Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door NoaKaj
#2711124
Als je een cattery hebt, mag je Tinlo Cattery Professional kopen. Dat is Tinlo Cattery met extra vezels. Ik ben allergisch voor het woord "vezels" omdat dat bij brokken betekent dat de troep nog meer koolhydraten bevat, maar in dit geval zijn het geen plantaardige vezels, maar "huid en haar".

Heeft dat nog enig praktisch nut? Tinlo zegt dat het de vertering vertraagt (minder snel honger) en minder ontlasting oplevert (niet dat ik daarover te klagen heb).
Gebruikersavatar
Door cath
#3185404
NoaKaj schreef:Als je een cattery hebt, mag je Tinlo Cattery Professional kopen. Dat is Tinlo Cattery met extra vezels. Ik ben allergisch voor het woord "vezels" omdat dat bij brokken betekent dat de troep nog meer koolhydraten bevat, maar in dit geval zijn het geen plantaardige vezels, maar "huid en haar".

Heeft dat nog enig praktisch nut? Tinlo zegt dat het de vertering vertraagt (minder snel honger) en minder ontlasting oplevert (niet dat ik daarover te klagen heb).
Heb jij dit al aan je katten gegeven?
Gebruikersavatar
Door Rico
#3185421
Ik begreep, want ook in de hondenvariant is er premium met onverteerbare delen erin, dat er onderzoek in Beekse Bergen geweest is, en dat bleek dat veel wilde dieren behoorlijk wat voedingsstoffen in de ontlasting hadden. Hun theorie is dat door er moeilijk/niet verteerbare onderdelen door te doen dit zorgt dat overige voedingsstoffen beter opgenomen worden.

Wat wel jammer is dat ik veel negatieve ervaringen las over deze varianten. Dus dieren die problemen er van kregen.
Ik heb ze zelf niet geprobeerd, en Rico krijg een paar maal in de week dus de kattenvariant. Maar gewoon Lam, eend, natuurlijk en konijn.
Door miik
#3185550
Tja, het is voor mij een reden om het niet te willen voeren... Als ik mijn honden/katten elke dag vacht/huid/haar voer, dan merk ik dat ze na een dag of 5 moeilijker gaan poepen. Het gaat prima als ik het afwissel, dus 1 dag met vacht en dan 2 dagen zonder... Dus een kvv waar het al standaard inzit vind ik dus niet handig.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door