Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2710456
Yuma heeft volgens de DA een oorontsteking, en heeft Surolan voorgeschreven.
Ik heb dit maar gehaald en alvast gebruikt, want zij schudt iedere paar minuten erg met haar koppie.

Maar ik bedacht mij nu net dat Vetramil Auris ook heel goed is, toch?
Wordt dit op dezelfde wijze gebruikt, in het oor druppelen en masseren, 2x per dag?
Kan ik Vetramil ter vervanging van Surolan gebruiken, of beter beide gebruiken?
Door Stef@nie
#2710501
Hmm interessant, ik wist nog niet van het bestaan van Vetramil Auris af! Ik heb het even gegoogled en lees dat je er een soort van spuitje bij krijgt, waarmee je de juiste hoeveelheid kunt toedienen. En dat moet 1x per dag. Maar ik kom echt op geen enkele Nederlandse website uit! Waar kun je het krijgen? Ik ben er wel benieuwd naar.

Over het gebruik van de Surolan... Ik dacht dat het ook bij oorontsteking belangrijk was om de antibiotica kuur af te maken. Dus ik weet niet of het verstandig is om er mee te stoppen? En beide gebruiken zou ik ook niet zomaar doen, dat is wel erg veel spul in een oor...
Gebruikersavatar
Door kiara
#2710517
mijn kitten had ook flinke ooronsteking ook de surolan gehad, (ze had ook prut uit het oor), maar waarom wil je iets anders geven of erbij?
Ik zou inderdaad de kuur afmaken en niks anders erbij straks ben je verder van huis, kan ook komen door zwemmen zei mijn da toen ,dat mijn berner het ook had.
sterkte ermee ;)
Door Annemarie Rijnveld
#2710557
Ja, ik denk ook door het zwemmen...ik wil liever de Surolan niet geven, want er zit prednisolone in  :-\

Ik geloof (maar weet het niet zeker) als je maar 1 dag de AB/cort hebt gegeven dat het dan zonder gevaar op resistentie onderbroken mag worden. Zo werd mij dat hier door DA's altijd verteld.

Ik gebruik liever de Vetramil Auris, om mee te beginnen, en aanzien of ik het hier mee onder de knie krijg.

Ik kan het in Italie krijgen, Stef@nie
Door Stef@nie
#2710634
Ja, het is troep :-\ maar mijn ervaring is dat op het punt van een heuse ontsteking niets anders meer helpt :( . En ze hebben er vaak zo'n last van, (wat hier al een paar keer tot een bloedoor heeft geleid) en ab/cort helpt dan heel snel. Om erger te voorkomen, gaat er hier dus toch een ab in :( . Maar mijn hond is wel een ander geval, die heeft atopie. Wel helpt hier bijv. Puur Oor super goed om het oor te onderhouden en ontsteking te voorkomen. Maar op bepaalde momenten in het jaar speelt alles zo op, dat ik het met alleen de oordruppels niet red helaas. Ik ben daarom wel echt heel nieuwsgierig naar de Vetramil Auris. Jammer dat ik het hier niet kan krijgen, dan ging ik het ook eens proberen. Ik ben heel benieuwd of het bij Yuma gaat helpen. Ik hoop het, veel beterschap!
Door Annemarie Rijnveld
#2710659
Stef@nie schreef: Ja, het is troep :-\ maar mijn ervaring is dat op het punt van een heuse ontsteking niets anders meer helpt :( . En ze hebben er vaak zo'n last van, (wat hier al een paar keer tot een bloedoor heeft geleid) en ab/cort helpt dan heel snel. Om erger te voorkomen, gaat er hier dus toch een ab in :( . Maar mijn hond is wel een ander geval, die heeft atopie. Wel helpt hier bijv. Puur Oor super goed om het oor te onderhouden en ontsteking te voorkomen. Maar op bepaalde momenten in het jaar speelt alles zo op, dat ik het met alleen de oordruppels niet red helaas. Ik ben daarom wel echt heel nieuwsgierig naar de Vetramil Auris. Jammer dat ik het hier niet kan krijgen, dan ging ik het ook eens proberen. Ik ben heel benieuwd of het bij Yuma gaat helpen. Ik hoop het, veel beterschap!
dank je, ik ben een beetje sceptisch of Yuma idd oorontsteking heeft.  :-\  Zelf heb ik meer het idee dat er iets in het oor isterechtgekomen.  Maandag laat ik het nakijken door mijn eigen DA.  Gisteravond leek het na het druppelen met Surolan veel beter te gaan, maar vanochtend was het weer hopeloos.
Heb jij misschien nog een tip vor mij hoe ik snel die druppels in het oor kan spuiten? Yuma werkt niet meer mee, zij heeft er pijn aan, das duidelijk en wil niet meer dat spuitje in haar oor voelen. Het gaatje is heel dun, de vloeistof komt er veel te langzaam uit....ik heb geprobeerd het tuitje af te knippen, in de hoop een groter gat te hebben, maar het kanaaltje is en blijft dun tot aan de basis...kwam er zo ook achter dat het te korte tuitje dan niet meer diep in de gehoorgang komt. Twas geen goed idee.
Door M@rina
#2710929
Ik heb geen ervaring met vetramil auris wel met dermiel oorzalf. Helaas als er al een oorontsteking zit dan helpt de dermiel niet.

