het waarschijnlijk best wel aan.  Beetje extra vocht over de dag verdeeld geven de eerste tijd wil ook helpen ( uitgelekt bloed

* héél geleidelijk overschakelen. Kost meer tijd maar minder kans op problemen.
* nier en lever functie laten nakijken. Is die goed dan heb je minder kan op zware ontgifting en kan het lichaam het waarschijnlijk best wel aan.  Beetje extra vocht over de dag verdeeld geven de eerste tijd wil ook helpen ( uitgelekt bloed met water gaat er hier altijd makkelijk in ;))
* ondersteuning via homeopaat lijkt me ook niet verkeerd, maar die kant ben je al aan het uitzoeken.
Laatst gewijzigd door Radja op zo 07 jul 2013, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#2711394
Sorry 2x jouw citaat,ik ben echt een leek op een forum;-)!

Maar ik heb een vraag, ikheb in ander topics van jou gelezen dat jij ook een hond, volgens mij ook een langhaar, met jeuk hebt/ had?,voedsel allergie en ook atopie? Nu is mijn vraag,zou ik de kvv kunnen mengen met de brokken RC skin Support? Radja vindt ze zo vies,dat ze het gewoon weigert te eten! Eerst lukte het wel met komkommer,of fruit,of wat karnemelk,maar nu ze iedere avond kvv krijgt,is het eten van brokken een ramp geworden! Ze eet dan liever niets dan een beetje!

Alvast weer bedankt ! Groetjes Radja
Laatst gewijzigd door Radja op zo 07 jul 2013, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#2714222
Het gaat nu goed sinds ik de helft van haar dagelijkse hoeveelheid brokken er door heen meng,ik heb haar zelden zo smakelijk zien eten! Had het veel eerder moeten doen! Moet nu weer ff afwachten,ze heeft een blaasontsteking! Paar jaar geleden ook wat resulteerde in kristallen in urine en speciaal dieet van RC urinary s/o . Mocht dat weer het geval zijn,moet ik het vers erop aanpassen,neem ik aan?
#2714250
Die cranberries ben ik idd van plan om te gaan doen,maar ik moet over anderhalve week terug naar de DA om plasje te controleren. Dan vraag ik direct ff hoe hoog PH waarde was en is en evt als er toch kristallen inzitten,wat voor kristallen! Ik lees me gek hier op BP en heb al veel notities gemaakt! Wat ik me wel afvraag is,zou ik die blaasontsteking middels veel sinaasappel hebben kunnen veroorzaken? Radja wilde puur jeuk en huid alleen maar op stukjes fruit en liefs sinaasappel!
Maar in ieder geval bedankt voor de cranberrie tip ;-)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door