Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2710750
Een lieve teckeldame van 7 jaar heeft al 3 weken last van een anaalklierontsteking, ze heeft al verschillende kuren ab gehad maar het is nog niet over.
Ze begint alweer sleetje te rijden.

Wat is wijsheid. Spoelen met ab of jodium of het over een andere boeg gooien met medicatie. Opereren liever niet.

Tips zijn meer dan welkom.
#2710763
Dankzij de tip van Lizzy is Balou eindelijk van zijn anaalklierontsteking af. Ik heb bij de DA een droogzetter er in laten spuiten en hij heeft er geen last meer van.
Balou deed geen sleetje rijden maar liep constant met zijn staart naar beneden en kwam er gifgroene pus uit.
#2710884
Jasper heb ik een groene leem kuur gegeven, en sindsdien gaat het goed. Bij hem liep het pus eruit en de da vond het niet nodig om hem nog een ab kuur te geven.

Dus als het weer terug komt dan een droogzetter erin? gaan we onthouden...
#2710890
Annemarie Rijnveld schreef: Wat is een droogzetter?
Dat is een middel om koeien droog te zetten. Ongeveer 6 weken of eerder als er nog weinig melk gegeven wordt door de koe,  voor het afkalven wordt een koe drooggezet. In elke speen wordt dan een droogzetter gespoten, dat is een antibiotica. De energie voor de melk kan dan naar het kalf in de buik. Het wordt ook gedaan om te voorkomen dat er uierontsteking ontstaat.
#2710946
Urs schreef: Dat is een middel om koeien droog te zetten. Ongeveer 6 weken of eerder als er nog weinig melk gegeven wordt door de koe,  voor het afkalven wordt een koe drooggezet. In elke speen wordt dan een droogzetter gespoten, dat is een antibiotica. De energie voor de melk kan dan naar het kalf in de buik. Het wordt ook gedaan om te voorkomen dat er uierontsteking ontstaat.
Aha OK dank je voor de uitleg. Is dat zoiets als Galastop?
#2714800
Inmiddels zijn de anaalklieren gespoeld, begint ze vandaag weer sleetje te rijden.
Haar da zet geen droogzetter.
Met alle da's in de buurt weet ze niet waar ze moet beginnen met navragen.

Wie weet in de buurt van Den Haag en omstreken een da die dit wel zet.


P.s. Lizzy ze had je voicemail ingesproken. Dit naar aanleiding van een[b die ik van tt-tjes heb gehad.
#2715165
Bolaj schreef: Inmiddels zijn de anaalklieren gespoeld, begint ze vandaag weer sleetje te rijden.
Haar da zet geen droogzetter.
Met alle da's in de buurt weet ze niet waar ze moet beginnen met navragen.

Wie weet in de buurt van Den Haag en omstreken een da die dit wel zet.


P.s. Lizzy ze had je voicemail ingesproken. Dit naar aanleiding van een[b die ik van tt-tjes heb gehad.
Ah! Ben jij dat! Ik stuur je NU een PB.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door