Hier een artikel over de behandeling met honignzalf het schijnt vooral te helpen bij chronische oorontsteking:
http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... fault.aspx

Bij Saar hielp Surolan ook niet het enige wat haar er tot nu toe vanaf helpt is Otiderm.
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 07 jul 2013, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Stef@nie
#2711027
Bedankt voor de info over Dermiel! Dat klinkt goed! Ga ik me even verder in verdiepen!

@Annemarie Oren zalven als ze ontstoken zijn is meestal lastig, omdat het gewoon zo gevoelig is. Het heeft hier ook altijd veel moeite gekost, maar inmiddels ben ik er stukken handiger in en lijkt Maxi door te hebben dat ze beter even mee kan werken en het dan het snelste klaar is. Maar het scheelt inderdaad wel als het flesje ook meewerkt, zodat je het ook snel af kan handelen. Surolan heb ik volgens mij in een grijs verleden ook al eens gehad, maar heb de laatste keren Easotic meegekregen en dat had al snel effect. Geen idee of je dat ook in Italië kunt krijgen. Het is inderdaad niet zo'n gek idee om het oor nog even te laten checken, omdat mijn ervaring dus wel is dat ab snel effect heeft. Of dat er inderdaad misschien een andere ab nodig is. Rot zeg, dat Yuma nog last heeft :( . Schudt ze nog zoveel met haar kop?
Door Annemarie Rijnveld
#2711071
Stef@nie schreef: Bedankt voor de info over Dermiel! Dat klinkt goed! Ga ik me even verder in verdiepen!

@Annemarie Oren zalven als ze ontstoken zijn is meestal lastig, omdat het gewoon zo gevoelig is. Het heeft hier ook altijd veel moeite gekost, maar inmiddels ben ik er stukken handiger in en lijkt Maxi door te hebben dat ze beter even mee kan werken en het dan het snelste klaar is. Maar het scheelt inderdaad wel als het flesje ook meewerkt, zodat je het ook snel af kan handelen. Surolan heb ik volgens mij in een grijs verleden ook al eens gehad, maar heb de laatste keren Easotic meegekregen en dat had al snel effect. Geen idee of je dat ook in Italië kunt krijgen. Het is inderdaad niet zo'n gek idee om het oor nog even te laten checken, omdat mijn ervaring dus wel is dat ab snel effect heeft. Of dat er inderdaad misschien een andere ab nodig is. Rot zeg, dat Yuma nog last heeft :( . Schudt ze nog zoveel met haar kop?
Hoi, ik heb het even gegoogeld, en ja, ik kan het ook in Italie krijgen.
Het zou handig zijn als die flesjes van wat soepeler materiaal gemaakt werden, want jeetje wat een gedoe, als de hond niet meewerkt, en je man is er niet!!
Ik geloof dat Yuma nu wat minder met haar oren flappert, al loopt zij nog wel flink scheef met haar koppie.
Volgens mij is haar wang, zo'n 15 cm na de mondhoek daar waar de kaak normaal het breedst is, ook lichtelijk gezwollen. Kan dat? Of is dat mijn verbeelding?
Ik kan mij er niets van herinneren bij vorige honden  :-\

Wij hopen er maar het beste van.
Door Annemarie Rijnveld
#2711772
Updeet Yuma:
Vanochtend bij mijn eigen DA geweest, Yuma heeft absoluut geen oorontsteking, oren in perfecte staat, maar.......in 1 oor een kruiper van dik 1 cm. lengte, al lekker ver weg gezakt!!!! Maar zeer duidelijk te zien, volgens DA.
:rant:

Onder sedatie heeft zij de kruiper er uit gehaald. Ik mag (moet) gelijk stoppen met de Surolan voor het goede oor, en nog een paar dagen doorgaan met Surolan of Vetramil Auris (ik mag kiezen  :biggrin2:  ) voor het aangedane oor.

Nah, hulde aan mijn Vet!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door