Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nancy73
#2710968
Devina heeft weer last van haar voetzolen na de wandeling van een uur vanochtend. Wat kan ik hier aan doen behalve schoenen?

Er zit gewoon niet veel eelt op het grote kussentje van haar beide voorpootjes.
Door Lil
#2712545
raken ze snel wond of zijn ze droog?

Boris heeft in zijn jonge jaren inderdaad ook regelmatig last gehad van de voetzolen.
Balistol animal heeft toen ook veel geholpen. Als verzorging, niet voor het lopen want het maakt net als olie op mensen huid ook wel een beetje week (maar toch versterkte het bij hem ook). Let op dus de animal versie, want de gewone is voor wapens.  :biggrin2: Kocht die altijd in dierenspeciaalzaken in Duitsland. Hier in NL vond ik hem niet.

Als bescherming eventueel paw wax.
Door Nancy73
#2712555
Devina haar voorvoetjes hebben te weinig eelt daardoor doet het pijn als ze te lang op steen loopt. Nu het ook nog warm is krijgt ze nog sneller last.

Het gaat dan alleen om het grote kussentje. Ik heb in elk geval gympies gekocht voor haar
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2713552
Ik kreeg ooit de tip de voetzooltjes in te smeren met kamferspiritus, dat heeft bij Indy goed geholpen. Indy liep steeds z'n zooltjes kapot op het asfalt.
Door henneke
#2713583
*Dorothea* schreef: Ik kreeg ooit de tip de voetzooltjes in te smeren met kamferspiritus, dat heeft bij Indy goed geholpen. Indy liep steeds z'n zooltjes kapot op het asfalt.
klopt dat maakt de huid harder , wel goed opletten dat er niet gelikt wordt of met de poten over de kop gewreven !
Door Nancy73
#2713752
Kamferspiritus, die had ik nog niet!

Ik werd door iemand ook nog gewezen op cani sport spray en berkenteerolie. Nu zal er toch wel iets tussen moeten zitten wat Devina gaat helpen.

Dank jullie voor het meedenken.

Ze loopt nu op gympies wat ook helpt alleen loopt ze natuurlijk liever zonder die gekke dingen aan haar voetjes!

Afbeelding
Door Annemarie Rijnveld
#2713889
Nancy73 schreef: Kamferspiritus, die had ik nog niet!

Ik werd door iemand ook nog gewezen op cani sport spray en berkenteerolie. Nu zal er toch wel iets tussen moeten zitten wat Devina gaat helpen.

Dank jullie voor het meedenken.

Ze loopt nu op gympies wat ook helpt alleen loopt ze natuurlijk liever zonder die gekke dingen aan haar voetjes!

Afbeelding
Ach gossie,  ;D  och erremme , deze zelfde gimpies heb ik ook gebruikt voor Yuma  :-X
Hoe lang blijven ze bij jou aan de voetjes?  :D
Door Annemarie Rijnveld
#2713929
Nancy73 schreef: Ze zitten perfect, echt had ik niet verwacht. Ik dacht dat die dingen na 10 minuten wel uit zouden vliegen maar nee hoor.
Hahaha, ècht?? Maar dan loopt jouw hond zeker heel rustig? Yuma had ze na 2 minuten al verloren, kon ik weer terug, om ze te zoeken....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door